تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 12:05
کد خبر : 59761

کاهش چرخه رشد برنج با کمک هوش مصنوعی

کاهش چرخه رشد برنج با کمک هوش مصنوعی

محققین چینی موفق شدند از طریق هوش مصنوعی چرخه رشد برنج را به نصف برسانند؛ رشد برنج در زمین های کشاورزی سنتی ۱۲۰ روزه می باشد که اکنون به مدد فناوری هوش مصنوعی به ۶۰ روز تقلیل یافته است. « چاینا دیلی»، محققین موسسه Urban Agriculture موفق شدند به وسیله هوش مصنوعی چرخه رشد برنج

محققین چینی موفق شدند از طریق هوش مصنوعی چرخه رشد برنج را به نصف برسانند؛ رشد برنج در زمین های کشاورزی سنتی ۱۲۰ روزه می باشد که اکنون به مدد فناوری هوش مصنوعی به ۶۰ روز تقلیل یافته است.

« چاینا دیلی»، محققین موسسه Urban Agriculture موفق شدند به وسیله هوش مصنوعی چرخه رشد برنج را به ۶۰ روز کاهش دهند؛ این فرایند توسط فناوری های توسعه یافته توسط آکادمی Agricultural Sciences آزمایش شد که از کشت عمودی در قفسه های چند طبقه برای افزایش دوره رشد برنج استفاده شده است. لازم به ذکر است دوره کشت برنج به روش سنتی و در زمین های کشاورزی ۱۲۰ روزه و تنها سه بار در سال می باشد.

گفتنی است، این نوع برنج در سالن های بزرگ مجهز به هوش مصنوعی پرورش داده می شوند که برای اولین بار در چین احداث شده است؛ هوش مصنوعی این فرآیند بر روی تمامی فاکتور های گیاه متمرکز است و تمامی مراحل چرخه را از صفر تا صد ارزیابی و کنترل می کند به گونه ای که امکان شش بار برداشت در سال را تضمین می کند. به طور کلی، هوش مصنوعی همراه با دید رایانه ای در سالن ها نتنها مراحل رشد را کنترل می کنند بلکه هرگونه آفات و تغذیه نامناسب گیاهان را شناسایی و مورد هدف قرار می دهد.

محققین موسسه Urban Agriculture موفق شدند به وسیله هوش مصنوعی چرخه رشد برنج را از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز کاهش دهند؛ این فرایند توسط فناوری های توسعه یافته از کشت عمودی در قفسه های چند طبقه برای افزایش دوره رشد برنج استفاده شده است

سایر فناوریهای به کار گرفته شده در این نوع کشت، دارای سینی های عمودی است که موارد مغذی را بر اساس نیاز های روزانه برنج تامین می کنند؛ سایر عوامل همانند دما، رطوبت و غلظت دی اکسید کربن نیز مداوما توسط سنسور ها داخل سالن ها کنترل می شوند تا هرگونه خطر بالقوه در کمترین زمان ممکن حذف شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،   همچین، بخش تولید نور و شبیه سازی نور خورشید این آزمایش توسط LEDs انجام شد که بهترین شرایط روشنایی را در دوره های مختلف رو به رشد فراهم کرده است، نور ال ای دی به عنوان یک منبع نوری کم مصرف و کم حرارت شناخته شده است و دارای یک فناوری اختصاصی برای رشد گیاهان می باشد چرا که چراغ LEDs مخصوص رشد گیاهان گلخانه ای، تنها طول موجهایی را تولید می کند که بیشتر مورد استفاده گیاه قرار دارد.

یانگ کانگ مدیر این پروژه می گوید: هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن دریچه‌های امیدوار کننده ای از راه‌ کارهای خلاقانه و پاسخ‌های هوشمندانه به سوالات این صنعت را به روی کشاورزان گشوده است. روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بینایی ماشین قادر به برطرف کردن بسیاری از نیازهای صنعت کشاورزی نظیر نظارت بر سلامت خاک و محصولات کشاورزی، کنترل مصرف آفت‌کش‌ها با تشخیص علف‌های هرز می باشد.

هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن دریچه‌های امیدوار کننده ای از راه‌ کارهای خلاقانه و پاسخ‌های هوشمندانه به سوالات این صنعت را به روی کشاورزان گشوده است. روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بینایی ماشین قادر به برطرف کردن بسیاری از نیازهای صنعت کشاورزی نظیر نظارت بر سلامت خاک و محصولات کشاورزی، کنترل مصرف آفت‌کش‌ها با تشخیص علف‌های هرز می باشد

وی افزود: درحالی که کشاورزی، از صنایع عمده دیجیتال در جهان است، پیش بینی می شود که در این زمینه از طریق اطلاعات دیجیتال، کشاورزی رباتیک و شرکت های تحلیلی، تحول و رشد در آن پدید آید. این تکنیک چرخه پرورش را تا حد زیادی کوتاه می کند و کارایی کشت را تا مقدار زیادی نیز بهبود می بخشد؛ محیط کنترل شده و مواد مغذی موجود در سالن ها می تواند فتوسنتز محصولات کشاورزی و رشد آنها را به طرز چشمگیری ترویج دهد و بدون اینکه تحت تاثیر زمین، فضا، شرایط آب و هوایی و تغییرات فصلی قرار گیرد.

لازم به ذکر است، رشد سریع هوش مصنوعی در بازار کشاورزی به عوامل مختلفی از قبیل تقاضای رو به رشد تولید محصولات کشاورزی به دلیل افزایش جمعیت، افزایش استفاده از سیستم های مدیریت اطلاعات و تکنولوژی های پیشرفته جدید برای بهبود بهره وری محصول وابسته است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....