تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 21:49
کد خبر : 94859

کرملین: ایران و روسیه دلار را کنار می گذارند

کرملین: ایران و روسیه دلار را کنار می گذارند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد مسکو و تهران به دنبال حذف دلار از تبادلات تجاری خود هستند. اقتصاددان: بنا به آنچه سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته احتمالاً در آینده نزدیک دلار نقشی در مبادلات تجاری میان مسکو و تهران نخواهد داشت. «دیمیتری پسکوف» امروز دوشنبه با اشاره به سفر فردای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد مسکو و تهران به دنبال حذف دلار از تبادلات تجاری خود هستند.

اقتصاددان: بنا به آنچه سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته احتمالاً در آینده نزدیک دلار نقشی در مبادلات تجاری میان مسکو و تهران نخواهد داشت.

«دیمیتری پسکوف» امروز دوشنبه با اشاره به سفر فردای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تهران گفت که مسکو و تهران دوستان و شرکای قابل اعتمادی هستند.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد که ایران و روسیه به تدریج استفاده از دلار آمریکا برای ارزیابی دامنه تجارت دوجانبه خود را کنار خواهند گذاشت.

پسکوف در ادامه افزود: همه می دانیم که روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور در سال گذشته از چهار میلیارد دلار آمریکا فراتر رفته است. اگرچه احتمالاً محاسبه آن به دلار اشتباه باشد و با گذشت زمان و احتمالاً با توسعه همکاری خود در بخش مالی بانکی از این روند فاصله خواهیم گرفت.

این مقام روس با مثبت ارزیابی کردن روند تجاری میان دو کشور یادآور شد که خالص تجارت میان روسیه و ایران در چند ماه گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است. به گفته پسکوف روسیه و جمهوری اسلامی از این فرصت برخوردارند که با همکاری در جهت کاهش اثر تحریم ها گام بردارند.

پسکوف همچنین ابراز امیدواری کرد که توافقنامه همکاری میان ایران و روسیه به زودی پس از تصویب برخی اصلاحات به امضا برسد.

رئیس جمهور روسیه فردا سه شنبه راهی جمهوری اسلامی ایران می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جلالی سه شنبه , ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۲۶

حذف دلار صرفا در بین دو کشور مانعی ندارد و منجر به تضعیف دلار در سطح بین المللی خواهد شد چناچه این دو کشور با همه همسایگان خود با ارزهای کشورهای خودشان مبادلات تجاری انجام دهند اما با کشورهای اروپایی و آمریکا که بیش از ۶۰درصد تولید در اختیار آنها و مبادلات عمدتا به دلار که به عنوان ارز جهانروا پذیرفته شده است درصورت حذف کار قدری مشکل خواهد بود

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....