تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 12:58
کد خبر : 37684

کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب کشاورزی

کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب کشاورزی

  عضو هیات مدیره انجمن فولاد پیشنهاد داد صنایع فولادی با تامین ورق های گلخانه ها، بخش کشاورزی را به سمت کاهش مصرف ۳۰ درصدی آب سوق دهند. به گزارش پایگاه خبری اقتصاددان، رضا شهرستانی با اشاره به اقدامات ارزنده شرکت فولاد مبارکه در مصرف بهینه آب اظهار داشت: مصرف آب در صنایع فولادی نسبت

 

عضو هیات مدیره انجمن فولاد پیشنهاد داد صنایع فولادی با تامین ورق های گلخانه ها، بخش کشاورزی را به سمت کاهش مصرف ۳۰ درصدی آب سوق دهند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاددان، رضا شهرستانی با اشاره به اقدامات ارزنده شرکت فولاد مبارکه در مصرف بهینه آب اظهار داشت: مصرف آب در صنایع فولادی نسبت به بخش کشاورزی ناچیز است و جار و جنجال در این زمینه بیشتر جنبه روانی دارد.
وی افزود: ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و روش مصرف آب کشاورزی در ایران سه برابر روش های نوین کشاورزی در جهان است. صنایع فولادی می توانند با تامین ورق های گلخانه ها، بخش کشاورزی را به سمت مصرف بهینه آب سوق دهند.
شهرستانی ادامه داد: صنایع بزرگ در راستای مسئولیت اجتماعی می توانند با توسعه روش های نوین کشت و گلخانه های خودپایدار و الگو قرار دادن کشور هلند هم ورق های تولیدی را برای احداث گلخانه ها به فروش رسانده و هم مصرف آب بخش کشاورزی را به ۳۰ درصد کاهش دهند و این تاثیر مهمی در کاهش آبخوان ها و خشکی رودخانه ها خواهد داشت.

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....