تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 13:14
کد خبر : 126743

کم ریسکی تجارت آربیتراژ کریپتو

کم ریسکی تجارت آربیتراژ کریپتو

به گزارش اقتصاددان رضوان کایدی، تحلیلگر مسائل مالی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: معاملات آربیتراژ کریپتو نوعی استراتژی معاملاتی است که در آن سرمایه‌گذاران از اختلاف قیمت‌های جزئی یک دارایی دیجیتال در چندین بازار یا مبادلات سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ساده‌ترین شکل، تجارت آربیتراژ کریپتو فرآیند خرید یک دارایی دیجیتال در یک صرافی و فروش

به گزارش اقتصاددان رضوان کایدی، تحلیلگر مسائل مالی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
معاملات آربیتراژ کریپتو نوعی استراتژی معاملاتی است که در آن سرمایه‌گذاران از اختلاف قیمت‌های جزئی یک دارایی دیجیتال در چندین بازار یا مبادلات سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ساده‌ترین شکل، تجارت آربیتراژ کریپتو فرآیند خرید یک دارایی دیجیتال در یک صرافی و فروش آن به طور همزمان در دیگری است که قیمت آن بالاتر است .

انجام این کار به معنای کسب سود از طریق فرآیندی است که خطرات کم یا بدون ریسک را شامل می شود. نکته مهم دیگر در مورد این استراتژی این است که برای شروع معاملات آربیتراژ، لازم نیست یک سرمایه گذار حرفه ای با یک مجموعه گران قیمت باشید.

تجارت آربیتراژ چیست؟

آربیتراژ مدت ها قبل از ظهور بازار کریپتو یکی از پایه های اصلی بازارهای مالی سنتی بوده است. و با این حال، به نظر می رسد تبلیغات بیشتری پیرامون پتانسیل فرصت های آربیتراژ در صحنه کریپتو وجود دارد.
این به احتمال زیاد به این دلیل است که بازار کریپتو در مقایسه با سایر بازارهای مالی به نوسانات بسیار مشهور است. این بدان معناست که قیمت دارایی‌های کریپتو در طی یک دوره زمانی خاص به طور قابل توجهی منحرف می‌شود. از آنجایی که دارایی های کریپتو در سراسر جهان در صدها صرافی معامله می شود، فرصت های بسیار بیشتری برای معامله گران آربیتراژ وجود دارد تا اختلاف قیمت های سودآور را پیدا کنند.
تنها کاری که یک معامله گر باید انجام دهد این است که تفاوت قیمت یک دارایی دیجیتال را در دو یا چند صرافی تشخیص دهد و یک سری تراکنش را برای استفاده از تفاوت انجام دهد.
شاید متوجه شده باشید که برخلاف معامله‌گران روزانه، معامله‌گران ارز دیجیتال مجبور نیستند قیمت‌های آتی بیت‌کوین را پیش‌بینی کنند یا وارد معاملاتی شوند که ممکن است ساعت‌ها یا روزها طول بکشد تا شروع به تولید سود کنند.
معامله‌گران با شناسایی فرصت‌های آربیتراژ و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها، تصمیم خود را مبتنی بر انتظار ایجاد سود ثابت بدون تجزیه و تحلیل احساسات بازار یا تکیه بر سایر استراتژی‌های قیمت‌گذاری پیش‌بینی‌کننده هستند. همچنین بسته به منابعی که در اختیار معامله گران است، امکان ورود و خروج از معامله آربیتراژ در چند ثانیه یا چند دقیقه وجود دارد. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می توان به موارد زیر نتیجه گرفت:

ریسک موجود در تجارت آربیتراژ کریپتو تا حدودی کمتر از سایر استراتژی‌های معاملاتی است زیرا معمولاً به تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده نیاز ندارد.
معامله گران آربیتراژ فقط باید معاملاتی را انجام دهند که حداکثر چند دقیقه طول می کشد، بنابراین قرار گرفتن در معرض ریسک معاملات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ریسک معاملات آربیتراژ کریپتو:

برخی از عوامل می تواند شانس آربیتراژور برای ایجاد سود را کاهش دهد. ماهیت کم خطر فرصت های آربیتراژ بر سودآوری آنها تأثیر دارد. ریسک کمتر منجر به سود کم می شود. به همین دلیل است که آربیتراژورهای کریپتو باید حجم بالایی از معاملات را برای ایجاد سود قابل توجه انجام دهند. علاوه بر این، معاملات آربیتراژ دقیقاً رایگان نیستند.

به یاد داشته باشید که معاملات آربیتراژ در دو صرافی ممکن است با هزینه های برداشت، سپرده و معاملات همراه باشد. این کارمزدها ممکن است انباشته شوند و به سود شما بخورند. اجازه دهید فرض کنیم که هزینه‌های برداشت کوین‌بیس، کارمزدهای سپرده Kraken و کارمزدهای معاملاتی Kraken به ۲% اضافه می‌شوند. کل هزینه اجرای این معامله ۴۵۰۰۰ دلار + (۲% * ۴۵۰۰۰ دلار) = ۴۵۹۰۰ دلار است. به عبارت دیگر، معامله گر آربیتراژ کریپتو باید متحمل ضرر شده باشد زیرا سود بالقوه آن تنها ۲۰۰ دلار است.
برای کاهش خطرات ناشی از زیان ناشی از کارمزدهای گزاف، آربیترترها می توانند فعالیت خود را به مبادلات با کارمزدهای رقابتی محدود کنند. آنها همچنین می توانند وجوه خود را در چندین صرافی سپرده گذاری کنند و سبدهای خود را تغییر دهند تا از ناکارآمدی بازار استفاده کنند.

به عنوان مثال، باب تفاوت قیمت بین بیت کوین در کوین بیس و کراکن را تشخیص می دهد و تصمیم می گیرد همه چیز را وارد کند. با این حال، به جای انتقال وجوه بین دو صرافی، باب از قبل دارای وجوهی است که به صورت تتر (USDT) در کوین بیس و ۱ بیت کوین در کراکن است . بنابراین، تنها کاری که او باید انجام دهد این است که ۱ BTC خود را در Kraken به قیمت ۴۵,۲۰۰ دلار بفروشد و ۱ BTC را در Coinbase با ۴۵,۰۰۰ دلار USDT بخرد. در پایان این معامله، او همچنان ۲۰۰ دلار سود ایجاد می کند و از پرداخت هزینه های برداشت و سپرده اجتناب می کند. در اینجا، تنها کارمزدی که باب باید نگران آن باشد، کارمزد معامله است. شایان ذکر است که کارمزدهای معاملاتی برای معامله گرانی که حجم معاملات بالایی را انجام می دهند نسبتا پایین است.

معاملات آربیتراژ کریپتو به زمان حساس است. همانطور که معامله گران بیشتری از یک فرصت آربیتراژ خاص سرمایه گذاری می کنند، اختلاف قیمت بین دو مبادله از بین می رود.
اجازه دهید تفاوت سودآوری باب و سارا را به دلیل زمان معاملات آنها در نظر بگیریم. در این سناریو، باب اولین کسی است که فرصت آربیتراژ را از نمونه اصلی ما شناسایی کرده و از آن استفاده می کند. به دنبال آن تلاش سارا برای انجام همین کار انجام شد.
وقتی باب بیت کوین را با قیمت ۴۵۰۰۰ دلار در کوین بیس خریداری می کند و در کراکن به قیمت ۴۵۰۲۰ دلار می فروشد، سارا ممکن است دیگر این معامله را با این قیمت دقیق انجام ندهد. به دلیل ماهیت رقابتی بازار، سارا ممکن است مجبور شود بیت کوین را در کوین بیس به قیمت ۴۵۰۰۵ دلار بخرد و در Kraken به قیمت ۴۵۰۱۵ دلار بفروشد. همگرایی قیمت بیت کوین در کوین بیس و کراکن تا زمانی که دیگر اختلاف قیمتی برای کاهش سود وجود نداشته باشد ادامه خواهد داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....