تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 21:20
کد خبر : 26467

اختلاف نظر های بیهوده به نام مردم

اختلاف نظر های بیهوده به نام مردم

برای حل مشکلات جامعه‌هریک از مسئولان ساز خود را جداگانه کوک نکنند! اختلاف نظر های بیهوده را به اسم مردم‌ کشور مطرح نکنیم !   تشدید اختلاف نظر های مسئولان در رسانه ها سودی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشورندارد. این روز ها کشور مان‌در برهه خاصی از تاریخ پر فرازو فرود خود قرار

برای حل مشکلات جامعه‌هریک از مسئولان ساز خود را جداگانه کوک نکنند!

اختلاف نظر های بیهوده را به اسم مردم‌ کشور مطرح نکنیم !

 

تشدید اختلاف نظر های مسئولان در رسانه ها سودی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشورندارد.
این روز ها کشور مان‌در برهه خاصی از تاریخ پر فرازو فرود خود قرار دارد .ادامه شیوع ویروس منحوس کرونا آثار و پیامد های ناگوار آن ، افزایش بیکاری و تورم افسار گسیخته،  ترور دانشمند هسته ای شهید ‌والامقام دکتر فخری زاده ، ادامه هجمه رسانه ای دشمنان مردم ایران و نا کارامدی مسولان اقتصادی و اجتماعی در حل مشکلات قشر های محروم‌ جامعه و در کنار آن جدل جناح های سیاسی در رسانه های دیداری شنیداری گفتاری و فضای مجازی در تشویش افکاری عمومی ایرانیان دینداروطن پرست را در بخش های مختلف متاسفانه افکار عمومی جامعه را مشوش کرده است .
سخنان برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره نگاه به داخل و ندادن آدرس غلط به مردم در حوزه اقتصاد و پاسخ‌های مقامات دولتی را می‌توان یک جدل سیاسی-رسانه‌ای خواند.
قرار بود مجلس نشینان و دولت‌مردان در فضایی واقعی و به‌دور از تنش‌های حاکم در جناح‌ بندی‌های سیاسی گره‌ای از مشکلات اقتصادی به طبع آن شهروندان گرفتار در تورم و نوسان‌های دنباله‌دار قیمت کالاهای اساسی بگشایند، بی‌شک این همه اختلاف نظر در جلسات، کارگروه‌های تخصصی و بدون حاشیه انجام می‌پذیرفت و نیازی به اعلام عمومی و کشیده شدن این بحث‌ها به رسانه‌ها وابسته به طیف‌های سیاسی نبود. بی‌شک در همان گفتگوها درباره منابع و مخارج بودجه سخن گفته می‌شد و اگر راه حلی برای عبور از دشواره‌های اقتصادی وجود می‌داشت در همانجا حل و فصل و نیازی به لشکرکشی رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های دامنه‌دار نبود. براساس تجربه‌های پیشین و سال‌های گذشته؛ تیتر کردن سخنان رییس مجلس و معاون اول و سایر نمایندگان و اعضای کابینه دولت به غیر از برهم زدن اذهان شهروندان و کشیده شدن همین حرف‌ها در فضای مجازی حامل پیامدهای مثبت نبوده و نخواهد بود.

به باور تحلیل گران رسانه ای از دل تمام این اختلاف نظرها و اعلام مواضع به اسم مردم، چیزی به غیر از کنش و تنش‌های سیاسی بیرون نخواهد آمد. هنگامه‌ای که دولت‌مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوعات تخصصی را به یکباره وسط میدان رسانه‌ها می‌آورند و کلان‌ترین و تخصصی‌ترین مباحث اقتصادی را با ادبیاتی ستیزه جویانه خطاب به همدیگر استفاده می‌کنند، نمی‌توان امیدی به آینده و بهبود وضعیت داشت. در واقع بیان این همه گفتارهای انتقاد آمیز از صاحبان قدرت که خود بخشی از فضای بوجود آمده بوده و هستند، نه تنها گره‌های فروبسته گشوده نخواهد شد بلکه زمینه‌ساز جدل‌هایی بدون دستاورد را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.
مهمترین نکته در شکل دادن به این هیجانات و جدل‌های رسانه‌ای، تغییر جایگاه مدیران ارشد به مخالفان سیاست‌هایی است که شخص خودشان و سایر ساختار دولت در بوجود آوردن شرایط امروز دخیل بوده و هستند. معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و و بودجه، وزیر اقتصاد و مدیر ارشد بانک مرکزی و ریاست مجلس پاسخگویی در قبال سیاست‌گذاری‌ها، فعالیت‌ها و کارنامه حقوقی و اجرایی را دارند و نه انتقاد کردن.
کلام پایانی؛ مدیران ارشد در راس ساختار قرار می‌گیرند که با توجه به قدرت قانونی، دانش و تجربه بتوانند از گرفتاری‌های امروز شهروندان گره‌گشایی و مشکلات حاضر در زیست روزمره مردم را مرتفع کنند، در این میان مدیران ارشد تردید نکنند که انتقاد از سیاست‌های دولت، مجلس و کوک کردن ساز مخالفت با شخصیت‌های سیاسی بر زمین نخواهد ماند، نیازی نیست که مدیران به جای رفع مشکلات مردم خود در میدان نقد حاضر شوند و گوی انتقاد را از سایرین بستانند.

به امید کنار گذشتن سلیقه های جناحی و وحدت در جهت رفع مشکلات کشور

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....