تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 13:59
کد خبر : 34928

کشور ما ۱۷۰۰گلوگاه فساد دارد

کشور ما ۱۷۰۰گلوگاه فساد دارد

رستم قاسمی در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی: اقتصاددان: شرایط کشور، شرایطی است که ما در لب پرتگاه هستیم سه رکن اصلی برای اداره کشور وجود دارد. رهبری، مردم، دولت حتی دشمنان اذعان دارند ما در رهبری و مردم در کشور موفق هستیم. ولی مشکل کجاست؟ مشکل در دولت است. بنده در مناظره تلویزیونی

رستم قاسمی در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

اقتصاددان: شرایط کشور، شرایطی است که ما در لب پرتگاه هستیم

سه رکن اصلی برای اداره کشور وجود دارد. رهبری، مردم، دولت

حتی دشمنان اذعان دارند ما در رهبری و مردم در کشور موفق هستیم. ولی مشکل کجاست؟ مشکل در دولت است.

بنده در مناظره تلویزیونی با اسناد و مدارک گفتم و دوباره نیز اعلام می‌کنم که بیشترین توسعه در حوزه نفت در ۱۰۰ سال این صنعت، در دوران تحریم‌ها اتفاق افتاد و در زمان تحریم‌ها این مقدار به ۱٫۴۹ درصد و در دولت فعلی کمتر از ۵۰ صدم درصد است.

رئیس دولت یازدهم چندی پیش گفت که دولت قبل ۱۱۹ میلیارد دلار نفت فروخته و به کشور آورده است در حالی که آن زمان اوج تحریم‌ها بود و این مسأله کار بسیار پیچیده‌ای بود که انجام شد.

هرجا که انقلابی عمل کردیم، باور کردیم، فرمایشات امام را ملاک قراردادیم و به آن عمل کردیم (همانطور که امام فرمودند ما میتوانیم) موفق شدیم.

بنده به مسئولان کره‌ای گفتم که اگر نفت ما نخرید ما با مصوبه‌ای که در دولت می‌گذرانیم ورود کالاهای LG و سامسونگ به کشورمان را ممنوع می‌کنیم و بدین ترتیب این مشکل هم حل شد، آن زمان قرار بود نفت ایران ۳۰ دلار شود اما با رایزنی‌ها نفت ما در آن دوره حتی به زیر ۱۰۰ دلار نیز نرسید.

وقتی که ما می‌توانیم پهپاد آمریکایی را به زمین نشانده و آن را بازسازی کنیم آیا قادر نیستیم خودروی داخلی تولید کنیم یا مشکل کشاورزی را حل کنیم؟ این کار حتماً شدنی است.

امروز اقتدار ملی ایران در منطقه، زبانزد همه دنیا است.

وقتی در بسیاری از مسائل، تهدید را تبدیل به فرصت کردیم (مانند خودکفایی)، چگونه نمیتوانیم اقتصاد را از این مسیر خطرناک عبور دهیم؟

در کشور ۲۰ میلیون فقیر وجود دارد. سه مولفه مهم برای عبور از فقر داریم: منابع، برنامه و ساختار. ظرف یک برنامه پنج‌ساله میتوانیم چهره فقر را از جمهوری اسلامی برداریم.

ششصدهزار خانواده در ایران داریم که به هیچ روشی صاحب مسکن نمی شوند الا به روش مجانی. اگر سالی ۳۶۰۰ میلیارد تومن به این کار اختصاص بدهیم حتما میتوانیم طی یک برنامه پنجساله داستان بی خانمانها را حل کنیم.

برای ۱۵ مورد ما برنامه ریزی کردیم که مشکلات جدی کشور است.

ما کشوری هستیم که ۲۶۰۰ کیلومتر دریا در اختیارمان است. صنعت دریا امروز بعنوان صنعت برتر در دنیا شناخته شده. الان فقیرترین آدمای کشور در سواحل دریا زندگی میکنند.

کشور ما ۱۷۰۰ گلوگاه فساد دارد

کشور ما یک کشور کاملا وارداتی است. اگر میخواهیم تبدیل به کشور صادراتی کنیم باید بسیاری از ساختارها را ۱۸۰ درجه تغییر بدهیم. اینکار با این ساختار شدنی نیست

سخنرانی کافی است. عده ای دائم در حال تئوری پرداز هستند. گفتمان ما گفتمان اقتصادی است. باید امروز پاسخ به سوالهای اقتصادی بدهند.

اگر مملکت ته چاه بوده شما بیایید بگویید کشور را بعد از چهار سال ۱۰۰ متر از این چاه بیرون آوردیم. گزارش کارهای خودتان را بدهید.

بنده بعنوان سرباز این مملکت و خدمتگذار مردم هستم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....