تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 - 16:32
کد خبر : 6321

کاهش ۷۸دلاری قیمت طلا در هر اونس/ بزرگترین کاهش قیمت از آوریل۲۰۱۳

کاهش ۷۸دلاری قیمت طلا در هر اونس/ بزرگترین کاهش قیمت از آوریل۲۰۱۳

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ قیمت طلا روز جمعه در بازه بازار کومکس Comex در نیویورک افت کرد و معاملات در بعد از ظهر با افت ۷۸دلاری به ۱۵۶۴دلار در هر اونس رسید که در مقایسه با معاملات روز پنجشنبه با افت ۴.۸ درصدی روبرو بود. تا ساعت تعطیلی این قیمت به

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ قیمت طلا روز جمعه در بازه بازار کومکس Comex در نیویورک افت کرد و معاملات در بعد از ظهر با افت ۷۸دلاری به ۱۵۶۴دلار در هر اونس رسید که در مقایسه با معاملات روز پنجشنبه با افت ۴.۸ درصدی روبرو بود. تا ساعت تعطیلی این قیمت به ۱۵۸۰ دلار در هر اونس رسید.

کاهش ۷۸دلاری قیمت طلا در هر اونس/ بزرگترین کاهش قیمت از آوریل۲۰۱۳

در میانه بعد از ظهر ۷۰ میلیون اونس طلای آماده تحویل در ماه آوریل با این تغییر قیمت مواجه شد. این در حالی است که روز دوشنبه طلا با سیر روند صعودی به ارتفاع هفت ساله رسید و در مرز ۱۷۰۰ دلار قرار گرفت. این حرکت انتحاری طلا به شدت سهام شرکت‌های معدنی طلا را تحت تاثیر قرار داد و ارزش سهام شرکت‌های طلا به شدت افزایش یافت. نیومونت در معاملات بعد از ظهر خود با افزایش بیش از ۵ درصدی ارزش سهام در معاملات ۱۵ میلیون سهم روبرو شد.

دومین شرکت بزرگ طلای معدنی باریک، از نظر میزان تولید با کمی کمتر از ۴.۶ درصد کاهش یافت که این میزان در حجم عظیم معاملات (تقریبا سه برابر حجم معمول) رقم بسیار بزرگی را در برمی‌گیرد.

آنگلوگلد آشانتی یکی از بزرگترین بازنده‌ها در این میان بود که با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شد، در حالی که واحدهای معاملات نیوسرت استرالیا کاهش ۱۰.۸ درصدی را پشت سر گذاشت.

روز گذشته نخستین روز از تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۳ بود که قیمت طلا این چنین در یک روز سقوط کرد، درست زمانی که قیمت طلا در میانه کانال ۱۵۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شد. نیمه آوریل ۲۰۱۳ روزی بود که قیمت طلا ۸۷ دلار در هر اونس تنها در یک روز سقوط کرد و در سه سال پس از آن به قیمت پیشین بازگشت نکرد. در آن یک روز بیش از ۱۰ میلیون اونس طلا تنها در طول ۳۰ دقیقه مورد معامله قرار گرفت «شوک و هراس» نامی بود که فروشندگان حجم کم از آن یاد کردند و این کاهش به عنوان یک استراتژی تجاری توصیف شد.

طلا همچنین روز ۲۳ اوت ۲۰۱۱ رکورد ۱۹۰۹ دلار را در هر اونس به ثبت رساند، اما تنها یک روز پس از آن طلا با کاهش ۱۰۵ دلاری روبرو شد و یکی از معدود کاهش‌های سه رقمی قیمت طلا را به ثبت رساند و تا پایان هفته هم بیش از ۱۰ درصد قیمت‌ها ریزش داشت.

به منظور تنظیم نرخ تورم، بالاترین قیمت طلا تا به امروز در ۲۱ ژانویه ۱۹۸۰ به ثبت رسید که در آن زمان به ۸۵۰ دلار رسید تا در روز بعد با کاهش ۱۳ درصدی به ۷۳۷.۵ دلار برسد. همچنین بیشترین کاهش درصدی در فوریه ۱۹۸۳ رقم خورد که با کاهش ۱۴ درصدی قیمت طلا از ۴۷۵ دلار به ۴۰۸ دلار در طی دو روز رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....