تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 19:00
کد خبر : 17796

چه کسی از افت شاخص خبر داشت؟

چه کسی از افت شاخص خبر داشت؟

شنیده شده بسیاری از تحلیلگران، حال و روز فعلی بورس را عادی نمی‌دانند و دخالت مستقیم دولت در بازار سرمایه – آن هم در سطح کلان – را علت اصلی اصلاح غیر طبیعی بازار می‌دانند. اقتصاددان: گفته می‌شود موضوع ریزش شاخص، حتی در سطح معاون وزرای اقتصادی نیز پیش‌بینی نمی‌شد و زمزمه‌هایی در مورد پیش‌بینی

شنیده شده بسیاری از تحلیلگران، حال و روز فعلی بورس را عادی نمی‌دانند و دخالت مستقیم دولت در بازار سرمایه – آن هم در سطح کلان – را علت اصلی اصلاح غیر طبیعی بازار می‌دانند.

اقتصاددان: گفته می‌شود موضوع ریزش شاخص، حتی در سطح معاون وزرای اقتصادی نیز پیش‌بینی نمی‌شد و زمزمه‌هایی در مورد پیش‌بینی ریزش در سطوح بالاتر و خروج پول از بازار شنیده شده است.

دولت، بورس را ابزار سیاسی قرار داده و به نوعی مجلس شورای اسلامی – که مانع اجرای طرح گشایش اقتصادی (اوراق سلف نفتی) شد – را تحت فشار قرار داده است.

شاید برای بخشی از بدنه دولت، آغاز اعتراضات بورسی مهم نباشد و تجمعات احتمالی را هموارکننده مسیر رسیدن به اهداف سیاسی بدانند اما تحلیلگران بازار می‌گویند اگر دولت به این لجبازی‌ها ادامه دهد و حمایت یک میلیون و ششصد هزار شکسته شود باید شاهد سقوط تاریخی بورس باشیم.

با توجه به اینکه مشخص نیست دولت با این لجبازی و سیاسی‌بازی ادامه خواهد داد، بازار از دایره تحلیل‌های اقتصادی خارج شده است و فقط باید منتظر ماند تا تحرکات جدید دولت را مشاهده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....