تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 17:58
کد خبر : 75154

کارنامه ورود و خروج نقدینگی بورس در دی ماه

کارنامه ورود و خروج نقدینگی بورس در دی ماه

در ۲۱ روز معاملاتی دی ماه تنها در یک روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در ۲۰ روز کاری دیگر نیز نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. اقتصاددان: روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه بیستمین روز خروج پول حقیقی از بورس تهران بود. آخرین روزی که معاملات بازار سهام با ورود نقدینگی حقیقی

در ۲۱ روز معاملاتی دی ماه تنها در یک روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در ۲۰ روز کاری دیگر نیز نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

اقتصاددان: روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه بیستمین روز خروج پول حقیقی از بورس تهران بود. آخرین روزی که معاملات بازار سهام با ورود نقدینگی حقیقی همراه بود به یکم دی ماه برمی‌گردد.

روز چهارشنبه، یکم دی ماه، پس از ۱۹ روز روند خروج پول حقیقی متوقف شد. در اولین روز کاری دی ماه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی به ۱۷۴ میلیارد تومان رسید اما در ۲۰ روز معاملاتی بعدی شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام بودیم.

۲ روز خروج بی وقفه

مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در ۲۱ روز کاری دی ماه ۶ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۲۹۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه ۲۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی در آذر ماه افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین رقم خروج پول حقیقی ماه به روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه برمی‌گردد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام ۷۰۰ میلیارد تومان بود.
ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در ۲۱ روز معاملاتی دی ماه در ۱۸ روز شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. در مجموع این ۲۱ روز، هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه ۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است.

 کارنامه ورود و خروج نقدینگی بورس در دی ماه

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....