تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 20:49
کد خبر : 41800

کاهش نرخ رشد جمعیت ایران

کاهش نرخ رشد جمعیت ایران

 نرخ رشد جمعیت ۰٫۶ درصد شد دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت:‌ در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور ثبت شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   صالح قاسمی با ابراز اینکه در سال ۱۳۹۸ نرخ رشد جمعیت

 نرخ رشد جمعیت ۰٫۶ درصد شد

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت:‌ در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور ثبت شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   صالح قاسمی با ابراز اینکه در سال ۱۳۹۸ نرخ رشد جمعیت کشور ما حدود ۰٫۹۵ درصد بود، گفت: در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰٫۶ درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور ثبت شده است!

وی ادامه داد: نرخ رشد ۰٫۶ درصد زنگ خطری است که به صدا درآمده است و عوامل زیادی همچون عوامل اقتصادی، فرهنگی و همین‌طور پدیده کرونا باعث ایجاد آن شده است.

در سال ۱۳۹۹ همچنین شاهد بودیم که نرخ باروری کشورمان به کمتر از ۱٫۶ فرزند به‌ازای هر زن رسید، ما در این موضوع هم در حال ثبت رکورد هستیم.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت خاطرنشان کرد:‌ نرخ باروری ۱٫۶ فرزند کم‌ترین میزان در طول تاریخ کشور است، ما نگرانیم که نرخ باروری در تله باروری گرفتار شود، به‌طوری که دیگر امکان جبران آن را از دست بدهیم.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....