تاریخ انتشار : جمعه 5 مهر 1398 - 15:58
کد خبر : 947

کاهش ۵میلیونی قیمت مسکن در منطقه ۱تهران/ یک اتفاق عجیب در منطقه ۲۱

کاهش ۵میلیونی قیمت مسکن در منطقه ۱تهران/ یک اتفاق عجیب در منطقه ۲۱

به نقل از تسنیم، بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی در شهریور ماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع در مناطق ۲۲ گانه تهران ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه پیش از آن (مرداد ۹۸) ۱.۶ درصد کاهش یافته است. در مردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد

به نقل از تسنیم، بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی در شهریور ماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع در مناطق ۲۲ گانه تهران ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه پیش از آن (مرداد ۹۸) ۱.۶ درصد کاهش یافته است. در مردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان بوده که این رقم نیز در مقایسه با تیر ۹۸ بالغ بر ۳.۱ درصد کاهش یافته بود.

ماه گذشته روند نزولی معاملات مسکن مانند ماه‌های سپری شده از سال ۹۸ ادامه داشت؛ در شهریور ۹۸ تعداد ۲۴۵۶ فقره قرارداد مسکن در سامانه کد رهگیری ثبت شد که نسبت به مردادماه ۱۶ درصد کاهش یافته است. در شهریور ماه سال گذشته متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان و در ماه مورد اشاره ۸۹۶۲ قرارداد مسکن انجام شده بود.

بیشترین کاهش قیمت مسکن مربوط به منطقه یک با حدود ۵ میلیون تومان است. در شهریور امسال متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۱۲ تومانی مرداد بالغ بر ۱۵ درصد کاهش یافته است.

این منطقه با قیمت مذکور همچنان گرانترین منطقه برای خرید مسکن در تهران است. ارزان‌ترین متوسط قیمت مسکن نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۵ میلیون و ۶۶۳ هزار تومان است.

اما اتفاق عجیب در شهریور ماه برای منطقه ۲۱ روی داده است؛ در حالی متوسط قیمت مسکن این منطقه در مردادماه ۹ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان بوده که در شهریورماه با رشد ۱۱۷.۴ درصدی به ۲۱ میلیون و ۲۲۳ هزار تومان رسیده است!

همچنین بیشترین معاملات انجام شده مسکن متعلق به منطقه ۵ با ۴۰۴ فقره و کمتریم مربوط به منطقه ۱۹ با ۲۳ فقره بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....