تاریخ انتشار : شنبه 2 شهریور 1398 - 19:20
کد خبر : 788

گرانی طلا و ارزانی دلار / خوشحالی سهامداران و نگرانی معامله‌گران بازار نفت / ۴ پیش‌بینی کوتاه‌مدت از بازارها

گرانی طلا و ارزانی دلار / خوشحالی سهامداران و نگرانی معامله‌گران بازار نفت / ۴ پیش‌بینی کوتاه‌مدت از بازارها

قیمت دلار امروز ارزان و قیمت طلا گران شد. این درحالیست که در بازار جهانی نیز آخرین قیمت نفت حاکی از روند نزولی این محصول است. اما در بازار سهام وضعیت متفاوت به نظر می‌رسد؛ هم امروز این بازار روندی مثبت داشت و هم پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم این روند صعودی است. قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز ارزان و قیمت طلا گران شد. این درحالیست که در بازار جهانی نیز آخرین قیمت نفت حاکی از روند نزولی این محصول است. اما در بازار سهام وضعیت متفاوت به نظر می‌رسد؛ هم امروز این بازار روندی مثبت داشت و هم پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم این روند صعودی است.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۲ شهریور تا ساعت ۱۷ با ۳ تومان کاهش، ۱۱,۵۹۷ تومان معامله شد.

اما قیمت سکه امامی گران شد و در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با ۲۲ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۱۵۶ هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار نیز در بازار آزاد امروز شنبه ۲ شهریور تا ساعت ۱۷ با سه هزار و ۹۰۰ تومان افزایش به ۴۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

در همین حال امروز بورس تهران امروز سبزتر از همیشه ظاهر شد. بازار سهام در اولین روز کاری این هفته خود مثبت ظاهر شد و توانست با بازدهی ۱٫۴۵ درصدی رکوردی دیگر را به ثبت برساند. در گروه خودرو و قطعات، بازار شاهد رشد قیمتی تمام نمادهای این گروه بود.

final 8 1 اقتصاددان نوشته
بورس تهران امروز یک روند صعودی داشت.

این اتفاقات در حالیست که روز گذشته پس از آنکه چین اعلام کرد بر ۷۵ میلیارد دلار کالاهای آمریکای تعرفه وضع می‌کند، قیمت نفت کاهش یافت. به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، قیمت نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با ۰٫۸ درصد کاهش به ۵۹٫۴۰ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۲٫۱ درصد کاهش با قیمت ۵۴٫۱۷ دلار معامله شد.

پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت

در همین حال پیش‌بینی‌ها از وضعیت بازارها نیز حاوی نکات قابل تاملی است. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو در ۲۳ آگوست، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به افزایش قیمت جهانی طلا در هفته جاری امیدوار هستند.

اما در بازار داخلی، رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: چنانچه بانک مرکزی بتواند وضعیت فعلی را کنترل کند و نرخ ارز ثابت باقی بماند قطعا نوسان قیمت طلا نیز در ماه محرم روند کاهشی خواهد داشت.

در بازار سهام نیز نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که اکثریت کارشناسان بازار را در هفته ابتدایی شهریور ماه سال ۱۳۹۸ صعودی و گروه‌ پالایشی، سیمانی و تک‌سهم‌ها را پیشرو در قیمت سهام این هفته معرفی کرده‌اند.

در عین حال چشم‌انداز بازارها در گزارش پیش‌بینی هفتگی تجارت‌نیوز مبین آن است که «با توجه به امیدواری بازارها نسبت به اخبار سیاسی خارجی و دیپلماسی ایران و همچنین کنترل مورد ادعای بانک مرکزی به نظر می‌رسد در هفته جاری نیز وضعیت مشابه هفته گذشته تکرار شود و بورس همان روند مثبت و ارز و طلا همان روند منفی را طی کنند، مگر اینکه به واسطه افزایش تقابل آمریکا و چین قیمت جهانی طلا آنقدر متاثر شود که بتواند بر قیمت داخلی طلای ایران نیز تاثیر بگذارد. با این حال تجربه چند هفته اخیر نشان داده قدرت اثرگذاری ارزانی دلار بر قدرت اثرگذاری گرانی طلای جهانی می‌چربد و بازار طلای داخلی از عامل اولی بیشتر متاثر می‌شود.»

از جمله اخبار مهم امروز هم اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت است که وی از ورود بسیج به کنترل بازار سخن گفته و توضیح داده است: ما در مکاتبه با بسیج اصناف، درخواست کردیم که بسیج اصناف در موضوع نظارت بر بازار ورود کرده و از توان خود برای نظارت استفاده کند.

خبر مهم دیگر امروز اعلام جزییات تورم مرداد ماه امسال بود. نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل ۶٫۴ درصد کاهش داشته است. این میزان کاهش در نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه (۶٫۴ واحد درصد) در یک ماه تاکنون بی‌سابقه بوده است. همچنین نرخ تورم سالانه منتهی به مرداد ماه با قرار گرفتن در سطح ۴۲٫۲ درصدی به بالاترین مقدار تاریخی خود رسیده است.

Untitled 1 22 اقتصاددان نوشته
تورم نقطه به نقطه و ماهانه در مرداد ماه امسال نزولی بود.

همچنین امروز رئیس جمهور اظهاراتی داشت. حسن روحانی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: عهد و پیمان می‌بندیم که راه خدمت به مردم را با گام‌های بلند و استوار ادامه دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....