تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 22:27
کد خبر : 3650

کدام کشورها بزرگترین مقصران تولید گازهای گلخانه‌ای هستند؟

کدام کشورها بزرگترین مقصران تولید گازهای گلخانه‌ای هستند؟

مطابق با اطلاعات ارائه شده توسط بانک اطلاعات انتشار کمیسیون اروپا، با نگاه به کشورهایی که در طول سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷، بیشترین میزان سرانه تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان را داشته‌اند، کشورهایی که در شبه جزیره عربستان قرار دارند، در صدر لیست به چشم می‌خورند، اما در مجموع، کشورهای آسیایی، بزرگترین مقصران در انتشار

مطابق با اطلاعات ارائه شده توسط بانک اطلاعات انتشار کمیسیون اروپا، با نگاه به کشورهایی که در طول سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷، بیشترین میزان سرانه تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان را داشته‌اند، کشورهایی که در شبه جزیره عربستان قرار دارند، در صدر لیست به چشم می‌خورند، اما در مجموع، کشورهای آسیایی، بزرگترین مقصران در انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده‌اند.

گفتنی است که کشورهایی مانند عربستان سعودی، عمان و کویت، سهم بالایی را در میزان سرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای، به دلیل ارزانی و در دسترس بودن نفت و گاز، به صورت سالانه، به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین، کره جنوبی در جایگاه چهارم این لیست، و بالاترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در میان کشورهای آسیایی به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که ایران، در جایگاه هشتم کشورهایی که به صورت سالانه، بیشترین میزان گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کنند، قرار گرفته است.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بالاترین میزان انتشار سرانه گازهای گلخانه‌ای، از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ را داشته‌اند، مشاهده می‌کنید؛

کدام کشورها بزرگترین مقصران تولید گازهای گلخانه‌ای هستند؟/ ایران در جایگاه هشتم جهان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....