تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 19:14
کد خبر : 52561

گلچین اقتصادی روز

گلچین اقتصادی روز

+ هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم. این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ نوسان سهام آسیا اقیانوسیه،

+ هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ نوسان سهام آسیا اقیانوسیه، بازار‌های نفت خام در انتظار تصمیم اوپک پلاس، طلای جهانی ثابت ماند، حمله سایبری در آمریکا ۸۰۰ مغازه را در سوئد بست، روسیه صادرات برق خود را دو برابر کرد و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

+شاخص کل بورس مثبت شد

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک ، در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۳۱۹ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۹۲ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۶۷۸۲ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بورس امروز

+ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۹۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۴ درصد معادل ۳۳ هزار و ۸۰۴ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۷۳۸ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت امروز ۱۳ تیرماه چقدر شد؟

+جزئیات پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پرداخت۵۰ درصد از سود سهام عدالت در اسفند ماه سال گذشته ـ که مربوط به عملکرد ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت در سال ۹۸ بود ـ گفت: پرداخت سود شرکت ها به این ترتیب است که بعد از برگزاری مجمع شرکت، پرداخت سود مشخص شود و تا هشت ماه بعد از مجمع، شرکت ها موظف هستند سود را به سهامداران پرداخت کنند. برای اینکه این فرآیند بتواند متمرکز انجام شود، سازمان بورس تصمیم گرفته است که سود سهامداران مستقیم سهام عدالت و نیز سود سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی تجمیع و هماهنگ به حساب سهامداران عدالت پرداخت شود. بر اساس همین برنامه زمانی توزیع سود شرکت ها، ۵۰ درصد سود که تا قبل از سال جمع شده بود در اسفند ماه پرداخت و مقرر شد ۵۰ درصد باقی مانده نیز در اسرع وقت پرداخت شود؛ البته متاسفانه بعضی از شرکت های سرمایه پذیر که باید در آن موعد زمانی سود را پرداخت می کردند، در پرداخت سود تاخیر داشتند و به همین خاطر برنامه پرداخت سود به تاخیر افتاد.
دهقان دهنوی با بیان اینکه از دیشب پرداخت مرحله دوم سود انجام شد، گفت: مایل بودیم همه ۵۰ درصد باقی مانده سود را پرداخت کنیم، ولی دو اتفاق مانع شد که این سود واریزی از ۵۰ درصد کمتر باشد؛ یکی اینکه دو مورد از شرکت های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و این افزایش سرمایه می توانست از محل سود سهامداران انجام شود؛ البته به نفع سهامدار بود که در افزایش سرمایه شرکت کنند و از مزایای دریافت سهم جدید بهره مند شده و ارزش بیشتری برایشان ایجاد شود؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم تا سود را از این دو شرکت نگیریم تا سهامداران در افزایش سرمایه شرکت کنند. در نظر داشته باشید که این دو شرکت متاسفانه سود خود را پرداخت نکردند.
شرکت مخابرات ایران یکی از این دو شرکت است که با وجود به پایان رسیدن موعد هشت ماهه خود، هیچ بخشی از سود خود را پرداخت نکرده است. دومین شرکت نیز شرکت مپناست که تاکنون تنها تقریبا یک سوم سود خود را پرداخت کرده؛ اما هنوز دو سوم آن را پرداخت نکرده است. وی ادامه داد: خلف وعده این شرکت ها و برخی شرکت های دیگر که سود را با تاخیر پرداخت کردند، (البته طبق ضوابط انضباطی سازمان بورس برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت) باعث شد که تا امروز پرداخت سود سهامداران عدالت به تاخیر بیفتد و ما نهایتا تصمیم گرفتیم که بدون دریافت سود از این دو شرکت آنچه تاکنون تجمیع شده از سود که حدود ۴۰ درصد سود است را به سهامداران عدالت پرداخت کنیم. دهقان دهنوی با بیان اینکه این ۴۰ درصد برای کسانی که برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی یا ارزش سهام آنها یک میلیون تومان بوده، کمی بیش از  ۱۴۴ هزار تومان خواهد بود و برای کسانی که ارزش سهام آنها ۵۳۰ هزار تومان بوده است، گفت که اندکی بیش از ۷۶ هزار تومان خواهد بود و سایر سهامداران هم به همین تناسب سود دریافت می کنند.

نوسان سهام آسیا اقیانوسیه

سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، دوشنبه در حالی نوسان کردند که بازارها منتظر انتشار گزارش عملکرد بخش خدمات چین هستند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۱ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۵۶ درصد پایین آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۱۹ درصد رشد کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ تقریباً بدون تغییر بود و با افت ناچیز ۰.۰۱ درصدی روبه رو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۲ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۴ درصد به ارزش خود افزود. در بازار ارز، دلار نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه خود ماند و نرخ برابری خود را در مقابل ین ژاپن و یوآن چین به ترتیب به ۱۱۱.۱۲ واحد و ۶.۴۶۴۹ واحد رساند.

بازار‌های نفت خام در انتظار تصمیم اوپک پلاس

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی نزدیک به قیمت روز جمعه ماند که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم اوپک پلاس در مورد سیاست تولید این گروه در آینده هستند. گزارش ها حاکی از آن است که امارات متحده عربی در اجلاس روز پنجشنبه و سپس جمعه اوپک پلاس به عربستان سعودی و روسیه فشار آورده است تا توافقی بهتر برای افزایش تولید خود به دست آورد و این باعث شده تا اوپک پلاس نتواند در پایان این دو روز به نتیجه واحدی برسد و حالا سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس امروز سران این گروه هستند تا سرنخ‌هایی در مورد سیاست تولید نفت آنها در نیمه دوم سال به دست آورند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۲۱ به وقت تهران با ۰.۰۷ درصد افت نسبت به روز جمعه به ۷۶.۱۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۰۵ درصد پایین آمده و به ۷۵.۱۳ دلار رسیده است. کارشناسان معتقدند عدم توافق اعضای اوپک پلاس در اجلاس امشب می‌تواند باعث ایجاد نوسانات شدیدی در قیمت نفت خام شود.

طلای جهانی ثابت ماند

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه با کاهش نگرانی ها نسبت به احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره آمریکا، ثابت ماند و نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از این که روز جمعه به ۱۷۹۴ دلار و ۸۶ سنت رسید، در معاملات روز جاری ثابت بود و در ۱۷۸۷ دلار و ۵۹ سنت ایستاد. اکثر بازارهای آمریکا روز جاری به مناسبت تعطیلات روز استقلال بسته هستند. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: آمار اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سیگنال های متفاوت زیادی را فراهم کرد و به حد کافی قوی نبود تا زمینه برای اقدام بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل سیاست انبساطی را فراهم کند. با این حال، رشد اقتصادی در آمریکا کاملا قوی و تورم کاملا قوی است. بازارها همچنان روی موضع موافق با افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا به طور جدی حساب می کنند و این امر روند صعودی طلا را محدود می کند.

نرخ بیکاری ژاپن به سطح هشدار ۳ درصدی رسید

نرخ بیکاری سومین اقتصاد بزرگ جهان در پانزده ماه اخیر بی سابقه بوده است. به نقل از تریدینگ اکونومیکس، برای نخستین بار در سه ماه اخیر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان افزایشی شده است، به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه می با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۳.۰ درصد رسیده؛ این بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در پانزده ماهه اخیر بوده است.

با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضر حدود دو میلیون و ۴۰ هزار تن برآورد می شود که ۲۰ هزار تن بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است. طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در این ماه ۵۲ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده‌اند و ۱۱ هزار نفر نیز اخراج شده‌اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جست و جوی کار بوده‌اند نیز با ۱۳ هزار نفر افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۶۳ هزار نفر رسیده است.

حمله سایبری در آمریکا ۸۰۰ مغازه را در سوئد بست

به نقل از رویترز، جمعه شب یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ آمریکا اتفاق افتاد و گروهی از هکر‌ها توانستند، با نفوذ به یک نرم‌افزار به ۲۰۰ شرکت آمریکایی حمله کنند. حالا خبر می‌رسد که این حمله سایبری نه تنها در آمریکا بلکه در سوئد هم خسارت به بار آورده است، به گونه‌ای که یک فروشگاه زنجیره‌ای میوه فروشی در این کشور مجبور شده، در پی این حمله سایبری ۸۰۰ فروشگاه خود را در سراسر این کشور تعطیل کند. گفته می‌شود این حمله بسیار پیچیده بوده و یک موسسه امنیت سایبری در آمریکا به نام هانترس، گفته حمله کار یک گروه هکری روسی به نام رویل است. چند هفته پیش و به گفته اف بی ای، این گروه هکر‌ها قبلا هم یک بار به شرکت بسته بندی گوشت جی بی اس آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات بسته بندی گوشت در جهان به شمار می‌رود، نیز حمله کرده بودند. هانترس، البته گفته که ممکن است به دلیل این حمله سایبری هزاران شرکت کوچک آمریکایی آسیب دیده و قربانی نفوذ شده باشند. شرکت کاسیا که مالک نرم افزاری بود که هکر‌ها با نفوذ به آن حمله سایبری را انجام داد‌ه‌اند، گفته که در حال همکاری با اف بی آی است و فعلا ۴۰ مشتری اش مستقیم مورد حمله قرار گرفته است. دیروز هانترس و کاسیا به مشتریانشان توصیه کردند که همگی سرور‌های خود را خاموش کنند.

روسیه صادرات برق خود را دو برابر کرد

راشاتودی: روسیه در حالی صادرات برق خود را دو برابر کرده که زمستان سرد و تابستان داغ قیمت‌های برق را بالا برده است. وزارت انرژی روسیه گزارش داد صادرات برق این کشور به بالاترین سطح از ۲۰۱۲ رسیده و مقدار این صادرات در نیمه اول امسال تقریباً دو برابر برق صادر شده در نیمه اول ۲۰۲۰ شده است. صادرات برق روسیه در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۱۰.۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است، در حالی که در دوره مشابه سال قبل ۵.۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به خارج فروخته شده بود. در سال ۲۰۱۹ و قبل از پاندمی کرونا، روسیه ۹.۳ میلیارد کیلووات ساعت برق صادر کرده بود. رشد صادرات بیشتر مربوط به کشورهای حوزه بالتیک بوده است که واردات برق خود از روسیه را ۲ برابر کرده و به ۳ میلیارد کیلووات ساعت رسانده بودند. همچنین فنلاند هم واردات برق خود از روسیه را بیش از سه برابر کرده و به ۳.۹ میلیارد کیلووات ساعت رسانده است. وزارت انرژی روسیه، علت بالا بودن صادرات برق در این نیم‌سال را زمستان خیلی سرد و تابستانی با گرمای بی‌سابقه اعلام کرد که باعث شده است قیمت پیشنهادی کشورهای واردکننده بالا برود. رائو، پیمانکار صادرات برق روسیه پیشتر اعلام کرده بود صادرات برق ۲۰۲۱ روسیه به ۱۸ میلیارد کیلووات ساعت خواهد رسید.

+خوراکی‌ها چقدر افزایش قیمت داشتند؟

مرکز آمار ایران تازه ترین گزارش از وضعیت تغییر متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور در خرداد ماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات، اقلام “شیرینی خشک” و “رشته آش” با ٢,٧ درصد و “برنج ایرانی درجه یک” با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن نیز  “مرغ ماشینی” با ۴,٨ درصد، “کنسرو ماهی تن” و ” گوشت گاو یا گوساله ” با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه ” گوشت گوسفند” با ٢.٢ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است. همچنین در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شیر خشک” با ۴,٢ درصد، “تخم مرغ ماشینی” با ۴.١ درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “خربزه” با ٢۴,۴ درصد و “هندوانه” با ١۵.١ درصد است. همچنین در این گروه “هلو” با ١۵.۴ درصد و “پرتقال” با  ٨.٨ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند. اما بیشترین افزایش قیمت در گروه سبزیجات و حبوبات نسبت به ماه قبل مربوط به “سیب زمینی” با ١۴,٧ درصد، “گوجه فرنگی” با ١۴.٣ درصد، “بادمجان” با ١١.٠ درصد و “پیاز” با  ٩.٩ درصد است. ­در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “نوشابه گازدار” و “شکر” با ۵,٢ درصد و “قند” با ٢.٧ درصد است.

+ثبت‌نام طرح ملی مسکن اقساطی وجاهت قانونی ندارد

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی از شرکت تعاونی طرح ملی مسکن اقساطی که از نام طرح اقدام ملی مسکن سوءاستفاده کرده و غیرقانونی پیش‌فروش مسکن کرده، شکایت حقوقی شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اخیراً فراخوان عمومی در خصوص ثبت‌نام طرح ملی مسکن اقساطی منتشر شده که فاقد وجاهت قانونی است و هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد، افزود: شرکت تعاونی تحت‌عنوان طرح اقدام ملی اقساطی مسکن، طرحی را معرفی کردند که هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد و در واقع از عنوان طرح اقدام ملی مسکن سوء استفاده شده است. این مجموعه شرکت‌ها با اقدامات غیرقانونی پروژه‌هایی را پیش‌فروش کرده‌اند که کاملاً غیرقانونی است و در این خصوص هیچ گونه مجوزی از سوی وزارتخانه به آن‌ها ارایه نشده است. این در حالی‌ است که طبق قانون، هرگونه پیش فروش ساختمان و مسکن باید دارای مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی باشد. هم‌میهنان به این قبیل اقدامات اعتماد نکنند و اینکار ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارد. در این خصوص شکایت حقوقی انجام شده است و امیدواریم به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی حقوقی شود.

+قرارداد آتی سکه به بازار نقدی سیگنال گرانی ندهد

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه قدمت معاملات آتی سکه حدود پانزده سال است و با استقبال هم مواجه شده بود، اظهار داشت: در بحران سال ۹۶ و ۹۷ متاسفانه عملکرد معاملات آتی به گونه ای بود که تاثیر منفی بر بازار نقدی گذاشته بود؛ به بیان دیگر به جای اینکه بازار نقدی به بورس خط قیمتی بدهد، این بورس و معاملات آتی بود که به بازار سیگنال قیمتی می داد و این روند باعث بهم ریختگی بازار شده بود. کشتی آرای افزود: در معاملات آتی سکه مبنای قیمت معاملات، بازار بود، ولی در سال ۹۶ و ۹۷ در معاملات آتی، قیمت های پایه به گونه ای اعلام شد که به اصطلاح گپ زیادی با قیمت بازار داشت و این باعث شده بود که قیمت بازار نیز به تبع آن افزایش پیدا کند و به همین دلیل هم متوقف شد. وی تاکید کرد: بنابراین ما در کل با معاملات آتی سکه موافق هستیم، به شرط اینکه همسو و هم قیمت با بازار نقدی سکه باشد. یعنی جریان معاملات به گونه ای نباشد که بورس کالا ساز خودش را بزند و قیمت را خودش تعیین و کشف قیمت کند، در حالی که کشف قیمت ها باید از کف بازار نقدی باشد تا بتواند متعادل با بازار حرکت کند و بازار را بهم ریخته و آشفته نکند. این معاملات، نیازمند یک چارچوب مشخصی است تا قیمت های پایه بر اساس بازار نقدی باشد، وگرنه دوباره شاهد سیگنال دهی افزایشی به بازار نقدی خواهیم بود که این روند مطلوب شرایط اقتصادی نیست. /ایبِنا

+نامه مرغداران به خاوازی

کانون سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، خواستار بازنگری در قیمت مصوب مرغ با توجه به افزایش نرخ مولفه‌های تولید شدند.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۴۱۵.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۳۴۷.۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۷۸ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۰۷.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۰ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۳ درصد افزایش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۲ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۶۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۴۰ درصد افزایش

۸ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۶.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۴۳ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۱.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۲.۰۲ درصد افزایش

+وعده یک مدیرعامل برای تولید خودروی ارزان قیمت

مدیرعامل ایران خودرو درباره زمان عرضه خودروی ارزان قیمت این گروه صنعتی به بازار گفت: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود و تولید انبوه آن به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد، در مجموع حداکثر ظرف ۲ سال آینده خودروی ارزان قیمت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....