تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 - 11:54
کد خبر : 20248

کم توجهی رسانه ملی به آموزش بورس

کم توجهی رسانه ملی به آموزش بورس

ارزش بازار به یک چهارم رسیده است. ۷۰ درصد ارزش بازار سرمایه هنوز جای رشد دارد پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: شرایط حاکم در بازار بورس نیازمند برگشت فضای اعتماد است، اکنون به شدت در بین توده‌های مردم فضای عدم اعتماد بر بازار سرمایه را شاهدیم. اطلاعات مربوط به عملکرد شهریورماه شرکت‌های بورسی که حدود

ارزش بازار به یک چهارم رسیده است.
۷۰ درصد ارزش بازار سرمایه هنوز جای رشد دارد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرایط حاکم در بازار بورس نیازمند برگشت فضای اعتماد است، اکنون به شدت در بین توده‌های مردم فضای عدم اعتماد بر بازار سرمایه را شاهدیم.

اطلاعات مربوط به عملکرد شهریورماه شرکت‌های بورسی که حدود ۳۲۰ مورد هستند، نشان می‌دهد که نسبت به ماه گذشته به طور میانگین ۱۷ درصد تولید و فروش آن‌ها افزایش یافته است. حدود ۷۰ درصد ارزش بازار سرمایه هنوز جای رشد دارد.

قصور ناظران بورس در توجه به حفظ حقوق مردم در مواردی مشهود است .
ارزش بازار ۱۶ هزار میلیارد تومان در ۱۲ ماه اخیر بود الان به یک چهارم رسیده است از نگاه ما بزرگترین چالش بازار نقدشوندگی است. لذا بازار باید در شرایط عادی خود حرکت کند.

ابراهیمی، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار:

متغیر‌های کلان اقتصادی از زمانی که شاخص بورس شروع به اصلاح کرد تغییر خاصی نکرده است، حتی برخی از عوامل نظیر ارز که بر بازار سرمایه تاثیر مثبت دارد روندی افزایشی داشته است.

در بازار اصلاح شاخص انجام شد، ولی اتفاق خاصی در بازار نیفتاده است که مردم بخواهند نگران باشند.اگر مقداری صبر داشته باشیم و تحت تاثیر رفتار هیجانی قرار نگیریم، بازار به روال عادی بازمی‌گردد.

اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس:

کم توجهی به آموزش بورس توسط صدا وسیما ، ورود نهاد‌های غیر تخصصی به ماجرای بازار سرمایه بر قانون‌گذار و نهاد ناظر تاثیر می‌گذارد .

در برخی از پیشنهادات اصلاحی که صورت می‌گیرد همچنان نگاه دستوری وجود دارد یعنی تناقض در نگاه آزادسازی‌ها و نظارت‌ها چالش‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. کنترل بازار را لزوما نمی‌توان از طریق دستور به حقوقی‌ها انجام داد.

️بخش بزرگی از نگرانی‌ها با سقوط شاخص آغاز شد، هنوز مجموعه نهاد‌های نظارتی مانند مجلس و وزارت اقتصاد به نگاه واحد نرسیده‌اند و این موضوع کار قانونگذاری را دشوار می‌کند، زیرا قانون‌گذار و نهاد ناظر در این فضا تصمیم می‌گیرند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....