تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 23:22
کد خبر : 92009

کیفیت دانش بنیان، نوید همدلی در ایران خودرو

کیفیت دانش بنیان، نوید همدلی در ایران خودرو

شاید تشکیل تیم مدیریتی قوی دغدغه مهم هر مدیرعامل در ابتدای کار باشد اما دکتر خطیبی بعد از ورود به ایران خودرو، با مجموعه ای بزرگ مواجه شد که نقدینگی آن نزدیک به صفر بود. آنان که فقط یک روز مدیریت را تجربه کرده باشند، می دانند که مهدی خطیبی چه کار سختی پیش رو

شاید تشکیل تیم مدیریتی قوی دغدغه مهم هر مدیرعامل در ابتدای کار باشد اما دکتر خطیبی بعد از ورود به ایران خودرو، با مجموعه ای بزرگ مواجه شد که نقدینگی آن نزدیک به صفر بود. آنان که فقط یک روز مدیریت را تجربه کرده باشند، می دانند که مهدی خطیبی چه کار سختی پیش رو دارد.

بحران تامین قطعات در صنعت خودرو برای آبی پوشان جاده مخصوص حادتر بود چرا که آنها علاوه بر معضلات عمومی، مشکلات ویژه ای هم داشتند؛ مشکلاتی ناشی از اختلاف های چند ساله با برخی قطعه سازان.

این بحران در ماه های پایانی حضور فرشاد مقیمی به بالاترین سطح و در نتیجه تولید به کمترین تیراژ رسیده بود؛ طبیعی است که رکود در تولید و فروش آن ماه ها، این روزها خود را نشان می دهد تا آنجا که این مدیر سختکوش و تیم پرتلاشش، نقدینگی لازم برای اجرای برنامه ها که هیچ، برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل پرشمار را هم ندارد و این یعنی بن بست.
مدیران بسیجی جهادی این گروه به منظور اعتلای فرهنگ کار و تلاش، ارتقای فرهنگ سازمانی برای ایرانی آباد و آبادتر در راستای اهداف شرکت ایران خودرو با تمام وجود و با پشتیبانی و حمایت کارکنان با ضرب آهنگ ارتقای تولید؛ حضوری پر رنگ در مسیر نیل به قله های رفیع شکوفایی و پویایی ایران خودرو داشتند با همت بزرگ مردان سخت کوش به صورت ۲۴ ساعته در سال تولید دانش بنیان، همتی مثال زدنی را سبب شدند.
شاید این تعبیر جانبدارانه تلقی شود اما خطیبی و روشن نشان داده اند که بن بست و بحران نمی شناسند.
این تلاش و کوشش ، شایسته احترام و البته حمایت است.

البته برای به ثمر رسیدن این تلاش ، خطیبی باید خانه تکانی اساسی در سطح مدیران نا همسو داشته باشد !
تا علاوه بر محقق شدن اهدافش از حاشیه نیز به دور باشد.

این نکته را نباید نادیده گرفت که این تلاش ها محقق نمی شد مگر با تلاش مرد در سایه روشن ایران خودرو.
تا علاوه بر محقق شدن اهدافش از حاشیه نیز به دور باشد .

این در حالی است که گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایران خودرو؛ تولید خرداد این گروه صنعتی، ۶۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه خودرو کامل سواری بود که این عدد در مقایسه با خرداد پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
همچنین بر این اساس، گروه صنعتی ایران خودرو در سه ماهه نخست امسال، با رشد ۶۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۷ هزار و ۲۳ دستگاه خودرو کامل تولید کرد که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۱۶۸ دستگاه در حوزه سواری و ۱۸۵۵ دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین بوده است.

ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....