تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 1:29
کد خبر : 42159

کاربرد مدیریت هزینه

کاربرد مدیریت هزینه

سجاد داودی در هرسازمان اگر فقط اطلاعات مالی در دست باشد می تواند موجب گمراهی گردد، زیرا این اطلاعات دارای زاویه دید کوتاه مدت است، در این رویکرد، مدیر فقط به درآمد کسب شده در ماه گذشته توجه می نماید. اما اگر یک شرکت و یا سازمان بخواهد بصورت مداوم در بلند مدت و در

سجاد داودی
در هرسازمان اگر فقط اطلاعات مالی در دست باشد می تواند موجب گمراهی گردد، زیرا این اطلاعات دارای زاویه دید کوتاه مدت است، در این رویکرد، مدیر فقط به درآمد کسب شده در ماه گذشته توجه می نماید.

اما اگر یک شرکت و یا سازمان بخواهد بصورت مداوم در بلند مدت و در صحنه ی رقابت پیروز باشد، باید به عواملی مانند پیشرفت در تولید محصولات، کیفیت محصولات و وفاداری مشتریان اهتمام ورزد.

نتیجتا اگر یک سازمان یا شرکت فقط بر پایه اطلاعات مالی هدف گذاری و برنامه ریزی شود، سرانجامی بجز از دست دادن مشتریان و سهم بازار در طولانی مدت ندارد.

زیرا با توجه به معیار مدیریت مالی، هدف گذار درصدد بر می آید تا هزینه را به شدت کاهش دهد و در این رویکرد به معیارهای غیرمالی توجه نمی گردد، در نتیجه استانداردهای مربوط به کیفیت و اثربخشی نیروی انسانی نادیده گرفته می شود، که نهایتا سرانجامی جز زوال و تباهی در پی نخواهد داشت.

بدین سبب بزرگان علم مدیریت همچون ادواردز دمینگ و پیتر دراکر، به اهمیت شاخص های بلند مدت و غیرمالی متعلق به سازمان ها، برای سبقت از رقبا و موفقیت توجه دارند.

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....