تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 18:59
کد خبر : 10205

چه زمانی خانه بخریم؟

چه زمانی خانه بخریم؟

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن تا پایان تابستان ارزان خواهد شد؟ گفت: قیمت مسکن به بازارهای موازی از جمله بازار سهام ارتباط دارد، چنانچه بازار سهام جذابیتش را از دست بدهد قیمت مسکن افزایش خواهد یافت. آنچه به نظر می‌رسد این است که بورس فعلا تا پایان تابستان

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن تا پایان تابستان ارزان خواهد شد؟ گفت: قیمت مسکن به بازارهای موازی از جمله بازار سهام ارتباط دارد، چنانچه بازار سهام جذابیتش را از دست بدهد قیمت مسکن افزایش خواهد یافت. آنچه به نظر می‌رسد این است که بورس فعلا تا پایان تابستان برای مردم جذابیت دارد. بنابراین مردم سرمایه‌هایشان را به بازار بورس هدایت خواهند کرد.

عطا آیت‌الهی افزود: در بازار مسکن تحول جدیدی تا پایان فصل تابستان ایجاد نخواهد شد. اینکه برخی در بازار مسکن از شایعاتی مبنی بر افزایش یا کاهش سخن می‌گویند معتقدیم که تا پایان تابستان قیمت مسکن نه افزایش و نه کاهش خواهد یافت. هم اکنون متوسط قیمت مسکن طبق گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی ۱۷ میلیون تومان است. در بدبینانه‌ترین شرایط ممکن است قیمت مسکن تا پایان سال حدود پنج درصد رشد داشته باشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا فعلا فرصت مناسبی برای خرید خانه است یا خیر؟ اظهارکرد: همیشه توصیه ما به خانه اولی‌ها یا سرمایه‌گذاران این است که در صورت لزوم خانه بخرند؛ چرا که اگر بازار سهام از جذابیت بیافت دوباره بخش زیادی از سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن سوق پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....