تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 15:05
کد خبر : 4106

چه کسانی فردا یارانه معیشتی می‌گیرند؟

چه کسانی فردا یارانه معیشتی می‌گیرند؟

اعلام زمان شکایت حذف شدگان یارانه نقدی برای دریافت یارانه معیشتی چه کسانی فردا یارانه معیشتی می‌گیرند؟  دومین یارانه معیشتی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تقاضا برای دریافت یارانه معیشتی در حال بررسی است.  به گزارش خبرآنلاین، نزدیک به ۶ میلیون درخواست برای دریافت یارانه

چه کسانی فردا یارانه معیشتی می‌گیرند؟

 دومین یارانه معیشتی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تقاضا برای دریافت یارانه معیشتی در حال بررسی است.

 به گزارش خبرآنلاین، نزدیک به ۶ میلیون درخواست برای دریافت یارانه معیشتی از سوی خانوارهای جا مانده در سامانه‌های اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است. پالایش این درخواست‌ها نشان می دهد یک میلیون از درخواست‌ها از سوی کسانی ارسال شده است که یارانه معیشتی را دریافت کرده بودند اما به دلیل عدم دریافت پیامک یا دیگر مشکلات از این واریزی مطلع نشده بودند.

سایرین نیز طبق قانون در صورتی امکان دسترسی به حساب‌های بانکی خود را صادر کنند، می‌توانند در فهرست بررسی قرار گیرند.

 طبق اعلام غلامرضا پناه، معاون وزیر تعاون، در نهایت بررسی درخواست دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در دستور کار قرار گرفته است اما با این حال پیش‌بینی شده است واریز دومین یارانه معیشتی نیز برای بیش از ۱۷ میلیون خانوار انتخاب شده از سوی دولت که واجد شرایط دریافت شناخته شده‌اند واریز شود.

پناه، معاون وزیر تعاون می‌گوید یارانه کسانی که واجد شرایط شناخته شوند، یک جا به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود اما به نظر می‌رسد عملیات پایش برای شناسایی خانوارهای برخوردار هنوز ادامه دارد.یارانه معیشتی پس از افزایش قیمت بنزین به سه هزار تومان و اعلام قیمت ۱۵۰۰ تومانی برای هر لیتر بنزین سهمیه‌بندی به حساب بیش از ۱۷ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. یارانه بنزین برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزارتومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

یارانه معیشتی

 یارانه نمی‌گیرید؟فعلا منتظر یارانه معیشتی نباشید

 واریز یارانه معیشتی از ابتدا به حساب سرپرستانی صورت گرفت که یارانه نقدی اول به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را دریافت می‌کنند. کسانی که از فهرست دریافت ایران یارانه انصراف داده‌اند یا در دوره‌های گوناگون از این فهرست حذف شده‌اند، واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی شناخته نشده‌اند. این اما تنها شاخص برای شناسایی سرپرستان خانوار نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۶۶ هزار نفر از افراد که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند، متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند. پیش‌بینی شده است این افراد از دهم تا بیستم دی ماه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند تا روشن شود مشمول دریافت یارانه دوم یعنی یارانه ناشی از افزایش نرخ بنزین هستند یا خیر.

 جدا از این مولفه یا شاخص، دولت شاخص‌های دیگری را نیز اعلام کرده است که بر مبنای آن تاکید شده است کسانی که از این شرایط برخوردار هستند نمی‌توانند از این یارانه بهره مند شوند .

 متقاضیان دریافت بسته حمایتی در مرحله دوم رسیدگی باید اعلام کنند که در مناصبی چون وکالت، پزشکی و هیات علمی دانشگاه‌ها فعالیت ندارند. در عین حال این یارانه به مدیران کل و بالاتر، فرماندهان و مناصب بالاتر و اصناف ممتاز و درجه یک و بازرگانان تعلق نمی‌گیرد.

 در عین حال خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی دارند و مالکان خودروهای سواری به ارزش ۳ میلیارد ریال و خودروهای عمومی به ارزش ۴ میلیارد ریال از این دایره بیرون قرار می‌گیرند. کارفرمایان با بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان شهرها ۱۲ میلیارد ریال و سایر شهرها ۹ میلیارد ریال باشد و گیرندگان تسهیلات بانکی به ارزش مجموع ۳ میلیارد ریال و خانوارهایی با درآمد بالاتر از حد تعیین شده نمی‌توانند از این یارانه بهره گیرند.

 سقف درآمد برای خانوار یک نفره ۴ میلیون تومان در ماه، برای خانوار دو نفره ۵ میلیون تومان، خانوار سه نفره ۶ میلیون تومان.این سقف برای خانوار چهارنفره ۷ میلیون تومان در ماه تعیین شده است. سقف درآمدی برای خانوار ۵ نفره و بالاتر برابر با ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 به این ترتیب افرادی که این نکات را مورد تایید قرار دهند، به دولت این مجوز را می‌دهند که بازبینی تمامی حساب‌های بانکی آنها را در دستور کار قرار دهد. پس از بازبینی است که از طریق پیامک تصمیم اتخاذ شده به متقاضیان این بسته اعلام می‌شود.نداشتن ملک اما شرط قطعی برخورداری از یارانه نیست چرا که میرزایی، سخنگوی  ستاد شناسایی طرح حمایت‌های معیشتی می‌گوید کسانی که خانه های گران قیمتی اجاره کرده‌اند لزوما از این یارانه برخوردار نمی‌شوند.

جمعیت یارانه بگیر از ۶۰ میلیون فراتر می‌رود؟

در حالی که تقاضای دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار جدید برای دریافت یارانه معیشتی در حال بررسی است اما هنوز مشخص نیست در صورت تایید تقاضای این افراد امکان افزایش جمعیتی که یارانه معیشتی دوم را دریافت می کنند، وجود دارد یا خیر. به عبارت دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به بودجه تخصیصی، تعداد یارانه‌بگیران باید در محدوده ۶۰ میلیون خانوار باشد و از سوی دیگر تقاضا برای دریافت این یارانه بالاتر از انتظارات تعریف شده است. در این راستا معاون وزیر تعاون و سخنگوی ستاد طرح حمایت یارانه معیشتی می گوید پایش شرایط خانوارهای دریافت کننده یارانه ادامه دارد. به این ترتیب انتظار می رود ورود افراد جدید به این فهرست با خروج برخی دیگر از افراد همراه باشد.

۱۷۲۲۳۲۲۳

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....