تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398 - 20:15
کد خبر : 2739

گفتگو با زاغی موسس و مدیر هتل پرشین پلازا تهران

گفتگو با زاغی موسس و مدیر هتل پرشین پلازا تهران

سرمایه گذار می تواند اشتغال زایی کند. با وام کسی سرمایه دار و سرمایعه گذار نمی شود چون اون پول خورده می شود اگر از سرمایه گذار حمایت کنیم یعنی از مستضعف حمایت کردیم – هتل ۵ ستاره پرشین پلازا به عنوان تنها هتل پنج ستاره خصوصی تهران فعالیت می کند. هتل داری توسط بخش

سرمایه گذار می تواند اشتغال زایی کند. با وام کسی سرمایه دار و سرمایعه گذار نمی شود چون اون پول خورده می شود اگر از سرمایه گذار حمایت کنیم یعنی از مستضعف حمایت کردیم
– هتل ۵ ستاره پرشین پلازا به عنوان تنها هتل پنج ستاره خصوصی تهران فعالیت می کند.
هتل داری توسط بخش خصوصی در کشور در حال افزایش است و یکی از اتفاقات خوب سال ۹۸ افتتاح هتل پرشین پلازا در پایتخت است که به همت آقای محمد زاغی راه اندازی شده است.
در ادامه گفتگوی اقتصاددان  با مالک و مدیر هتل ۵ ستاره پرشین پلازا را می خوانید.
-جناب  آقای زاغی لطفا خودتان را معرفی کنید؟
من اصالتا خوانساری هستم مادرم اهل تبریز و در نجف متولد شدم.
در استرالیا تحصیل و زندگی می کردم از سیدنی برای زندگی و سرمایه گذاری به ایران آمدم.
من در استرالیا فروشگاه فرش، صرافی و شرکت ساختمانی داشتم. من دوست داشتم به کشورم برگردم آمدم ایران یک کارخانه آبمیوه تاسیس کردم دستگاه ها را از آلمان وارد کردم ولی یک سری چالش های سختی برای من پیش آمد. من بعد از کارخانه آبمیوه وارد حوزه معدن و تولید میلگرد شدم.
– چه شد که هتل پرشین پلازا را تاسیس کردید؟
بررسی کردم متوجه شدم در تهران جهت اقامت مسافران کمبود هتل وجود دارد و نیاز را در ساخت هتل دیدم و پرشین پلازا را ساختم.
– ساخت هتل به چه شکل پیش رفت؟
ایرانی های خارج از کشور سرمایه های بسیار زیادی دارند. من درخواست دارم برای سرمایه گذاری کارهای اداری در ایران به سهولت انجام شود صدور مجوز این هتل ۵ سال زمان برد و ۶ سال هم ساختش طول کشید خیلی چالش های زیادی داشتیم حتی جلوی کار ما گرفتند. یک سال و نیم طول کشید تا به ما گاز بدهند و هنوز هم منتظر تایید ناظر هستیم تا گاز وصل شود. ما موتورخانه را با گازوییل روشن نگه داشتیم.
– برای چند نفر اشتغال زایی کردید؟
ما ۲۰۰ نیروی کار مستقیم داریم.
– پرشین پلازا دارای چه امکاناتی است؟
ما در پرشین پلازا ۱۰۰ اتاق داریم که ۹ اتاق یک نفره است و استخر، سونا، باشگاه، ۲ تالار، سالن همایش، رستوران، کافه رستوران، روف گاردن و هلی پد داریم در پرشن پلازا ۲۳۰ نفر می تواند اقامت داشته باشند.
– چه فعالیت های دیگری انجام می دهید؟
در حال حاضر فعالیت توریستم درمانی می کنیم و جذب گردشگر از قطر، عراق، بحرین، کویت، شیعه های سعودی و عرب های مقیم اروپا انجام می دهیم و به دلیل ارتباطاتی که دارم از استرالیا هم ما گردشگر داریم. بیشتر عراقی ها برای درمان و انجام عمل های زیبایی به ایران سفر می کنند. البته الان تورست کم هستش ولی آقای مونسان فعالیت خوبی جهت برداشتن ویزا دارند.
گفتگوی مثبت نیوز با موسس و مدیر هتل پرشین پلازا
– هتل داری در ایران درآمدزایی دارد؟
پرشین پلازا ۶ ماه است که افتتاح شده و هنوز به سودآوری نرسیده قیمت های ما ارزان است. قیمت یک شب اقامت در هتل ۵ ستاره در دنیا از ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار است اگر در ترکیه هتل ارزان به دلیل این است که پول گاز و برق گرفته نمی شود ولی ما در ایران هزینه انرژی را پرداخت می کنیم و حدودا هزینه اقامت در هتل ما شبی ۵۰ دلار است.
– آیا هتل های ایران با هتل های دنبا برابری می کند؟
من بیشتر زندگیم را خارج از کشور بودم و کشورهای زیادی را دیدم هتل های ما از خیلی از هتل دنبا از حتی از هتل های فرانسه و ایتالیا هم بهتر است. من از صبح تا شب در هتل هستم و حتی شب ها هم اینجا می خوابم رفتار و ساختار رو بررسی می کنم و مسقیم پیگیر کارها هستم تا رضایت مسافران کسب شود.
– پرشین پلازا چه برنامه ای برای مسافران خارجی دارد؟
این ها فکر می کردند ایران بیمارستان است ولی ما در رستوران موسیقی زنده قرار دادیم و مسافران را برای تفریح به سواحل دریای خزر و جنگل ها و برای زیارت به قم و مشهد بردیم و گردشگران خیلی راضی هستند و اعلام می کند ما کلی لذت بردیم.
– برنامه شما برای آینده چیست؟
اگر به سود دهی برسیم گسترش و توسعه در دستور کار ما قرار دارد.
– چه پیشنهاد برای جذب گردشگر چیست؟
تولید به دلیل اتوماتیک شدن دستگاه ها تعداد کمی اشتغال زایی دارد ولی هتل به نیروی کار بالایی نیاز دارد.
ما دنبال حمایت نیستیم فقط ما را اذیت نکنند و برای نجات کشور جذب توریست بهترین راه حل است. و درخواست دارم درهای کشور به روی همه کشورها باز شود.
گردشگری باید سیستماتیک و فرهنگ سازی شود و باید اخلاق مبنای کار قرار داده شود خارجی ها از لحظه ورود به ایران با رفتاری مناسبی مواجه نمی شوند.
آیا از فعالیت در اینجا راضی هستید؟
من خیلی خوشحالم از اینکه که تعدادی نیرو با لیسانس و فوق لیسانس و با داشتن همسر و فرزند اینجا کار می کنند.
– سخن پایانی؟
من از دلار ۱۰۰۰ تومان تا ۱۴ هزار تومان در اینجا خرج کردم. به افرادی که سرمایه گذاری می کنند بها بدهند همه افراد موفق دزد نیستند اگر بعضی افراد کارهای خلافی کردند به همه تعمیم داده نشود. سرمایه گذار می تواند اشتغال زایی کند. با وام کسی سرمایه دار و سرمایعه گذار نمی شود چون اون پول خورده می شود اگر از سرمایه گذار حمایت کنیم یعنی از مستضعف حمایت کردیم.به نقل از مثبت نیوز با ویرایش و اصلاحات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....