تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 20:23
کد خبر : 63138

گلچین اقتصادی روز

گلچین اقتصادی روز

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم. این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان مثبت بورس در آخرین روز هفته، قیمت طلا پایین آمد، صعود بیت کوین به

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان مثبت بورس در آخرین روز هفته، قیمت طلا پایین آمد، صعود بیت کوین به قله ماهانه، قیمت گاز اروپا باز هم رکورد تاریخی زد، خسارت اقتصاد ترکیه از رفتار اردوغان در پایین آوردن نرخ بهره لیر و غرامت ۱۳۰ میلیون دلاری برای کارگر تسلا به دلایل تبعیض نژادی را در بر دارد.

 

+نوسان مثبت بورس در آخرین روز هفته

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک  ، در حالی که روز دوشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۱۵ واحد رسید؛ در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۲۷۵۷ واحدی همراه شده است.

+اصلاح شاخص بورس به خط پایان رسید؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد اصلاحی که بازار در پیش گرفته بود به پایان رسیده باشد و سقف قبلی که کانال یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد بود را به عنوان هدف نخست در پیش بگیرد، همچنین کانال یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد را می‌توان برای هدف دوم شاخص بورس در نظر گرفت. سهیل کلاهچی در گفت و گو با ایرنا روند معاملات بورس تا پایان سال جاری را مورد پیش‌بینی قرار داد و افزود: بازار سرمایه از خرداد ماه رشد معقولی را تجربه کرد و در این مدت برای یک ماه وارد مدار نزولی شد، این روند در ابتدا منجر به نگرانی سهامداران شد در حالی که بازار نیاز به چنین اصلاحی داشت و روند آن چندان نگران کننده نبود. وی با تاکید بر اینکه روند نزولی صورت گرفته در بازار  اصلاحی به موقع و منطقی بود، گفت: فعالان بازار باید به این موضوع واقف باشند که وقتی معاملات بازار با سرعت بالا در حال رشد است به طور حتم اصلاح پرشتابی هم در انتظار آن خواهد بود، روند اصلاحی بازار سهام در شهریور ماه رخ داد که اصلاح صورت گرفته بسیار شدید بود و سبب نگرانی سهامدارانی در بازار شد که طی سال گذشته متحمل ضرر و زیان سنگین در بازار شدند.

+یادگاری کمرشکن روحانی؛ نرخ تورم به ۵۸ درصد رسید

فارس: براساس پیگیری‌ها از منابع بانک مرکزی، نرخ تورم در پایان مرداد ۱۴۰۰ به عدد ۵۸ درصد رسیده است. بانک مرکزی در دولت دوم روحانی و از آذرماه ۹۷ تاکنون امکان انتشار نرخ تورم و گزارش‌های مرتبط با تورم را پیدا نکرده است، به نظر می‌رسد علت این تصمیم دولت قبل، بیشتر بودن نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی نسبت به مرکز آمار ایران بوده است؛ بنا بر این گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم مرداد ۱۴۰۰ را عدد ۴۵.۲ درصد اعلام کرد که این نشان دهنده اختلاف ۱۳ درصدی بین نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آ‌مار است.
یادگاری کمرشکن روحانی؛ نرخ تورم به ۵۸ درصد رسید/ نفت به بالاترین قیمت هفت سال اخیر رسید/ آماری خطرناک از روند سرمایه گذاری در ایران!
نرخ تورم ۵۸ درصدی از ابتدای انقلاب تاکنون سابقه نداشته است، این تورمِ بالا محصول عملکرد و سیاست‌های تورم زای دولت ۸ ساله حسن روحانی از مرداد ۹۲ تا مرداد ۱۴۰۰ بوده است. بالاترین نرخ تورم پیش از این در سال ۷۴ و در دولت سازندگی با عدد ۴۹.۵ درصد ثبت شده بود. سیاست‌های غلط پولی و نظارتی بانک مرکزی، تحریم، سیاست‌های غلط مالی و بودجه‌ای دولت و افزایش شدید هزینه‌های جاری با وجود افزایش کسری بودجه که منجر به استقراض دولت از بانک مرکزی شده است، از جمله دلایل روند صعودی نرخ تورم در سال‌های اخیر بوده است.

کمبود گاز تقاضا برای نفت را ۵۰۰ هزار بشکه افزایش داد

مدیرعامل آرامکو در کنفرانس انرژی اینتلیجنس اعلام کرد، کمبود گاز طبیعی تقاضای جهانی برای نفت را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

بلومبرگ به نقل از امین ناصر نوشت: تقاضای بالاتر برای نفت وجود دارد. تغییراتی در تقاضا و سوئیچ از گاز به سمت سوختهای مایع به خصوص در بعضی از بازارهای آسیا وجود داشته است. مدیرعامل آرامکو پیش بینی کرد تقاضا برای نفت تا پایان امسال به ۹۹ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می رسد. به نظر می رسد، عزم آرامکو برای افزایش حداکثر ظرفیت تولید پایدار به ۱۳ میلیون بشکه در روز راسخ شده است. با این حال، رویترز به نقل از ناصر گزارش کرد افزایش حداکثر ظرفیت تولید پایدار از ۱۲ به ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ محقق نمی شود. ناصر گفت: آرامکو همچنین برنامه هایی برای تقویت کسب و کار تجارت نفت خود از ۵.۵ میلیون بشکه در روز به هشت میلیون بشکه در روز تا پنج سال آینده دارد.

نفت به بالاترین قیمت ۷ سال اخیر رسید

قیمت نفت خام تا نیمه‌شب سه‌شنبه، پس از آنکه مشخص شد اوپک پلاس به توافق افزایش تولید خود پایبند می‌ماند و نفت بیشتری تولید نمی‌کند، به بالاترین سطح از ۲۰۱۴ جهش کرد. اوپک پلاس در ماه جولای توافق کرده بود که هر ماه تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه آوریل ۲۰۲۲ افزایش دهد تا کاهش تولید کنونی خود را که ۵.۸ میلیون بشکه در روز از تولید این گروه کاسته‌ است، تدریجی کنار بگذارد.
یادگاری کمرشکن روحانی؛ نرخ تورم به ۵۸ درصد رسید/ نفت به بالاترین قیمت هفت سال اخیر رسید/ آماری خطرناک از روند سرمایه گذاری در ایران!
تا ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، پس از اینکه به ۸۳.۱۳ دلار رسید و بالاترین سطح در هفت سال اخیر را ثبت کرد تا ۸۲.۸۳ دلار پایین آمد اما همچنان جهشی ۱.۹۲ درصدی را برای امروز حفظ کرد. قیمت نفت خام آمریکا هم تا این لحظه با ثبت جهشی ۲.۰۴ درصدی به ۷۹.۲۰ دلار رسید. این شاخص هم اندکی قبل موقتاً توانست تا ۷۹.۴۸ دلار بالا برود. با بالا رفتن قیمت‌های انرژی و رشد غیرمنتظره تقاضا و فشارهای مصرف‌کنندگان بزرگی مانند هند و آمریکا برای کاهش قیمت‌های نفت خام، گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه اوپک پلاس تولید خود را از این میزان هم بالاتر خواهد برد، به وجود آمده بود، اما با پایان اجلاس سیاست‌گذاری اوپک پلاس هیچ خبری از تولید اضافی نبود و همان افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای مورد تأیید قرار گرفت. یک منبع آگاه به رویترز خبر داد اعضای اوپک پلاس در این اجلاس علی‌رغم فشارها برای افزایش تولید، با ابراز نگرانی از احتمال اینکه موج چهارم کرونا در جهان روند رشد اقتصادی و ریکاوری جهان و در نتیجه تقاضای نفت را مختل کند، تولید را بیش از این بالا نبردند.

قیمت جهانی طلا پایین آمد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه، تحت تأثیر رشد ارزش دلار و تقویت اوراق قرضه آمریکا، پایین آمد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، ۰.۳۰ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۴.۶۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۴ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۵.۰۰ دلار رسید.

یادگاری کمرشکن روحانی؛ نرخ تورم به ۵۸ درصد رسید/ نفت به بالاترین قیمت هفت سال اخیر رسید/ آماری خطرناک از روند سرمایه گذاری در ایران!

بالا رفتن ارزش دلار قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری را بالا برده و تقاضای خرید آن را پایین می‌آورد. همچنین پرداخت سود بیشتر به اوراق قرضه آمریکا باعث می‌شود میل خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده در بین سرمایه‌گذاران کاهش یابد. حالا نگاه همه فعالان بازارهای مالی جهان به انتشار گزارش ماهانه مشاغل آمریکا که قرار است این هفته منتشر شود، دوخته شده است. این گزارش برای زمان‌بندی سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو بسیار حیاتی خواهد بود.

صعود بیت کوین به قله ماهانه

بیت کوین خود را به بالای ۵۰ هزار دلار رساند. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برای سومین هفته متوالی، جریان ورود سرمایه به بیت کوین مثبت بوده که این خبر بسیار خوبی برای بازار محسوب می شود. کمیته تجارت الکترونیکی سنای آمریکا نیز در حال آماده کردن طرحی برای فعالیت رمزارزهای ثابت (استیبل کوین ها) در چارچوب قانونی است. همچنین بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرده که رمزارزها تبدیل به صنعت بزرگی شده اند که نادیده گرفتنشان ممکن نیست. در ادامه تمایل نشان دادن کشورهای کوچک به ارزهای دیجیتالی، حالا از کشور تونگا خبر می رسد که این کشور در حال بررسی پیامدهای انتخاب بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی خود است. السالوادور اکنون تنها کشوری در جهان است که بیت کوین را پول رسمی خود اعلام کرده اما شماری از کشورهای دیگر نیز در حال بررسی اتخاذ رویکرد مشابه هستند. السالوادور همچنین از استخراج بیتکوین با انرژی زمین گرمایی خبر داده است. به نقل از ایسنا؛ مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

یادگاری کمرشکن روحانی؛ نرخ تورم به ۵۸ درصد رسید/ نفت به بالاترین قیمت هفت سال اخیر رسید/ آماری خطرناک از روند سرمایه گذاری در ایران!

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی ( تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۰ هزار و ۳۶۳.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۴۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۴۴۴.۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۹۲ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۳۹.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۲.۱۴ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۲.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۲۲ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- سولانا

قیمت: ۱۶۲.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۷۴ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۸۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۹۲ درصد افزایش

۹ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۳۱.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۵۵ درصد افزایش

قیمت گاز اروپا بازهم رکورد تاریخی زد

قیمت گاز طبیعی در اروپا به رکورد تاریخی جدیدی دست یافت و طبق داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج، آی‌سی‌ای، قیمت هر ۱٫۰۰۰ متر مکعب آن، روز سه‌شنبه از ۱٫۴۰۰ دلار بالاتر رفت. قیمت پیش‌خرید هر ۱٫۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی برای تحویل در ماه نوامبر، در بورس تی‌تی‌اف هلند به ۱٫۴۱۶ دلار یا ۱۱۸ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید. قیمت گاز اروپا روز دوشنبه با خبر اینکه آژانس انرژی دانمارک مجوز آغاز بهره‌برداری آزمایشی از خط‌ لوله نورداستریم ۲ روسیه، را صادر کرده است به شدت سقوط کرده و تا ۱٫۱۲۴ دلار برای هر ۱٫۰۰۰ متر مکعب پایین آمده بود. برخی معتقدند در صورت آغاز به کار این خط لوله و انتقال گاز اضافی به اروپا بازار انرژی این قاره تثبیت خواهد شد. در ماه سپتامبر قطعه شماره ۲۰۰٫۸۵۸ این خط لوله در زیر دریا نصب شد تا عملیات ساخت آن در آب‌های دانمارک تکمیل شود. پس از اینکه مقامات دانمارک از صدور مجوز خود خبر دادند، مقامات روسی هم اعلام کردند عملیات در کردن بخش اول این خط لوله از گاز را پیش از دریافت مجوز آلمان، آغاز کرده‌اند.

+آماری خطرناک از روند سرمایه گذاری در ایران!

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی روند سرمایه گذاری‌های جدید در اقتصاد ایران پرداخته که نشان می‌دهد این شاخص در سال ۱۳۹۹ شرایط مطلوبی را تجربه نکرده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، در ده سال منتهی به سال ۱۳۹۹، روند عمومی سرمایه گذاری در کشور نزولی بوده و میانگین آن در سال گذشته منفی ۴.۷۹ درصد را نشان می‌دهد. کمترین رقم سرمایه گذاری کشور به ۱۳۹۹ با عدد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بازمی‌گردد که در مقایسه با رقم ثابت سال ۱۳۹۰، کاهشی محسوس را نشان می‌دهد؛ هر چند در این سال میزان سرمایه گذاری در اقتصاد ایران دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته؛ این عدد برای جبران کاهش سرمایه گذاری کفایت نمی‌کند. برآوردها نشان می‌دهد که در صورت رشد سالانه پنج درصدی سرمایه گذاری از سال ۱۴۰۰ به بعد، در سال ۱۴۱۳ سرمایه گذاری واقعی کشور به رقم سال ۱۳۹۰ خواهد رسید. اگر این رشد سالانه ۱۰ درصد باشد، در سال ۱۴۰۶ بازگشت به ابتدای دهه۹۰ ممکن خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۹ برای دومین سال متوالی، نرخ استهلاک از نرخ سرمایه گذاری در ایران بالاتر رفته است. این به معنای آن است که اگر این روند ادامه پیدا کند، عملا به جای سرمایه جدید، سرمایه‌گذاری‌های گذشته نیز در حال از دست رفتن هستند و هرچه این روند طولانی‌تر شود، شکاف میان سرمایه گذاری‌های جدید و استهلاک افزایش خواهد یافت. در حوزه‌های مختلف اقتصادی، در دهه ۹۰، سرمایه گذاری در حوزه ماشین آلات به طور میانگین منفی ۷.۳ و در حوزه ساختمان منفی ۳.۶ درصد بوده است. بدترین عملکرد در این دو حوزه به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد و هرچند این عدد در سال  ۱۳۹۹ بهبودی نسبی پیدا کرده، همچنان فاصله‌ای قابل توجه با ابتدای دهه ۹۰ دارد. میانگین رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در این سال‌ها منفی ۳.۷ درصد بوده است. این عدد در سال ۱۳۹۷ به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده و با اینکه در دو سال گذشته قدری بهبود یافته، همچنان فاصله‌ای قابل توجه با ابتدای دهه ۹۰ و عدد ۱۲۶ هزار میلیارد تومان دارد.

خسارت اقتصاد‌ ترکیه از رفتار اردوغان در پایین آوردن نرخ بهره لیر‌

رویترز: طیب‌رجب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، فکر می‌کند با شوک پایین آوردن نرخ بهره می‌تواند در دوران پیش از انتخابات به رشد اقتصادی ترکیه کمک کند؛ اما به نظر می‌رسد تیر وی به سنگ خورده و به جای این اتفاق افزایش تورم و کاهش ارز لیر در حال اثرگذاری منفی بر اقتصاد ترکیه است. منابع نزدیک به ریاست جمهوری ترکیه گفته‌اند که ماه‌هاست اردوغان به بانک مرکزی فشار می‌آورد که با وجود سر به فلک کشیدن تورم در این کشور، به سیاست‌های محرک اقتصادی خود برای افزایش وام‌دهی و صادرات و ایجاد اشتغال ادامه دهد.

روز ۲۳ سپتامبر نهایتا بانک مرکزی ترکیه تحت فشار اردوغان نرخ بهره را در این کشور پایین آورد و همین امر موجب شد تا ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ این کشور سقوط کند. پس از این اتفاق، بسیاری از سرمایه‌گذاران اوراق قرضه دولت ترکیه تحت تملک خود را حراج کرده و بسیاری گفتند که این اقدام نشان‌دهنده تزلزل اعتبار بانک مرکزی ترکیه است. به خاطر افزایش قیمت‌ها در بازار میزان تورم در ترکیه از ۱۹ درصد عبور کرده در واقع این کشور به شدت نسبت به بالا رفتن قیمت در بازار جهانی آسیب‌پذیر بوده است.

در ماه سپتامبر نرخ تورم در ترکیه ۱۹.۶ درصد بود که بالاترین میزان افزایش قیمت کالا‌ها در این کشور طی ۲.۵ سال گذشته به شمار می‌رود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی ترک می‌گویند پایین آوردن نرخ بهره یک اشتباه بسیار سنگین است که می‌تواند اقتصاد این کشور را درگیر یک بحران بزرگ کند. دو مقام ترک می‌گویند: از زمانی که اردوغان طی سال جاری یکباره رئیس کل بانک مرکزی را تغییر و وی را برای پایین آوردن نرخ بهره تحت فشار قرار داد حالا از اینکه شاهد بالا رفتن تورم است متعجب است. /فارس

غرامت ۱۳۰ میلیون دلاری برای کارگر تسلا به دلایل تبعیض نژادی

به نقل از وال‌استریت ژورنال، شرکت خودروسازی تسلا آمریکا طی یک دعوی قضایی محکوم شده که نتوانسته اقدامات لازم برای جلوگیری از خشونت‌های مرتبط با تبعیض نژادی را در محیط کار فراهم کند؛ بنابراین، یک کارگر سیاه‌پوست سابق شرکت تسلا قرار است ۱۳۰ میلیون دلار غرامت دریافت کند. در واقع هیأت منصفه در دادگاه حکم داده که آون‌دیاز ۵۳ ساله که طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در کارخانه تسلا کار کرده ۱۳۰ میلیون دلار خسارت دریافت کند. برنارد الکساندر یکی از وکلای مدافع در این دعوی قضایی گفته که آون‌دیاز می‌گوید در طول حضور در محل کار بار‌ها لقب‌های نژادپرستانه به وی داده شده و در سرویس بهداشتی و دیگر بخش‌های محل کار خود شاهد تصاویر و شعار‌های نژادپرستانه بوده است. کارخانه‌ای که دیاز در آن کار می‌کرده در منطقه سانفرانسیسکو واقع شده و با حدود ۱۰ هزار کارمند یکی از خطوط تولید مونتاژ خودرو‌های تسلا بوده است. برگزاری دادگاه مرتبط با این دعوی قضایی حدود یک هفته طول کشید و دیاز می‌گوید این حکم پرتوی نوری است که قرار است آنچه در کارخانه تسلا رخ می‌دهد را نمایان کند. دیاز خطاب به ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و بنیان‌گذار شرکت تسلا گفت: «این یک هشدار برای تو است، کارخانه را پاکسازی کن.»

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....