تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 23:18
کد خبر : 43000

کاهش نرخ سود یک و دو سال

کاهش نرخ سود یک و دو سال

امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ حجم معاملات اوراق بدهی رشدی چشمگیری داشت. اقتصاددان: امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی در بازار ثانویه با ۷۷ درصد افزایش به ۲۳۹ میلیارد تومان رسید. بررسی منحنی بازده کاهش نرخ‌های یک و دوساله و افزایش نرخ‌های میان مدت را نشان میدهد. نرخ بازده اوراق با سررسید یک و دو سال

امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ حجم معاملات اوراق بدهی رشدی چشمگیری داشت.

اقتصاددان: امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی در بازار ثانویه با ۷۷ درصد افزایش به ۲۳۹ میلیارد تومان رسید.

بررسی منحنی بازده کاهش نرخ‌های یک و دوساله و افزایش نرخ‌های میان مدت را نشان میدهد. نرخ بازده اوراق با سررسید یک و دو سال با ۳ دهم و یک دهم درصد کاهش به ترتیب به ۲۰٫۸۷ و ۲۱٫۴۱ درصد رسید. نرخ بازده آتی در سال دوم نیز در سطح ۲۱٫۹۶ بدون تغییر بود. نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با ۷ دهم درصد افزایش به ۲۲٫۲۴ درصد رسید.

امروز منحنی نرخ بازدهی اوراق آتی ونقدی نسبت به دیروز شاهد نوساناتی بود. این نرخ در محدود ۴۰۰ روز به ۲۱٫۳، در ۶۰۰ روز به ۲۲ درصد و در ۸۰۰ روز به ۲۳ درصد رسید.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....