تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 12:12
کد خبر : 33028

کشمکش‌ها به ریزش بورس دامن می‌زند

کشمکش‌ها به ریزش بورس دامن می‌زند

کارشناس بازار سرمایه گفت: کشمکش دولت و مجلس بر سر انتخاب رئیس سازمان بورس کماکان ادامه دارد که بر بورس تاثیر گذاشته است. اقتصاددان: مهدی افضلیان درباره ادامه ریزش بازار پس از انتخاب رئیس جدید اظهار کرد: نمی‌توان گفت این ریزش به دلیل انتخاب رئیس جدید است بلکه با تصمیماتی که از سوی دولت برای

کارشناس بازار سرمایه گفت: کشمکش دولت و مجلس بر سر انتخاب رئیس سازمان بورس کماکان ادامه دارد که بر بورس تاثیر گذاشته است.

اقتصاددان: مهدی افضلیان درباره ادامه ریزش بازار پس از انتخاب رئیس جدید اظهار کرد: نمی‌توان گفت این ریزش به دلیل انتخاب رئیس جدید است بلکه با تصمیماتی که از سوی دولت برای انتخاب رئیس جدید گرفته شد و از طرفی پافشاری مجلس برای معرفی رئیس سازمان بورس و کشمکش موجود نتیجه خوبی را برای بازار ندارد و به دلیل اینکه یک توافق کلی در این زمینه وجود نداشته کشمکش‌ها همچنان وجود دارد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اتفاقاتی که طی مدت اخیر در بورس از جمله قیمت گذاری فولاد اتفاق افتاد در حال حاضر نیز این موضوع درباره سیمان در حال رخ دادن است سرمایه گذاران اعتماد به بازار را از دست دادند.

وی گفت: سرمایه گذاران با مشاهده این اتفاقات و اینکه ممکن است برای صنایع نیز این سناریو‌ها مدنظر باشد طبیعی است که تمایلی برای خرید نخواهند داشت و سمت تقاضا با رکود مواجه خواهد بود و عده‌ای هم برای خروج از این وضعیت به دنبال فروش و خروج از بازار هستند و به دلیل اینکه خریدار قوی وجود ندارد عمدتا معاملات در محدوده منفی انجام می‌شود.

افضلیان بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزش مارکتینگ به صنایع بزرگ است زمانی که دغدغه این وجود داشته باشد که در صنایع بزرگ اتفاقاتی رخ خواهد داد و دولت به دنبال این باشد که کسری بودجه خود را با گنجاندن قوانین و محدودیت‌های فراوان از طریق این صنایع پوشش دهد قاعدتا عملکرد شرکت‌ها کاهش، قیمت تمام شده افزایش و کاهش سود خواهند داشت و زمانی که سود کاهش یابد در قیمت خود را نشان خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: زمانی که سرمایه گذار آینده را بدین صورت می‌بیند به دنبال فروش باقیمانده سهام خود در بازار باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک بی اعتمادی در بازار سرمایه ایجاد شده که همه به شکلی در حال دامن زدن به آن هستند که اتفاق خوبی نیست.

افضلیان ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های فعلی بازار ارزش سرمایه گذاری دارند، اما به دلیل وجود جو بی اعتمادی، و نبود چشم انداز روشن برای بازار سرمایه، بحث ارزش جایگاهی ندارد و فقط قیمت مطرح است به همین دلیل شاهد کاهش روزانه قیمت‌ها هستیم.

کارشناس بازر سرمایه تاکید کرد: مولفه‌ای زیادی در بازار وجود دارد که در ابهام قرار دارند و تا زمانی که این ابهام‌ها برطرف نشوند نمی‌توان برای بازار چه از لحاظ صعودی و منفی روندی را متصور بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....