تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 17:53
کد خبر : 71685

کشور ما باید درمسیر کار آفرینی قرار بگیرد

کشور ما باید درمسیر کار آفرینی قرار بگیرد

کار آفرینی چارچوب و پلتفرمی است که به شدت به آن احساس نیاز میشود. دراین چارچوب از مشاغل کوچک sme ها که در برخی کشورهای صنعتی یک سوم تا ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی را بوجود می آورندبه شدت حمایت میشود.کسب وکارهای کوچک کار آفرینانه شرط و لزوم کسب و کارهای متوسط و بزرگ هستند.اکنون

کار آفرینی چارچوب و پلتفرمی است که به شدت به آن احساس نیاز میشود. دراین چارچوب از مشاغل کوچک sme ها که در برخی کشورهای صنعتی یک سوم تا ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی را بوجود می آورندبه شدت حمایت میشود.کسب وکارهای کوچک کار آفرینانه شرط و لزوم کسب و کارهای متوسط و بزرگ هستند.اکنون ساختارهای اداری به نفع کارآفرینی ایجاد نشده است ، ساختاری بروکراتیک که در گذشته به علت حجم کوچک اقتصاد و صنعت کارایی قابل قبولی داشت واکنون این ساختار deformed شده است .

اقتصاددان: ومحتوا وقالب(در حالت آرمانی) با هم سنخیتی ندارند.قالب کارآفرینی چابک اثربخش ،ساختار شکن و ساختار آفرین (جوزف شومپیترونظریه تخریب خلاق) شایسته گزین بجای بایسته گزین و سوق دهنده منابع وامکانات با ابزارهای خلاقیت و ایده پردازی است.در ساختار منسوخ و ناکارا و غیر اثربخش کنونی ،کشوری با ثروت فراوان در حال تبدیل شدن به کشوری فقیر می باشد.

ساختار فوق بخاطر فساد پذیر بودن از سوی مدیران فعلی و دولتی بطور کامل حمایت میشود.و کار آفرین نان و شایستگان در حاشیه قرار گرفته و یا توش و توانشان را در کشوری که به فکر و ثروتشان بها دهد بکار گرفته اند. انقلاب کار آفرینی بایدبا آموزش تئوریک ومهارتی کار آفرینی در مدارس و رفع آسیب نمونه هایی که قبلا استفاده میشد انجام گیرد.

در حال حاضر دروسی تحت عنوانهای کارآفرینی در مدارس بشکل فانتزی تدریس میشود که توسط مربیان ومدرسان غیر مرتبط و نا آزموده با رشته هایی غیر مرتبط اجرا میشود ودر حقیقت بزرگترین آسیب را به ریشه های شکل نگرفته کارآفرینی در کشور وارد میکند.

و سبب شده است که دانش آموزان و والدین به درس یادشده به شکل تفننی و مطالعه در حد نمره قبولی نگاه کنند.در درجه به معتقد هستم که دولت از بحث تصدی آموزش یادشده کلا خارج شده و صرفا در حد سیاستگذاری ورود کرده و شیوهای آموزش و اجرا را به خود کار آفرینان با حمایتهای زیر ساختی و مالی که میکند واگذار نماید و از آسیبی که در بخش سازمان فنی وحرفه ای ایجاد شد به شدت بپرهیزد .

نادر کریمی کار آفرین ومدرس کار آفرینی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....