تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 16:51
کد خبر : 4192

گزارشی از تیتر یک تابناک ۱۱دیماه ۹۸

گزارشی از تیتر یک تابناک ۱۱دیماه ۹۸

 نقد کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی در سال ۹۹؛ مفت‌فروشی یا مولدسازی؟ در بخش واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای لایحه بودجه ۹۹، عدد قابل توجهی برای واگذاری دارایی‌های منقول و غیرمنقول دولت مشاهده می‌شود. این عدد حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که در مقایسه با رقم در نظر گرفته شده در

 نقد کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی در سال ۹۹؛ مفت‌فروشی یا مولدسازی؟

نقد کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی در سال ۹۹؛ مفت‌فروشی یا مولدسازی؟

در بخش واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای لایحه بودجه ۹۹، عدد قابل توجهی برای واگذاری دارایی‌های منقول و غیرمنقول دولت مشاهده می‌شود. این عدد حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که در مقایسه با رقم در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال جاری، رشد ده برابری را نشان می‌دهد.

واشنگتن پست: جنگ با ایران مادر همه جنگ هاست!

به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی از محاصره سفارتشان توسط مردم خشمگین عراقی، همزمان بهت زده و وحشت زده هستند. واشنگتن پست با توجه به حملات اخیر آمریکایی‌ها به حشد الشعبی و واکنش آنها، با یادآوری بحران‌هایی که میان ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ به بعد رخ داده، به اتفاقات اخیر می رسد و بیان می کند، آمریکا برای فرار از بحران افزایش تنش با ایران، تنها دو راه دارد: یا مذاکره کند یا بجنگد.
در دیدار با پرستاران مطرح شد؛

پاسخ رهبرانقلاب به ترامپ؛ «غلط می‌کنید» اقدامی علیه ایران انجام بدهید/ با کشور معارض صریح برخورد می‌کنیم و در مقابل تهدید ملاحظه‌ای نداریم/ کشور را به سمت جنگ نمی‌بریم/ آمریکا از حشدالشعبی به خاطر نابودی داعش انتقام می‌گیرد

حالا نکته‌ی قابل توجه این است که وقتی از این حوادث برای آمریکایی‌ها پیش می‌آید -ملاحظه میکنید در بغداد و سراسر عراق هیجان ضدآمریکایی چقدر است- باز آن جناب توییت کرده که ما این را از چشم ایران می‌بینیم و پاسخ ایران را خواهیم داد. اوّلاً غلط میکنید؛ ثانیاً منطقی باشید، که نیستید. مردم کشورهای این منطقه از آمریکا متنفرند. شما آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان…

شهلا ریاحی نخستین کارگردان زن سینمای ایران بدرود حیات گفت

او سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۳۰ با فیلم خواب‌های طلایی به کارگردانی معزالدیوان فکری تجربه کرد. ریاحی سال ۱۳۳۵ فیلم مرجان را کارگردانی کرد و به این ترتیب نام اولین زن کارگردان سینمای ایران را به خود اختصاص داد.
تاملی بر سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره «آلودگی هوا» در ایران؛

آقای روحانی! به «لطف خدا» و بی منت شما حالمان خوب است!

سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور در مراسم افتتاح یک ایستگاه مترو، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی یافت و تعجب بسیاری در پی داشت. تعجب از اینکه آیا تعطیل کردن مدارس در زمانی که آلودگی هوا در وضعیت اضطرار قرار می‌گیرد، اقدام خارق العاده و شایسته تقدیری است که باید در سپاسگزاری از آن بنر تشکر زد؟
در گفت‌وگوی «تابناک» با دکتر عباس شیری، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران بررسی شد؛

اقدامی با تاخیر ولی ضروری؛ بالاخره لایحه «عدالت ترمیمی» تهیه خواهد شد

نظریه عدالت ترمیمی، که از حدود دهه ۱۹۷۰ میلادی به ‌تدریج در ادبیات حقوقی جهان ظهور کرد، ریشه در تاریخ دیرین جوامع بشری و فرهنگ‌های باستانی و به‌ ویژه آموزه‌های مذهبی دارد که همواره بر صلح، دوستی، گذشت، برادری، همبستگی، ترمیم، و پرهیز جدی از انتقام و کیفرگرایی تأکید می کنند.
آخرین تحولات خاورمیانه؛

پیام ترامپ به ایران؛ این یک تهدید است و نه هشدار/گفت و گوی ترامپ با عبدالمهدی درباره حفاظت از آمریکایی‌ها/ اعزام نیروهای آمریکایی به بغداد/ حمایت تمام قد کابینه سعودی از حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق

گفت و گوی ترامپ با عبدالمهدی درباره حفاظت از آمریکایی‌ها، اعزام نیرو‌های آمریکایی به بغداد، حمایت تمام قد کابینه سعودی از حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق و اتهامات ضدایرانی سناتور آمریکایی در ارتباط با تحولات عراق از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تهدید ایران از سوی ترامپ نیز اشاره کرد.
مرور روزنامه‌های چهارشنبه یازدهم دی ماه؛

آمریکا به دنبال محاصره تهران؟!/ آیا مردم فقط باید «ایستادگی» کنند/ آقای روحانی، فرض کنیم ۲۰۰ میلیارد دلار داریم، چه می‌کنیم؟!

۲۰۲۰؛ سال انتخاب‌های دشوار جهان، دستور حمله به شورای نگهبان توسط پمپئو به روایت کیهان، مسئول آلودگی هوا کیست؟ تجمع معترضان عراقی مقابل سفارت آمریکا، افتتاح با روحانی، مسئولیت با حناچی، ورود دستگاه قضا به مبارزه با فساد در شهرداری‌ها، ۲۰ سال زندان برای یک آقازاده، بازداشت سه قاضی در پرونده طبری؟ چه کسانی باید در انتخابات شرکت کنند؟ فراخوان ترامپ از عراقی‌ها برای ضدیت با ایران و برخی استانداران علیه روحانی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

چرا گفت‌وگوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با نویسنده کیهان توقیف شد؟

بر اساس آنچه در حساب اینستاگرام این برنامه ادعا شده، تهدید‌های این مقام درباره پخش این برنامه، باعث توقیف آن گشته و این پرسش مطرح شده که آیا تلویزیون حاضر به پخش صحنه تهدید‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود؟ پیام فضلی نژاد نیز تعابیر تندی نسبت به اتفاق به کار برده و عاملی را نواخته است.
پروانه سلحشوی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

افرادی وقیحانه چندهمسری را ترویج می‌دهند/جریانی مشکوک در پشت پرده ترویج چندهمسری است

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عده‌ای وقیحانه به دنبال ترویج چندهمسری هستند، گفت: افرادی با ادعای نویسندگی، بدون معرفی هویت اصلی به دنبال آسیب زدن به مفاهیم ارزشی در حوزه خانواده و مملکت هستند.

حمله مردم عراق به کنسولگری‌ها و سفارت خانه آمریکا در عراق

هزاران عراقی معترض مقابل سفارت واشنگتن تجمع و اعلام کردند می‌خواهند آنجا چادر بزنند. آن‌ها در شعار‌هایی حملات آمریکا به عراق را محکوم و به درب اصلی سفارت آمریکا حمله کردند. تظاهرکنندگان خواستار بستن سفارت و اخراج سفیر آمریکا هستند. تشییع کنندگان، پرچم‌های عراق و پرچم‌های حشد شعبی را مقابل سفارت آمریکا در دست داشتند.
هزار و هشتصد و هفتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

تاجگردون: اموال من زایش دارند/پاسخ ابطحی به ادعای شریعتمداری درباره خاتمی/واکنش مهاجرانی به ادعای شریعتمداری در تلویزیون/آقاتهرانی: خواب دیدم رهبری ۷ گل رز به ولایتمدارترین‌ها جایزه می‌دهد

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:واکنش هادی غفاری به ردصلاحیتش: صلاح مملکت خویش خسروان دانند/صادقی: یکدست شدن سیستم به نفع نظام نیست/روایتی ناگفته از رهبری در ۸۸: اینکه گفته می شود مثلاً «مرگ بر فلان»، چیز تازه‌ای در انقلاب نیست و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
فوتو نیوز؛

بازداشت یک قاضی دیگر در ارتباط با پرونده طبری/ واکنش به سخنان روحانی: وعده‌های انتخاباتی، ربطی به تحریم و جنگ ندارد / واکنش قوه قضائیه به بازداشت خانواده «پویا بختیاری»

غلامحسین اسماعیلی درباره‌ی بازداشت خانواده پویا بختیاری گفت: در این قضیه ما کاری به این که آن‌ها خانواده چه کسی هستند نداریم. وقتی می‌بینیم ضد انقلاب وارد می‌شود و افرادی در کشور را تشویق به اقدام مجرمانه می‌کند و این اقدامات امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند، وارد می‌شویم. در ارتباط با این موضوع، شورای تامین استان نظر دادند که این اقدام علیه امنیت کشور است و قوه قضاییه به نظر شورای تامین استان احترام گذاشت.

آیا «لاریجانی» نمی‌گذارد گزارش مجلس درباره «قاچاق» قرائت بشود؟ + فیلم

هرچند «داود گودرزی»، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفساد اقتصادی خیلی مشخص گفته که «شفاف بگویم یک سال و نیم است آقای لاریجانی نمی‌گذارد گزارش تحقیق و تفحص قاچاق در مجلس قرائت شود. می‌گویند گزارش تند و تیز است باید لطیف‌تر شود» رئیس هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز، این سخنان را نادرست و دروغ می‌خواند و آن را به معنای ارسال سیگنالی برای قاچاقچیان می‌داند…

گلایه از وزیر بهداشت در داخل، نامه وزیر بهداشت به خارج!

در شرایطی که کمبود برخی دارو‌ها در کشور موجب بروز نگرانی‌هایی شده و حتی واکنش‌هایی در مجلس به دنبال داشته، وزیر بهداشت از نگارش نامه به سازمان بهداشت جهانی خبر می‌دهد. نامه‌ای که به تازگی نوشته و در آن از کارشکنی آمریکایی‌ها در خصوص یک دارو سخن گفته و البته توضیح دهنده کمبود امثال انسولین نیست!
پیمانه اقتصادی؛

شرط جدید برای افتتاح حساب بانکی/ بوئینگ به ترکیه غرامت می‌دهد/ افت اندک دلار/ سه خودروساز بزرگ کشور چند هزار خودرو فروختند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس بازهم رکورد زد، احتمال سقوط ۱۰ تا ۲۰ درصدی بازار سهام در سال آینده میلادی، هزینه وام مسکن تهرانی‌ها، قیمت دلار و یورو در امروز تهران، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ دی ماه، گران‌ترین محصول ایران خودرو و سایپا در بازار امروز، قیمت نفت در آستانه ثبت بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۱۶ و طلا در مسیر ثبت بیشترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ را در بر دارد.

نماینده‌ای که ۵۰ تومان رای می‌خرد، رای خود را به یک سفر می‌فروشد/ عده‌ای رای خود را ارزان می‌فروشند

با نزدیک شدن موسم انتخابات، بار دیگر بازار وعده و وعید‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها داغ شده و انبوهی از افراد مختلف با اینکه هنوز از تایید صلاحیت خود اطمینان ندارند، فعالیت‌های انتخاباتی خود را به امید نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان آغاز کرده اند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی»؛

حقوق یک میلیاردی در یک شرکت دولتی/ آقای رئیس جمهور، بودجه استقامتی برای مردم یا مدیران دولتی؟

اول اینکه دولت باید برای جلوگیری از تکرار این موضوع، عزم خود را جزم کند و دوم آنکه نیاز است تا دیوان محاسبات اگر محدودیتی در رسیدگی به وضعیت شرکت‌های دولتی نسل دوم و سوم دارد، به مجلس اعلام کند تا قانونی در این راستا تدوین گردشود.
هفدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه؛

مشکل قاچاق ما مرزنشینان نیستند/ اعلام حکم برخی از متهمان اقتصادی/ ۲۰ سال حبس برای شبنم نعمت‌زاده

قاچاقچیان کالا بدانند آتش عدالت دامن آن‌ها را خواهد گرفت و ضمن به آتش کشیدن کالای قاچاق جسم فربه آن‌ها را هم در بر می‌گیرد. بار‌ها اعلام کردیم مشکل قاچاق کشور ما مرزنشینان نیستند بلکه واردات بی رویه و اقدامات قاچاقچیان است. دولت و نهاد‌های متولی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

سینما فرهنگ تخریب و کاخ جشنواره فیلم فجر در «پردیس فرهنگ» برپا می‌شود

سینما فرهنگ واقع در تقاطع خیابان شریعتی و خیابان دولت تهران، ابتدا با نام سینما سیلورسیتی در سال ۱۳۴۷ توسط مهدی میثاقیه تهیه کننده و سینمادار سال‌های پیش از انقلاب تأسیس شد و به عنوان یکی از مجهزترین سینما‌های ایران است مورد توجه قرار گرفت. میثاقیه که مالک سینما کاپری (بهمن کنونی) نیز بود، در نهایت سینما سیلورسیتی را به بهروز وثوقی فروخت…

ایرانیان عزیز به مکالمه وزیر دفاع آمریکا و نخست وزیر عراق گوش کنید!

وزیر دفاع آمریکا برای حمله به نیرو‌های حشد الشعبی که بخشی از نیرو‌های دفاعی عراق است، با نخست وزیر عراق تماس می‌گیرد و فرمان حمله را به او ابلاغ می‌کند؛ مشورت نمی‌کند یا نظر نخست وزیر را نمی‌خواهد، حتی قصدش اطلاع هم نیست، بلکه ابلاغ می‌کند. نخست وزیر عراق نه مخالفت می‌کند و نه می‌تواند مانع این حمله شود؛ صرفا می‌گوید که حمله به کتائب حزب الله تبعات دارد. این اتفاق بهانه خوبی است برای بررسی یک پدیده مرتبط، در درون جمهوری اسلامی ایران!

ارزیابی مقامات نظامی اسرائیل از حمله آمریکا به متحد ایران در عراق

نهادهای نظامی اسرائیل معتقدند که این شبه نظامیان عراقی از ایران، دستورهایی دریافت می کنند، اما مطمئن نیستند که آیا این حمله راکتی اخیر به مواضع آمریکایی ها، با دستور مستقیم از تهران یا مستقل انجام شده است؟!

واژگونی مرگبار اتوبوس در آزادراه زنجان-تبریز/ ۱۰ جان باخته و ۱۱ مصدوم تا این لحظه

بامداد امروز رویدادی مرگبار در آزادراه زنجان-تبریز به وقوع پیوست که چندین کشته و مجروح برجای گذاشت؛ رویدادی از جنس واژگونی اتوبوس مسافربری که تا کنون ۱۰ جان باخته و شماری مصدوم برجای گذاشته که اطلاعی از وضعیت شان در دست نیست.

تردید دوباره مسئولان در یافتن منشا بوی مرموز تهران!

به رغم آنکه بارش باران موجب شکست موقتی منحنی آلودگی تهران و خلاصی مسئولان از تصمیمات اضطراری شد، اخبار رسیده حکایت از تداوم تولید آلاینده‌ها در شهر به روال سابق دارد. این را می‌شود از تاکید هفته گذشته استاندار تهران بر تعویض سوخت دو مجموعه بزرگ در مجاورت تهران دریافت که هنوز محقق نشده است. بماند که سخنان مسئولی دیگر در این باره، تردید‌هایی درباره اثربخشی این اقدام به وجود آورده.
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اظهارات پمپئو در مورد رد صلاحیت‌ها در ایران/ واکنش رسمی عراق به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی/هشدار ظریف به اروپا از قلب روسیه/نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره لیبی

نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره لیبی، گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با گوترش درباره حمله به عراق، هشدار ظریف به اروپا از قلب روسیه و اظهارات پمپئو در مورد رد صلاحیت‌ها در ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش رسمی عراق به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی نیز اشاره کرد.
دکتر علی صابری تولایی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با «تابناک»؛

نظام تقنینی مقصر اصلی بیشتر زمین خواری‌هاست / برخی زمین‌خواری‌ها مجازاتی همسنگ سرقت یک لاستیک پراید دارند / با بلدوزر نمی‌توان با زمین خواری جنگید

در اسناد و ادبیات حقوقی مفهوم زمین خواری تعریف و به رسمیت شناخته نشده؛ بنابراین تعریف دقیقی هم ندارد. زمین خواری یک مفهوم برساخته عرف یا رسانه هاست که کمتر از دو دهه پیش وارد ادبیات رسانه‌ای شده است. به رغم ابهامی که دارد اجمالا وفاق نانوشته‌ای وجود دارد و زمین خواری به مجموعه سوءرفتار‌های سوداگرانه در حوزه زمین اطلاق می‌شود.
مرور روزنامه‌های سه شنبه دهم دی ماه؛

چرا روحانی از ابتدا واقعیت تحریم‌ها را با مردم در میان نگذاشت؟ / استعفا راه فرار از پاسخگویی نشود/ علت خشم آمریکا از حشدالشعبی چیست؟

جنگ و صلح روحانی، پاسخ ظریف به توهم بزرگ اروپایی ها، بورس بی‌رقیب می‌تازد، اعتراضات از کجا آمد و به کجا می‌رود؟ بازگشت رونق به مسکن؟ حمله امریکا به حاکمیت ملی عراق، معجزه‌گر ایرانی در راه تسخیر بازار‌های اروپایی، تاکید دوباره مصباح به انتخاب اصلح، گره کور همسان سازی حقوق بازنشستگان، روایت فراز و فرود برادران لاریجانی و واکنش‌ها به حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
هزار و هشتصد و هفتاد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

اظهارات نماینده ولی فقیه در مورد ناآرامی‌های اخیر / تحلیل سعید حجاریان از اعتراض‌های آبان / هماهنگی‌های پشت پرده با صداوسیما برای اتهام‌زنی به لاریجانی / انتخابات ۹۸ هم آش کشک خاله می‌شود؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای مصباح یزدی درباره پیشنهاد مخفیانه مذاکره به آمریکا / محمود صادقی پیگیر شائبه ضرب و شتم نرگس محمدی شد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
فوتو نیوز؛

نماینده ولی فقیه در سپاه: امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه گران زمان ندادند/وزیر نیرو: سیستم حکمرانی، می‌تواند ما را از پا درآورد/سردار نقدی: دشمن به‌ دنبال فتنه‌انگیزی در حوزه فضای مجازی است

وزیر نیرو: باید بعد از چهار دهه جمع بندی داشته باشیم که چرا در این عرصه نسبت به سایر عرصه‌ها دستاورد‌های چشمگیری نداشتیم. جنگ ما را از پا درنیاورد و تحریم نیز درنمی‌آورد و آنچه می‌تواند نقطه آسیب جدی ما باشد سیستم حکمرانی ماست و برای آن چاره و اندیشه‌ای کرد.

شاید انتخابات بنزین را ۱۵۰۰ تومان کند/ دلجویی از مردم در عمل و نه در شعار

حدود یک ماه و نیم از تصویب و اجرای افزایش قیمت بنزین می‌گذرد، ولی نمایندگان مجلس همچنان در تلاشند تا بتوانند قیمت‌ها را اندکی تعدیل کنند؛ هرچند تا کنون هیچ یک از این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و چندین ایده مطرح از سوی آن‌ها در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده است.

رونمایی ده فیلم بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر؛ از «روز صفر» تا «لباس شخصی»

پس از پایان جمع‌بندی آرای هیأت انتخاب بخش فیلم‌های سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر متشکل از محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی، اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو ویژه فیلم اول کارگردانان اعلام شد

استاندار خوزستان در یک قدمی ریاست جمعیت هلال احمر

به نظر می‌رسد که نظر رئیس جمهور برای انتقال شریعتی از خوزستان به پایتخت و حضورش در راس هرم مدیریتی، یکی از کلیدی‌ترین مجموعه‌های کنترل و مدیریت بحران در کشور مثبت است؛ آنقدر مثبت که ترجیح می‌دهد برای استان خوزستان که همواره بحران در کمینش است، استاندار جدیدی برگزیند.
«اکبر ترکان» در گفت‌وگو با «تابناک»:

عملکرد ضعیف روحانی باعث تضعیف جایگاه اصلاح‌طلبان شد/ فضای سیاسی با اقدامات رئیسی به نفع اصولگرایان است

ترکان درباره اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس دارد و در این بین خیلی شانسی برای اصلاح‌طلبان قائل نیستند و این موضوع هم مستقیم به عملکرد مجلس و دولت بر می گردد، ادامه داد: اصلاح‌طلبان در حال حاضر به دلیل اینکه کارنامه دوره دوم روحانی چندان درخشان نیست در موقعیت خوبی قرار ندارند…
پیمانه اقتصادی؛

چراغ سبز لاریجانی به افزایش ۱۵ درصدی حقوق ها/ قیمت امروز خودروهای ایران خودرو و سایپا/ فراخوان یک خودروساز به‌دلیل ترمز ناگهانی/ دلار تکان نخورد!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به کانال ۳۷۵ هزار واحد راه یافت، جشن سال نو در بورس‌های اروپایی، موضوع افزایش سهمیه بنزین خودرو‌ها در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، قیمت جهانی طلا دوباره بالا رفت، دلار سود سالانه خود را از دست داد، فعالیت میدان نفتی ناصریه عراق از سر گرفته شد و کاهش ۱۱ درصدی مصرف بنزین در تهران را در بر دارد.

حمله به عراق؛ دستور کار مشترک آمریکا و اسرائیل با هدف انسداد یک کریدور!

حمله روز یکشنبه آمریکا به مواضع حشدالشعبی در غرب عراق و شرق سوریه، رخداد جدیدی بود که بسیاری از نگاه‌ها و توجهات را به خود جلب کرد؛ حملاتی که واکنش‌های بسیاری در محیط سیاسی و امنیتی عراق در پی داشت و به نظر می‌رسد، آغازی بر دور جدیدی از تنش‌ها در این کشور است.
در گفت‌وگو با سبحانی فر مطرح شد؛

خواب غفلت دستگاه‌های نظارتی عامل سودجویی شرکت‌های فروشنده فیلترشکن

بیش از سه ماه از صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجارت چند صد میلیاردی بازار فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان می گذرد. انتظار می‌رفت بعد از آن دستگاه‌های نظارتی ورود کنند که نه تنها این اتفاق نیفتاد که به گفته رئیس کارگروه فضای مجازی کمیسیون صنایع و معادن شرکت‌های فروشنده فیلترینگ گردش مالی زیادی دارند.

خطر شکل گیری تراست بیخ گوش سینمای ایران

سینمای ایران پرشتاب به این سمت و سو حرکت می‌کند و پیش بینی می‌شود در کمتر از یک دهه گروه تراست شکل بگیرد و انحصار کاملا برای فضای سالن‌های سینما حاکم شود. این اتفاق در سال‌های پیش از انقلاب، به گونه دیگری رخ داده بود و برخی فیلمسازان و بازیگران، همان صاحبان سالن‌های سینما بودند و برخی صاحبان سالن‌های سینما نیز خودشان سفارش فیلم می‌دادند…
کارشناس خودرو در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی»؛

چالش هجده ساله خودروسازان با هوای پاک/ بهانه جدید برای گرانی خودرو یا محصول جدید؟

زاوه در مورد هزینه ارتقای سوخت به یورو ۵ و تاثیر آن بر قیمت خودرو گفت: این هزینه حداکثر در حد ۱۰۰ یوروست و زیاد نیست. هم اکنون قیمت خودرو‌های خارجی با سیستم سوخت یورو ۴ با یورو ۵ تفاوت معناداری ندارد.
مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد:

ایجاد ۲۷۰۰۰ شغل تحت ۱۰۰۰۰ طرح در خوزستان

سفر دو روزه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان خوزستان به منظور افتتاح صد‌ها طرح و پروژه اشتغالزایی و عمرانی عصر امروز با حضور محمد مخبر در شهرک‌های اطراف ماهشهر آغاز شد.
حضور مردم برای راهپیمایی «۹ دی» در میدان امام حسین؛

۹ دی تجلی قدرت ایمان و دین‌داری در برابر جهل احزاب شد/ حاجی‌صادقی: امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه‌گران زمان ندادند

مطابق با اطلاعیه قبلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم یوم الله ۹ دی در تهران، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی صادقی «نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و پس از آن مردم از این میدان به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند.

تخته نرد عراق همیشه جفت شش ندارد

زمینه عراق هیچ شباهتی به زمینه خلیج فارس ندارد، حافظه امنیتی دو طرف در آن متفاوت از خلیج فارس است، شرایط نظامی در عراق کاملا متفاوت از شرایط خلیج فارس است و باور‌ها و نگرش دو طرف در مورد اتفاقات در عراق هیچ شباهتی به باور و نگرش آن‌ها در خلیج فارس ندارد.

پایان کوتاهی‌های کش‌دار سازمان حفاظت محیط زیست با مرگ «آلفا»!

کاری که سازمان حفاظت محیط زیست سال‌ها با مماشات از انجامش طفره رفت، ساعاتی پیش و توسط دیگران جامه عمل پوشید؛ دیگرانی که احتمالا نگران «برندشان» هستند و عصبانیت از لطمه به آن موجب شده تا چنین تصمیمی بگیرند و تاکید کنند که واحد حقوقی را مامور بررسی ماجرا و تصمیم گیری درباره آن کرده اند!

سخنگوی پنتاگون ایران را تهدید کرد

پس از حملات شب گذشته نیرو‌های آمریکایی به مقر‌های کتائب حزب الله در عراق و سوریه، به گفته سخنگوی پنتاگون، عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق به وزیر دفاع آمریکا تعهد داده است که از این به بعد، نیرو‌های حزب الله حمله‌ای علیه نیرو‌های آمریکایی نداشته باشند.
یک دهه – یک حماسه؛

چرا و چطور مردم ۹ دی به خیابان‌ها آمدند؟

حماسه ماندگار نهم دی‌ماه در سال ۹۰ رسما وارد تقویم و در مناسبت‌های سالانه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام نهاده شد. اکنون یک دهه از عمر این حرکت بزرگ مردمی در کشور که پایانی بر فتنه بود، می‌گذرد. هر ساله مردم ایران در جای جای میهن اسلامی این روز ماندگار را با برگزاری تجمعات و سر دادن شعار‌هایی گرامی می‌دارند و امسال هم همچون سنوات گذشته…
تابناک ریشه‌های شغلی بیماری قلبی رئیس فدراسیون را بررسی می‌کند؟

همزمانی «شکایت» در فیفا با «استعفا» در ایران؛ سنگینی درخواست غرامت ۱۰۰میلیاردی «ویلموتسِ بامعرفت» روی قلب تاج

مهدی تاج که قرارداد ویلموتس را شخصا و کاملا محرمانه و پنهان از چشم رسانه‌ها و حتی مدیران فدراسیون نهایی کرده بود، احتمالا حالا متوجه شده است که وعده هایش برای قطع همکاری با مرد بلژیکی بدون پرداخت غرامت از واقعیت فاصله گرفته و آبروی حرفه‌ای اش در آستانه یک چالش واقعی است.
آخرین تحولات خاورمیانه؛

نشست خبری مقامات نظامی آمریکا پیرامون حمله به عراق / واکنش‌های گسترده و شدیداللحن عراقی‌ها به حمله آمریکا علیه حشدالشعبی/حالت آماده باش تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق / جلسه ویژه وزیر دفاع و فرماندهان ارتش ترکیه در مرز سوریه

نشست خبری مقامات نظامی آمریکا پیرامون حمله به عراق، حالت آماده باش تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق، جلسه ویژه وزیر دفاع و فرماندهان ارتش ترکیه در مرز سوریه و افشای جزئیات اعزام شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه به خاک لیبی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش‌های گسترده و شدیداللحن عراقی‌ها به حمله آمریکا علیه حشدالشعبی نیز اشاره کرد.
دکتر حشمت رستمی درونکلایی، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان مازندران در گفت‌وگو با «تابناک» بررسی کرد؛

چرا قضات دادگستری در هنگام صدور رای، کمتر به قوانین و مقررات بین المللی توجه می‌کنند؟

اعتقاد بنده به عنوان قاضی دادگاه داخلی این است که قوانین بین المللی که دولت ایران به آن ملحق شده، در حکم قانون داخلی بوده و لازم الاجراست و دولت‌ها پس از تصویب کنوانسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....