تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 11:55
کد خبر : 33609

کرونا صنعت قالیشویی را به رکود برد

کرونا صنعت قالیشویی را به رکود برد

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به نزدیک شدن ایام خانه‌تکانی نسبت به واحدهای قالیشویی غیر مجاز هشدار داد و گفت: شهروندان از طریق سایت اتحادیه می‌توانند به لیست قالیشویی‌های مجاز دسترسی پیدا کنند و سفارشات خود را انجام دهند. حمید محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به نزدیک شدن ایام خانه‌تکانی نسبت به واحدهای قالیشویی غیر مجاز هشدار داد و گفت: شهروندان از طریق سایت اتحادیه می‌توانند به لیست قالیشویی‌های مجاز دسترسی پیدا کنند و سفارشات خود را انجام دهند. حمید محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و سنت ایرانی خانه تکانی گفت: با توجه به اینکه خانه تکانی آخر سال یک سنت است و مردم به رسم هر سال که خانه تکانی انجام میدهند درخواست دریافت خدمات شستشوی فرش را هم دارند، رونق نسبی در بازار وجود دارد، ولی در مقایسه با سنوات قبل، به علت شیوع ویروس کرونا، شاهد کسادی ۶۰ تا ۷۰ درصدی در بازار هستیم.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از اسکناس،  وی افزود: در این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا مردم کمتر تمایل دارند کارگران و پرسنل قالیشویی وارد منزل شان شوند بنابراین درخواست کمتر شده است، اما از طرفی خانه تکانی بخشی از سنت و آداب ما ایرانی هاست و به همین دلیل رونق نسبی در بازار وجود دارد و امیدواریم با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد رونق بیشتر در بازار باشیم. رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه نرخهای جدید خدمات برای سال ۹۹ اعلام شده است افزود: نرخ نامه جدید در سایت اتحادیه بارگذاری شده است و شهروندان عزیز می توانند با مراجعه به آن از نرخهای امسال اطلاع پیدا کنند. به گفته محمدی، هزینه حمل و نقل و بستهبندی برای انواع فرش، قالی و موکت سه هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر متر مربع است که به هزینه شستشو اضافه میشود، همچنین هزینه شستشوی هر متر مربع، فرش ماشینی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که با احتساب هزینه بستهبندی و حمل و نقل، ۱۶ هزار تومان تعیین شده است؛ هزینه شستشو برای هر متر مربع فرش دستباف روشن، ۳۰ هزار تومان و برای فرشهای اعلاء، به ازای هر متر مربع ۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه بازه پیک درخواستهای مردم برای گرفتن خدمات و سرویس معمولا از دهه سوم بهمن تا اواخر دهه دوم اسفند است، تصریح کرد: گرچه همکاران ما در هر شرایطی کار را به بهترین شکل انجام میدهند، اما اگر شهروندان قبل از زمان پیک، درخواست سفارش خود را بدهند، از نظر زمان تحویل، سفارش زودتر انجام میشود و اینکه گاهی به علت ازدیاد سفارشات در این بازه زمانی، ممکن است همکاران ما شرایط قبول همه سفارشات را نداشته باشند. وی تعداد قالیشوییهایی مجاز و دارای پروانه در شهرستان تهران را حدود ۴۰۰ واحد صنفی اعلام کرد و گفت: متاسفانه در ایام پایانی سال که تقاضا برای گرفتن خدمات در صنف ما زیاد میشود، واحدهای غیر مجاز به طور موقت وارد بازار میشوند که هم به واحدهای صنفی ما صدمه میزنند و هم باعث ایجاد خسران به خانواده ها می شوند. به گفته رئیس اتحادیه قالیشویان تهران این واحدهای غیر مجاز، تعدادشان خیلی بیشتر از واحدهای مجاز است و شکایات زیادی از این واحدها به اتحادیه گزارش میشود، اما چون بسیاری از این واحدها سیار هستند، و هیچ نشان و آدرس معتبری ندارند، امکان پیگیری شکایات وجود ندارد. وی در این خصوص افزود: ما در اتحادیه سعی کردیم از طریق سایت و همینطور رسانه های مختلف در این خصوص اطلاع رسانی کنیم و بارها اعلام کرده ایم که شهروندان از طریق سایت اتحادیه میتوانند به لیست قالیشویی های مجاز دسترسی پیدا کنند و سفارش خود را انجام دهند؛ همچنین مشخصات تعدادی از واحدهای غیرمجاز را که شناسایی شده اند در سایت اعلام کردیم که امیدواریم در جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی و تحمیل خسارت به همشهریان کمک کننده باشد.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....