تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 16:10
کد خبر : 67402

کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در شمال شرق کشور

کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در شمال شرق کشور

سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد هواشناسی منتشر کرد. اقتصاددان: سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر هشدار نارنجی شماره ۶۲ یک هشدار هواشناسی سطح زرد منتشر و از ورود دو سامانه هوای ناپایدار به کشور خبر داد. سامانه اول فعالیت سامانه بارشی از سه‌شنبه ۲۵ آبان تا پنج‌شنبه ۲۷ آبان است که بارش برف

سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد هواشناسی منتشر کرد.

اقتصاددان: سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر هشدار نارنجی شماره ۶۲ یک هشدار هواشناسی سطح زرد منتشر و از ورود دو سامانه هوای ناپایدار به کشور خبر داد.

سامانه اول فعالیت سامانه بارشی از سه‌شنبه ۲۵ آبان تا پنج‌شنبه ۲۷ آبان است که بارش برف یا باران و در نواحی با اقلیم گرم همراه با رعدوبرق را به دنبال خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه روز سه‌شنبه بوشهر، قم، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی یزد، سمنان، شمال خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، جنوب تهران و کرمانشاه، روز چهارشنبه کرمان، سمنان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، نیمه جنوبی یزد،و روز پنج‌شنبه هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر و ارتفاعات کرمان و اثر مخاطره آن احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها است. بنابراین احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، در مناطق زلزله زده اسکان و رسیدگی فوری به هموطنان توصیه می‌شود.

سامانه دوم نفوذ توده هوای سرد از چهارشنبه تا پنجشنبه در شمال شرق و شرق و مرکز و استان‌های جنوبی البرز است.

نوع مخاطره این سامانه کاهش ۷ تا ۱۴ درجه ای دما در شمال شرق کشور و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در شرق و مرکز کشور و استان های جنوبی رشته کوه البرز ( قزوین، البرز،تهران و سمنان) و اثر مخاطره آن احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و صدمه به ماشین آلات و ادوات کشاورزی است. بنابراین مدیریت در مصرف حامل های انرژی، احتیاط در تردد جاده ای و فعالیت های کو هنوردی، جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار و استفاده از ضدیخ در رادیاتورها توصیه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....