تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 15:53
کد خبر : 69284

گردشگری و توریسم پیشتاز اقتصاد آینده

گردشگری و توریسم پیشتاز اقتصاد آینده

در آینده نزدیک به دلیل پیشرفتهای شگرف در اقتصاد ؛ بسیاری از کسب و کارها از بین خواهند رفت حتی نیازهای آینده متفاوت از امروز خواهد بود و در نتیجه بسیاری از صنایع و دستا وردها نیز از رده خارج خواهند شد و صنعت گردشگری و توریسم بعنوان اولین و مهمترین بزینس پیشتاز هر اقتصادی

در آینده نزدیک به دلیل پیشرفتهای شگرف در اقتصاد ؛ بسیاری از کسب و کارها از بین خواهند رفت حتی نیازهای آینده متفاوت از امروز خواهد بود و در نتیجه بسیاری از صنایع و دستا وردها نیز از رده خارج خواهند شد و صنعت گردشگری و توریسم بعنوان اولین و مهمترین بزینس پیشتاز هر اقتصادی میشود.

متاسفانه دیدگاه و اولویتهای مسولین در ایران با چشم انداز اقتصاد و تجارت پیش روی دنیا بسیار فاصله دارد و در حوزه تاریخ و تمدن عمدتا در تقابل صد در صدی است.

جای جای کشور ایران دارای ظرفیتهای تاریخی بسیار بالا شامل تاریخ زندگی اساطیری چون رستم و سهراب و حکمرانانی چون کوروش ، داریوش و در عصر معاصر دلاور مردان میدان جنگ و شاعرانی چون حافظ است .

جای بسی تاسف است که تصمیمات نادرست مسُولین و بعضا سو مدیریتها موجب شده است تا ایران زرخیز بجای ارز آوری و تقویت پول ملی و تامین رفاه مردمانش بستری برای فرار سرمایه های مادی و معنوی شده است.

فقر ، فساد ، بیکاری دستاورد حیف و میل کردنها و اقتصاد معیشتی و محصول برخی انتصابات بجای شایسته سالاری ؛ فرا گیر شده است.

این روزها شان ایران و ایرانی به واسطه جمیع عملکردها شدیدا تنزل پیدا کرده و شالوده و بنیان خانواده ها بسیار سست شده است.

به واسطه تفسر به رای های مکرر ؛ تعریف درستی از حلال و حرام ، درست و نادرست در دسترس نبوده و اجرا نمی‌شود . قاطبه نسل جوان تصویر خوبی از اسلام ندارند و نسل انقلاب بعنوان طیف جمعیتی بین نسلی در ارایه مفاهیم صحیح به فرزندان خود ، فقیرتر از هر زمانی هستند.

تنها راه نجات ؛ بازگشت به پاکی و صداقت و اهتمام به امر به معردف و نهی از منکر ، اقدام و عمل بجای شعار است .

مجید اسمعیل خان طلایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....