تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 23:17
کد خبر : 24290

کاهش ۱۰ درصدی قیمت موبایل

کاهش ۱۰ درصدی قیمت موبایل

 آیا قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید؟ تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار فناوری اطلاعات ایران، کمک فروش آنلاین به خروج بازار لوازم خانگی از رکود و اذعان ایلان ماسک به احتمال ورشکستگی «تسلا»، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند. به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ، شاید برگزاری انتخابات در هیچ کشوری نمی‌توانست تا این

 آیا قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید؟

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار فناوری اطلاعات ایران، کمک فروش آنلاین به خروج بازار لوازم خانگی از رکود و اذعان ایلان ماسک به احتمال ورشکستگی «تسلا»، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ، شاید برگزاری انتخابات در هیچ کشوری نمی‌توانست تا این اندازه افکار عمومی را در دنیا درگیر خود کند؛ برگزاری مارتن نفسگیر انتخابات بین دونالد ترامپ و جو بایدن که در نهایت با پیروز نماینده دموکرات به پایان رسید، در ماه‌ها و به ویژه روزهای اخیر توجه بسیاری را در کشورهای مختلف به خود جلب کرده بود؛ اما شاید کمتر مردمی به اندازه ایرانیان منتظر نتیجه این انتخابات بودند. در همین چند روز نیز بازارهای مختلف از این امر متاثر شده‌اند؛ شاید همین عامل باعث «کاهش قیمت‌ و نبود مشتری»، در بازار فناوری اطلاعات کشور شده باشد.

دیجیاتو در این مورد گزارش داده است که فعالان بازار موبایل و دیگر کالاهای آی‌تی محور از کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها در روز شنبه، هفدهم آبان‌ماه خبر داده و تاکید کرده که با وجود این روند نزولی قیمت‌ها، بازار خالی از مشتری است و مردم منتظر بیشتر ارزان شدن کالاها هستند.

زومیت نیز در گزارشی به واکنش صنعت فناوری دنیا به انتخاب جو بایدن به‌ عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است. بر اساس این گزارش، ساعاتی پس از اعلام نامزد دموکرات به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا، جف بزوس و بیل گیتس و دیگر فعالان صنعت فناوری بیانیه‌هایی جداگانه منتشر کردند.

بسیاری از ساکنان شناخته‌شده سیلیکون‌ولی در بیانیه‌های خود به بایدن تبریک گفتند و اعلام کردند صرف‌‌نظر از ادعاهایی که ترامپ درباره‌ انتخابات مطرح می‌کند، آن‌ها جو بایدن را به‌عنوان رئیس جمهور جدید پذیرفته‌اند.

کمک فروش آنلاین به بازار لوازم خانگی

کرونا این روزها شاید مهم‌ترین چالش در بسیاری از کشورهای جهان باشد. در ایران نیز از اسفند ماه سال گذشته که شیوع این ویروس به کشور به صورت رسمی اعلام شده است، مردم و کسب و کارهای زیادی آسیب دیده‌اند.

در این میان، بازار لوازم خانگی نیز از آن حوزه‌هایی محسوب می‌شود که با رکود و کاهش خرید و فروش مواجه شده؛ حال سایت استارتاپ ۳۶۰ در گزارشی به این موضوع پرداخته است که آیا خرید آنلاین می‌تواند به این بازار برای خروج از شرایط موجود کمک کند؟

بر اساس این گزارش، سید مرتضی میری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفته این نگرانی وجود دارد که با عرضه آنلاین لوازم خانگی، برخی از فروشندگان کالاهای قاچاق از این فرصت استفاده و اقدام به فروش کالاهای قاچاق و یا تقلبی خود کنند.

نویسنده گزارش استارتاپ ۳۶۰ معتقد است، با حضور سایت‌های معتبر خرید آنلاین، می توان از این مشکل هم جلوگیری کرد. در واقع حضور پلتفرم‌های معتبر، می‌تواند راه‌حلی برای عرضه آنلاین لوازم خانگی باشد.

رهایی «تسلا» از خطر ورشکستگی

یکی از شناخته‌شده‌ و البته جنجالی‌ترین چهره‌های استارتاپی جهان، ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا، تولیدکننده خودروهای برقی است. به گزارش دیجیاتو، او در صحبت توییتری که با هواداران تسلا داشته است از یک راز بزرگ پرده‌برداری کرد. بر این اساس همانطور که کارشناسان اقتصادی نیز بارها هشدار داده بودند، حالا ایلان ماسک رسما اذعان کرده که پیش از عرضه گسترده مدل ۳، تسلا تنها یک ماه تا ورشکستگی کامل فاصله داشته است.

براساس گفته‌های وی در بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ این شرکت در بدترین شرایط ممکن تنها ۱ ماه تا ورشکستگی فاصله داشته است و عمده‌ترین دلیل این موضوع نیز به مشکلات تسلا با عرضه انبوه مدل ۳ و مسائل مربوط به لجستیک مربوط بوده است. او پیش از این در توییت‌های خود از عبارت «جهنم تولید و لجستیک» استفاده کرده بود.

در گزارش دیجیاتو آمده است که شرکت تسلا به لطف فروختن ظرفیت تولید گازهای گلخانه‌ای به دیگر خودروسازان سود می‌کند. تسلا پس از باز کردن خط تولید جدید خود در شانگهای چین به ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه مدل ۳ در سال خواهد رسید و ظرفیت تولید سالانه این خط تولید با اضافه کردن مدل Y به ۲۵۰ هزار دستگاه در سال افزایش می یابد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....