تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 22:25
کد خبر : 113471

گلچین اقتصادی روز ۸ بهمن ۱۴۰۱

گلچین اقتصادی روز ۸ بهمن ۱۴۰۱

در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند:اعلام موضع سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس درباره «مجازات اظهارنظر افراد مشهور» / سردار نقدی: بازدارندگی دشمنان در «بمب اتم» است، بازدارندگی ما «موشک بالستیک نقطه‌زن» /مقاله جمیله کدیور درباره اپوزیسیون خارج از کشور /برای واردات خودرو به بازار ارز فشاری وارد نمی‌شود … را می‌خوانید. به گزارش اقتصاددان به نقل

در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند:اعلام موضع سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس درباره «مجازات اظهارنظر افراد مشهور» / سردار نقدی: بازدارندگی دشمنان در «بمب اتم» است، بازدارندگی ما «موشک بالستیک نقطه‌زن» /مقاله جمیله کدیور درباره اپوزیسیون خارج از کشور /برای واردات خودرو به بازار ارز فشاری وارد نمی‌شود … را می‌خوانید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک  ،  هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اعلام موضع سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس درباره «مجازات اظهارنظر افراد مشهور»

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نسبت به طرحی با نام «مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از مقامات رسمی» واکنش نشان داد. روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه ششم بهمن خود از تدوین طرحی با نام «مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از مقامات رسمی» در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خبر داده و در توضیح خبر خود نوشته بود: «کمیسیون قضایی مجلس در حال تدوین طرحی است که در مجموع سلبریتی‌ها و افراد مشهور و پرمخاطب را هدف قرار داده است؛ آن هم با نگه داشتن شمشیر مجازات درجه سه بالای سر آنها؛ مجازاتی که طبق قانون مجازات اسلامی، شامل «حبس بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ سال» و «جزای نقدی بیشتر از ۳۶۰ میلیون ریال تا ۵۵۰ میلیون ریال» است.»

در همین رابطه، کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تسنیم درباره جزئیات بیشتر این طرح، اظهار داشت: «چنین طرحی در دستورکار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیست.» وی افزود: «احتمالا این موضوع یک پیش طرح یا پیش نویس باشد اما اکنون چنین طرحی یا چنین عنوانی در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح نیست.» پیشتر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان «تعیین مجازات برای ناشران اخبار کذب» در دستورکار خود داشت. بنا بر این طرح -به گفته سخنگوی کمیسیون- هرکسی در فضای مجازی اخبار نادرستی را نشر دهد یا آن را بزرگنمایی کند، باید پاسخگوی عملکرد خود در دادگاه باشد و این موضوع برای فرد یا رسانه‌ای تفکیک قائل نیست و همه را در بر می‌گیرد.

سردار نقدی: بازدارندگی دشمنان در «بمب اتم» است، بازدارندگی ما «موشک بالستیک نقطه‌زن»

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است.سردار نقدی افزود: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در  هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچ یک از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند، به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت. وی در پاسخ به این که «وقتی مسئولان ادعا می‌کنند که ما خواستار صلح جهانی هستیم، دلیل ساخت موشک و مانور روی این موضوع چیست» یادآور شد: اگر قدرت دفاعی نباشد، یکسری از آدم‌ها از حد خودشان تجاوز، زیاده‌خواهی و زورگویی می‌کنند حالا اگر آدم‌هایی که زورگو نیستند، ابزار دفاعی برای خودشان درست نکنند، مورد طمع متجاوزین قرار گرفته و دشمن را به جنگ تشویق می‌کنند، لذا این سلاح حافظ صلح ماست، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل اول انقلاب که ما هنوز آمادگی دفاعی و سپاه نداشتیم، طمع دشمن به حمله برانگیخته می‌شود./فارس

باهنر: علی لاریجانی به بنده گفت که قصد حضور در انتخابات آینده را ندارد

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با فارس درباره علت‌ها و ریشه‌های اغتشاشات، وضعیت مجلس فعلی و آرایش سیاسی انتخابات سال آینده سخن گفت و درباره حضور لاریجانی در انتخابات مجلس اظهار داشت: بنده چند دفعه در مورد حضور آقای لاریجانی در مجلس آینده از ایشان سوال کردم. ایشان به بنده گفت که قصد حضور ندارم، البته در مملکت ما این مسائل دو ماه قبل از انتخابات روشن می شود و آن زمان می توان قضاوت کرد که چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد. شما تمام توانتان را در رسانه ها بگذارید که مردم با همه توان در انتخابات شرکت کنند.

توئیت جلیل محبی با هشتگ مولدسازی؛ ظاهراً ‏اصلاح‌طلب‌ها درست می‌گفتند!

جلیل محبی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ‏اصلاح طلب‌ها به اصولگراها می‌گفتند شما جمهوریت را قبول ندارید و به دنبال حکومت اسلامی هستید. ظاهراً درست می‌گفتند!

مقاله جمیله کدیور در باره اپوزیسیون خارج از کشور

جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات نوشت: چلبی سازی از اصطلاحات مرسوم در عرف سیاسی و به منزله آلترناتیوسازی توسط کشورهای بیگانه فرایندی است که معارضان تحت الحمایه دولت های خارجی، با کمک آنها یا از طریق حمله نظامی یا کودتا یا انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی،نظام های مستقر را سرنگون کرده و پس از آن به قدرت می رسند.این اصطلاح بر مبنای اقدامات احمد عبدالهادی چلبی سیاستمدار برجسته عراقی ساخته شد. چلبی، رئیس کنگره ملی عراق و منبع اصلی اطلاعات غلطی بود که منجر به حمله امریکا به عراق و اشغال این کشور شد.او همان فردی بود که اطلاعات جعلی درمورد ارتباط دولت عراق با شبکه القاعده و قابلیت‌های نظامی این کشور از قبیل داشتن مقادیر هنگفتی سلاح کشتار جمعی که قرار است آن‌ها را مستقیم علیه آمریکا به کار گیرد، در اختیار آمریکا گذاشت و آن را به سرنگونی حکومت عراق ترغیب کرد.

سال ها پیش از رضا پهلوی، در تلاشی ناکام سازمان مجاهدین با کمک صدام در صدد سرنگونی نظام مستقر ایران برآمده بود و مریم رجوی هم سالهاست با کمک لابی های قدرتمند کلید ایجاد فشار حداکثری بر ایران را زده و دیدارهای متعددی با مقامات سیاسی و پارلمانی داشته است و بخش هایی از برنامه هایی که مجاهدین سالهاست دنبال می کنند،اخیراً نیز توسط طیف های دیگر اپوزیسیون برانداز که چشم به کمک خارجی دارند، از جمله رضا پهلوی،تکرار و دنبال شده است؛ اقداماتی همچون تلاش برای تروریستی اعلام شدن سپاه و اخراج ایران از نهادهای بین المللی و بستن سفارتخانه های ایران و عدم احیای برجام و دست نیافتن ایران به سرمایه های بلوکه شده اش در خارج و قرار دادن آنها در اختیار اپوزیسیون و …از چلبی های ایرانی انتظاری بیش ازاین نیست ولی از مسئولان و زمامداران نظام جمهوری اسلامی انتظار می رفت که درصدد برآیند سریعتر به تدبیر امور برآیند. شک نیست بدون جلب رضایت مردم در جهت حل مشکلات، بدون داشتن دیپلمات های توانمند و کارا، بدون سیاست های راهبردی در داخل و خارج، و بدون کنار گذاشتن برخی سیاست ها و سیاستمدارانی که موجب خسارت شده اند، امکان تکرار نارضایتی ها با جلوه های خیابانی دور از ذهن نیست.

کربی: انتظار پیشرفت در مذاکرات برجامی در آینده نزدیک را نداریم

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که پیشرفتی در مذاکرات احیای برجام صورت نگرفته است.به نوشته نشریه نیوز ویک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که رئیس جمهور بایدن انتظار  پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک را ندارد. به نوشته نیوز ویک، کاخ سفید تأیید کرده است که دولت بایدن به دنبال پیشرفت در مذاکرات احیای برجام در آینده نزدیک نیست و هشدار داده که ایالات متحده در حال آماده شدن برای دنبال کردن گزینه‌های جایگزین جهت اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.جان کربی در ادامه اذعان کرد که مذاکره برای احیای برجام در حال حاضر اصلاً در دستور کار نیست./ایسنا

هشدار ربیعی درباره «کوتاه شدن فاصله زمانی شکل‌گیری بحران‌ها»

سخنگوی دولت روحانی در یادداشت روزنامه «اعتماد» نوشت: سندروم قدرت تمایل به فرافکنی و تبیینی با سوگیری تاییدی از مسائل داشته و بنا بر نظریه اسنادی تمایل دارد علت‌ها را به خارج از اقدامات و سیاست‌ها مستند نماید و این‌چنین می‌شود که صورت مسائل یا پاک و یا منقلب می‌شود. مطالعه بحران‌های اجتماعی ۴۰ ساله نشان می‌دهد که بحران‌ها از یک سو به مرور زمان دارای فاصله زمانی کوتاه‌تر شده و از سوی دیگر از بحران‌های تک علّی به بحران‌های چند علّی ترکیب شده تبدیل شده‌اند. تحلیل درست از ریشه‌های ایجاد بحران و فهم مسائل و زمینه‌های بحران، ضروری است. بنا بر اصول علم مدیریت در صورت عدم تشخیص و علت یابی‌های واقعی در وقوع بحران، بحران جدید با ابعاد عمیق‌تری قابل انتظار خواهد بود. علم مدیریت بحران بیان می‌کند که همسنگ تحلیل درست از مسائل، نیازمند درک درست از آثار بحران نیز هستیم. بنا بر یک قاعده کلی، در تمامی اشکال بحران‌ها هیچ ‌وقت شرایط به شرایط قبل از بحران برنخواهد گشت. پدیده‌ها، بازیگران و به‌خصوص در بحران‌های اجتماعی، عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی نمی‌توانند با همان روش‌ها و کارکردهای سابق عمل کنند.

هنوز معلوم نیست چه کسانی پشت بابک زنجانی بودند

حسین راغفر، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگویی اظهار داشت: امسال مجلس تصویب می‌کند که فروش نفت بتواند توسط اشخاص و نهاد‌های مختلف صورت بگیرد؛ بنابراین به‌طور طبیعی ده‌ها پرسش مطرح می‌شود. یکی از آن‌ها این است که دستگاه عریض و طویل وزارت نفت که علی‌الخصوص انتظار می‌رود یک بدنه کارشناسی برای همین مسئله باشند، چکار می‌کنند و اگر قرار است یک فرد بتواند به فروش نفت در شرایط بحرانی کنونی کمک کند، قطعا یک وزارت‌خانه و یک دستگاه تخصصی می‌تواند این کار را بهتر انجام دهد. ضمن اینکه ما تجربه چنین مساله‌ای را داشتیم و پدیده‌هایی مثل بابک زنجانی در آن بروز کردند و میلیارد‌ها دلار منابع نفتی کشور از بین رفت و معلوم نشد چکار کردند. همین ابهامی که در نظام بودجه‌ریزی کشور وجود دارد، سبب شد نفهمیم چه کسانی پشت پدیده‌ای مثل آقای بابک زنجانی وجود داشتند و متاسفانه این فقط درمورد فروش نفت نیست. بنا بر حکم قانون هر کسی که ریالی از منابع عمومی دریافت می‌کند، باید پاسخگو باشد. اما چنین اتفاقی به هیچ وجه رخ نداده است. ضمن اینکه فرصت‌های کسب درآمد‌هایی به مراتب بیشتر از آنچه در بودجه ذکر می‌شود، برای نهاد‌های مختلف فراهم شده که این منابع اصلی‌ترین محل ایجاد اختلال و ناکارآمدی در اقتصاد کشور بوده و هست. با این توضیح که کماکان این نهاد‌ها در حال فعالیت هستند و شاید در مواردی ده‌ها برابر بودجه‌ای که برای یک نهاد ذکر شده است، از طرق واردات، قاچاق و دستکاری در دارو در بازار سیاه، واردات خودرو، سوداگری و فعالیت‌های سفته‌بازی در زمین و مسکن و سوداگری خرید و فروش سکه، ارز و … /رویداد۲۴

یک مقام بانکی: با وام مسکن نمی توان خانه خرید

سرپرست بانک مسکن با تاکید بر این که مسکن یکی از مولدترین بخش‌های اقتصادی است که زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال می‌شود، افزود: پیش از این متقاضیان با ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری، ۸۰ میلیون تومان تسهیلات و با خرید اوراق رقمی معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کردند؛ اما اکنون با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلان شهرها، نمی‌توانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند. عسکری گفت: با افزایش قیمت مسکن مراجعه‌کنندگان تسهیلات مسکن یکم کاهش یافت و حتی برخی سپرده‌ها را پس گرفتند، چراکه این عدد امروز پاسخگو نیست.

۴۰۰ هزار خودروی لوکس برای اخذ مالیات شناسایی شد

منظور رئیس امور مالیاتی کل کشور با بیان اینکه خودروهای گران‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند؛ لذا سعی می‌کنیم تا مدت زمان یک تا ده روز آینده این مالیات ها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودروها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم. وی تاکید کرد: پرداخت مالیات از خودروهای گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود ۲ هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودروهای گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجراست که به زودی آنها هم وصول خواهد شد.

انتقاد از «پنهان کاری» و «حراج اموال عمومی» در طرح مولدسازی

اعتماد نوشت: احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس، پیرامون مصوبه «مولدسازی اموال دولتی» در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌گوید که «از هیات‌رییسه مجلس درباره مصوبه مولدسازی طرح سوال کرده‌ایم ولی هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.» او درباره محتوای سوال هم می‌گوید «از قالیباف پرسیده‌ایم که چون شما به عنوان رییس مجلس جزو سران قوا هستید و یکی از اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، چگونه چنین اختیاراتی را درباره اموال عمومی به دولت داده‌اید؟»این نماینده مجلس با بیان اینکه «دولت تامین بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را از طریق مولدسازی اموال پیش‌بینی کرده است»، افزود: «اما آنچه از این مصوبه استنباط کرده‌ایم، این است که بر مبنای پنهان‌کاری است. از سوی دیگر ملغی شدن قوانین متعارض با این مصوبه نیز از جمله ابهاماتی است که وجود دارد.»او تاکید دارد که «این مصوبه به معنای به حراج گذاشتن اموال عمومی است.» علیرضابیگی واگذاری‌های صورت گرفته در جریان خصوصی‌سازی را یادآوری می‌کند: «در موضوعاتی مانند خصوصی‌سازی که آن همه بند و مقررات بود، این فجایع در واگذاری‌ها مانند واگذاری هفت‌تپه و … رخ داد.» نماینده تبریز در مجلس گفت: « این مصوبه اختیارات قابل توجه و مصونیت‌های زیادی هم داده است». او تاکید دارد که «اعطای اختیارات این‌چنینی، پیامدهای شومی دارد. مخصوصا که جامعه تجربه خصوصی‌سازی را با آن همه هیات، کمیسیون و نمایندگانی که در هیات‌های واگذاری بودند، دیده‌اند.»علیرضابیگی برای نشان دادن آخر و عاقبت اجرای این مصوبه به یک ضرب‌المثل اشاره می‌کند: «ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید «از صبحانه معلوم است که ناهار و شام چیست» و نتیجه این مصوبه هم از الان مشخص است!». او درباره شأن نزول شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و ادامه کار آن در شرایط فعلی می‌گوید: «بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، چنین شورایی جزو اختیارات رهبری است. این شورا تا زمانی که خلاف آنچه در سال ۱۳۹۷ صادر نشده، همچنان پابرجا خواهد بود.»

 

برای واردات خودرو به بازار ارز فشاری وارد نمی‌شود

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتشار خبرهایی مبنی بر پیش‌بینی ۲ میلیارد دلار برای واردات خودرو در بودجه سال آینده، گفت: در بودجه این عدد وجود ندارد، این مبلغ ارتباطی به بودجه ندارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بصورت کلی اعتباری که برای واردات خودرو در سال آینده پیش بینی می شود، بیشتر از امسال باشد؟ گفت: بله؛ ارز واردات خودرو بیشتر ارزهایی است که منشا خارجی دارند به این معنا که به بازار ارز کشور فشاری وارد نمی‌شود.
میرسلیم: با بورس کالا، خودرو ارزان‌تر به دست مردم می رسد
میرسلیم نماینده مردم تهران بیان داشت: با فروش خودرو در بازار آزاد تا دو برابر قیمت کارخانه، وزرات صمت به این نتیجه رسید که اگر خودرو در بورس عرضه شود بتواند به ساماندهی این صنعت کمک کند و این تصمیم موثر واقع شد و دست واسطه‌ها و دلالان این حوزه را قطع کرد. میرسلیم افزود: عرضه خودرو در بورس موجب شد که ضرر خودروساز کمتر شود و خودرو ارزان‌تر به دست مردم برسد. وی اضافه کرد: نکته‌ای که در خصوص عرضه خودرو در بورس وجود دارد این است که اکثر متقاضیان و مردم بتوانند به راحتی از این بستر نیاز خود را تامین کنند که در این زمینه باید سازمان بورس روند تسهیل‌گری ورود خریداران را مهیا کند. نماینده مردم تهران در مورد سازوکار بورس برای عرضه خودروهای وارداتی نیز گفت: عرضه خودروهای وارداتی با توجه به شرایط بازار و تقاضا انباشت شده، ممکن است باعث رشد حبابی شود که در این زمینه باید با اتخاذ تصمیمات لازم شرایط را برای تعادل قیمت‌ها در بورس فراهم آورد.
جزئیات نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در رابطه با نحوه تعیین سود بازرگانی خودروهای وارداتی و قیمت پایه عرضه این خودروها در بورس کالا، گفت: صورت جلسه الحاقی کارگروه اقتصادی واردات خودرو ناظر به تعیین سود علی‌الحساب بازرگانی برای تعیین قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس کالا است‌؛ نکته مهم این است که فرایند عرضه خودروی وارداتی در بورس به این صورت است که ابتدا قیمت پایه عرضه در بورس بر اساس سود بازرگانی علی‌الحساب (طبق جدول پایین)‌ تعیین می‌شود که این مهم بر اساس موازین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود. وی اظهار داشت: بنابراین قیمت پایه عرضه در بورس شامل قیمت ارزی خودرو، سود بازرگانی علی‌الحساب، حقوق گمرکی، هزینه‌‌‌‌‌های حمل و سایر هزینه‌های قابل قبول واردکننده و سود منصفانه تعیین شده است. توکلی لاهیجانی افزود: پس از آن خودرو بر اساس قیمت پایه تعیین شده در بورس کالا عرضه می‌شود و سپس مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه تعیین‌شده به عنوان سود قطعی بازرگانی در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین نمی‌توان سود علی‌الحساب تعیین‌شده در این جدول را با شرایط پیشین مقایسه کرد، زیرا این جدول تنها تعیین‌کننده سود علی‌الحساب بازرگانی به منظور تعیین قیمت پایه عرضه در بورس است. حال آنکه سود قطعی بازرگانی پس از فروش خودرو در بورس و اخذ مابه‌التفاوت قیمت فروش و قیمت پایه تعیین‌شده اخذ می‌شود.
تهرانی ها از فردا منتظر توزیع گوشت گرم باشند

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بخش خبر سیما درباره وضعیت توزیع گوشت قرمز گرم گفت: بار گوشت قرمز وارد کشور شده و قرار بود از امروز در فروشگاه های تهران توزیع شود اما به دلیل پروسه انجام بسته بندی، شهروندان می توانند از فردا گوشت قرمز را فروشگاه های زنجیره ای و میادین اصلی شهرداری تهران خریداری کنند. وی افزود: هر کیلو ران و سردست گوساله کیلویی ۲۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین گوشت گوساله مخلوط هر کیلو ۱۹۲ هزار تومان و چرخ کرده ۱۷۰ تومان از فردا در میادین اصلی شهرداری قابل تهیه است. مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه درباره قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: هر کیلو شقه گوسفند ۲۲۰ هزار تومان بوده و هدف این است با تکمیل زیرساخت ای شبکه توزیع تا دو روز آینده گوشت قرمز گرم نیز مانند مرغ با قیمت مصوب توزیع سراسری شود.

مدیران یک شرکت بورسی سلب صلاحیت شدند
مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس گفت: در پی دریافت گزارش تخلف یکی از شرکت‌های تحت نظارت سازمان بورس، رسیدگی انضباطی نسبت به پرونده در دستور کار مراجع رسیدگی به تخلفات سازمان بورس قرار گرفت و مدیران یک شرکت بورسی سلب صلاحیت شدند. سمیه سادات آقامیری گفت: با توجه به شدت تخلفات واقع شده، هیات تخلفات سازمان بورس اقدام به صدور رای مبنی بر سلب صلاحیت مدیران وقت شرکت، اعم از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره از تصدی سمت مدیریت در کلیه ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام به مدت چهار سال و همچنین پرداخت جریمه نقدی تا میزان سقف مقرر برای تخلفات مذکور، نمود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....