تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 13:54
کد خبر : 12397

کدام کشورها به اوراق چین اعتماد دارند؟

کدام کشورها به اوراق چین اعتماد دارند؟

با توجه به بازدهی بالای اوراق قرضه چین نسبت به اوراق سایر دولت‌ها، میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این زمینه در سال جاری با افزایش قابل توجه، به حدود ۲۱۴میلیارد دلار رسیده است. به گزارش اقتصاددان: داده‌های CEIC و گردآوری شده توسط وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه دولتی چینی طی

با توجه به بازدهی بالای اوراق قرضه چین نسبت به اوراق سایر دولت‌ها، میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این زمینه در سال جاری با افزایش قابل توجه، به حدود ۲۱۴میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اقتصاددان: داده‌های CEIC و گردآوری شده توسط وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه دولتی چینی طی چهار دهه افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

گفتنی است که سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اوراق قرضه ماه گذشته در مجموع تقریبا ۱.۵تریلیون یوآن، یا حدود ۲۱۴میلیارد دلار بوده است. این رقم بیش از ۱.۲۵تریلیون یوآن از چهار سال گذشته افزایش یافته، زمانی که سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اوراق قرضه تنها ۲۵۰میلیارد یوآن بود. این نوع سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به طور چشمگیری افزایش یافت و در طول همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ نیز به روند صعودی خود ادامه داده است.

به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران ایالات متحده و سایر کشورها، اوراق قرضه چینی را به دلیل بازدهی پایدار و امنیت عمومی آنها در طول دوران عدم قطعیت اقتصادی خریداری می‌کنند.

گفتنی است که بازده چین بر اوراق قرضه ۱۰ساله به سطح پیش از دوران بیماری همه‌گیر در حدود ۳.۱۲درصد بازگشته، که از سایر اقتصادهای جهان مانند ایالات متحده با ۰.۶درصد، ژاپن با ۰.۰۲درصد و آلمان با ۰.۵۲درصد بسیار پیشی گرفته است.

در نتیجه، سرمایه‌گذاران بر خلاف سایر اوراق قرضه در جهان، اوراق قرضه دولتی چین را به عنوان پناهگاهی امن یافته‌اند.

البته هنوز خطراتی وجود دارد که در وهله اول شامل ادامه اقدامات اقتصادی آمریکا علیه چین و افزایش نوسانات ناشی از تظاهرات هنگ‌کنگ است.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر میزان سرمایه گذاری خارجی در اوراق قرضه دولتی چین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید؛ ع/ اقتصاد آنلاین

اوراق قرضه چین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....