تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 19:17
کد خبر : 87771

کاهش ۹۲ درصدی ارزش صف‌های فروش پایانی

کاهش ۹۲ درصدی ارزش صف‌های فروش پایانی

امروز شاخص کل بورس افت کرد و شاخص هم وزن رشد کرد. تغییرات شاخص‌ها کم بود و بازار در تعادل نسبی بود. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار و

امروز شاخص کل بورس افت کرد و شاخص هم وزن رشد کرد. تغییرات شاخص‌ها کم بود و بازار در تعادل نسبی بود.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۳۲۵ واحدی در سطح ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۷ واحد پائین آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «شپنا»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «وامید»، «تاصیکو» و «تیپیکو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شرانل»، «صبا» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فزر، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان بود که ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۹٫۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۸ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۸ ماه اخیر است.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۹۲ درصد کاهش یافت و ۲۶ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۶۶ درصد افت کرد و در رقم ۳۴۲ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد خپارس (شرکت پارس خودرو) با صف‌ خرید ۴۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خپارس، نمادهای حگهر (شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان) و تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) تعلق داشت که ارزش آن ۶ میلیارد تومان بود. پس از غدام، نمادهای شوینده، غصینو، فلوله و دروز بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش 92 درصدی ارزش صف‌های فروش پایانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....