تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 - 19:53
کد خبر : 32370

چگونه می توان پیوسته آرام، شاد وموفق بود؟

چگونه می توان پیوسته آرام، شاد وموفق بود؟

  هفته گذشته فایل “زنده باد خنده” را خدمت شما عزیزان تقدیم کردم ، تلفن گلایه آمیز یکی از خوانندگان موجب نگارش مطلب زیر شد . ایشان گفتند : شرایط بسیار بد ،آشفته و پرتنش اقتصاد مردم کم بود که کرونا هم به ان اضافه شد ، واقعا جای خندیدن و خوشرویی و دلخوشی برای

 

هفته گذشته فایل “زنده باد خنده” را خدمت شما عزیزان تقدیم کردم ، تلفن گلایه آمیز یکی از خوانندگان موجب نگارش مطلب زیر شد .
ایشان گفتند :
شرایط بسیار بد ،آشفته و پرتنش اقتصاد مردم کم بود که کرونا هم به ان اضافه شد ، واقعا جای خندیدن و خوشرویی و دلخوشی برای مردم باقی مانده است ؟!!
در پاسخ گفتم : خندیدن ، خوش اخلاقی و دلخوش بودن مسلما :
جای کسری مخارج زندگی را پر نمیکند ،
پول کرایه منزل را تامین نمی کند ،
جای هزینه دکتر و دارو را نمی گیرد ،
کسری موجودی چک رادربانک پر نمی کند،
هیچ سبزی فروشی بجای پول ، خنده نمی پذیرد!!
ادامه دادم : من هم باور دارم فقر و بی پولی و دیگر کمبودها و مشکلات زندگی را ؛ نمی‌توان باخنده برطرف کرد .
برای مقابله دربرابر این وضعیت بد ، سخت و مشکل دو راه حل با دوروش وجوددارد ، به نظر شما کدام یک را بهتر جواب میدهد ؟

روش ۱_ وقتی بر ذهن خود مدیریت کنیم ، با مشکلات ، سختی ها و کمبودها با آرامش و بدون تنش روبرو می شویم ، درنتیجه تعادل و توازن مان حفظ میشود و از تمام ظرفیت ذهن مان برای شناسایی علت کمبود ها و مشکلات و رفع آن ها بدرستی می توانیم استفاده کنیم و انرژی و توجه مان بیخودی صرف معلول ها و حواشی نمی‌شود .

روش۲_ وقتی نتوانیم برذهن خود مدیریت کنیم ، در برخورد با کمبود ها ، تنش ها و مشکلات ، بابروزعصبانیت و خشم ، توازن و تعادل خودرا از دست می دهیم و بخش بزرگی از ظرفیت ذهن و انرژی مان بجای تمرکز به شناخت ورفع مشکلات ، صرف معلول ها و حواشی واز رفتن فرصت ها می شود ودرواقع دیگرانرژی لازم نمی ماند تا در شناخت علل کمبودها و مشکلات و چگونگی رفع آن ها استفاده شود ، درنتیجه مشکلات بصور مختلف خودرانشان میدهند .

اکثر مردم بدلیل عدم مدیریت خودو باتکراراندیشه های منفی و مخرب ، نمی‌توانند بامشکلات بدرستی و موثر برخورد کنند و سبب بدبختی و درمندگی خود و دیگران می شوند .

دراین جا خنده و خشنودی نقش سازنده و جالبی را بازی میکند ، درهرشرایطی وقتی میخندیم هورمون های شادی بخش از جمله “آندورفین” تولید میشود که در فرد اعتمادبه نفس و سرخوشی ایجاد می کند .
“اندورفین”ماده ای مشابه مرفین است که دربدن ساخته میشود ، مقدار این ماده دراثر ورزش و فعالیت های نشاط آور بالا می رود ؛
بنابراین وقتی میخندیم و خشنود می شویم سرخوشی ، آرامش ، تعادل وتوازن درفرد بیشتر میشود و کمک می کند که از تمام ظرفیت‌های ذهنی بهرمندشویم وبتوانیم از امکانات و توانمندی هایمان بهتر ودرست تر استفاده کنیم و بجای درگیری با حواشی و رفع معلول ها ، روی  علت کمبود ها و مشکلات تمرکز کرده نسبت به رفع آن ها تلاش کنیم.

11 15 اقتصاددان نوشته

یکی از بزرگترین ترین و جالب ترین مسؤلیت مادرمقابل دیگران آن است که از زندگی لذت ببریم ، زیرا باشاد و مثبت بودن. ، احساس بهتر و کارآیی بیشتری خواهیم داشت ، درنتیجه رفتار و افکارمان برای خود و دیگران سرشار از مهر ، محبت، شور وشوق و سازندگی میشود ، درست همانند یک بخاری که درون آن آتش شعله ور باشد و باطراف خود گرما پخش کند .

باشاد بودن به صلح جهانی نیز کمک میشود ،باین معنی چون زمامداران متعادل ، آرام و خشنود کم تر در دام جنگ و کشت وگشتار میافتد .!

وقتی غمگین ، افسرده ، افکار منفی و ذهنی پرتنش داشته باشیم ؛ رفتارمان برای خود و دیگران مخرب ، آسیب ساز ،و حتی ویران گر میشود .

هنرو نکته کلیدی خوب زندگی کردن این است که در زمان حال زندگی کنیم ، به این معنی از هرکاری که درحال انجامش هستیم بخاطر خودکار لذت ببریم نه این که صرفا به دنبال هدف نهایی ، باشیم “حال” خودرا فدای آ ینده نامعلوم ویادرگذشته غیرقابل تغییرغرق کنیم .

باید پذیرفت هیچ کسی بی عیب و نقص نیست و همه انسان هادرهرسنی دچاراشتباهات و مشکلات میشود و به نوعی از بداقبالی رنج می برد ؛
هنر خوب زندگی و شاد زیستن یعنی توانایی در«خندیدن» به مشکلات زندگی درکوتاه ترین زمان ممکن می شود.

خندیدن یکی از مثبت ترین کارهایی است که میتوان انجام داد که باعث تعادل و توازن بیشتر دربدن میگردد و داروی شفا بخش بحساب می آید ؛ هرکسی درهرشرایطی با تماشای فیلم های شاد و کمدی
گوش دادن به جک های که دوستانشان تعریف می کنند ونوارها جک و خواندن لطیفه ها. . . .
به خندیدن و شاد شدن خود کمک کند ، درنتیجه
شادتر ، آ رام تر ،سالم تر و موفق تر زندگی کند.

بایدتوجه داشت طرز برخورد و نوع کنش و واکنش ما نسبت به رخدادها مهم است ونقش تعیین کننده دارند.
مقایسه دونفر از یک پنجره بیرون را تماشا میکنند ، یکی لکه هاو ذرات کثیف شیشه را می بینند ودیگری مناظر زیبای طبیعت را. . . عده ای به زیبایی گل توجه دارند و گروهی دیگر به خارهای همان گل عنایت دارند ؛

این ما هستیم و انتخاب میکنیم که چه چیزهایی را ببینیم
چگونه بیندیشیم ،
و باتوجه به باورهایمان ، با حوادث چگونه برخورد کنیم ،
و راجع به آ ن ها چه داوری داشته باشیم ،
درواقع هرکسی خالق واقعیت های زندگی خویش است. !!!

شگفت انگیز است که ما انسان ها ، دنیا و جهان اطراف خود را آن گونه که دوست داریم و می پسندیم ، می بینیم ، نه آن گونه که هست .!!!

خرد و آگاهی ،
به زندگی شادابی ، آرامش و موفقیت میبخشد؛
ترس ،تشویش، شکست ،
نتیجه نادانی ،کم دانی و بدفهمی است.

 

 

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....