تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 12:47
کد خبر : 64730

چه افرادی کارت اعتباری یارانه می‌گیرند؟

چه افرادی کارت اعتباری یارانه می‌گیرند؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: پیشنهاد ما سرانه مصرف به جای ارز برای واردات است؛ شبیه کارت سوخت و در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد. صمد عزیزنژاد کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص جزییات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: امسال حدود ۸ میلیارد دلار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: پیشنهاد ما سرانه مصرف به جای ارز برای واردات است؛ شبیه کارت سوخت و در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

صمد عزیزنژاد کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص جزییات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: امسال حدود ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده است.
در دولت‌های گذشته تاکنون هیچگاه کالا‌ها با قیمت ارز دولتی به‌دست مردم نرسیده است. در این بین افرادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند رانت‌های کلانی به جیب زده و کالا را با نرخ آزاد به مصرف‌کننده ارائه کرده‌اند.
وی تاکید کرد: اینکه باید روش تخصیص این یارانه تغییر کند را همه قبول دارند اما باید راه‌های مناسبی برای حذف ارز مفسده آمیز ۴۲۰۰ ارائه شود.
عزیزنژاد افزود: یارانه‌ها باید به اشخاص داده شود به طور مثال نباید فقط به کسانی که خودرو دارند یارانه سوخت داده شود. به عبارتی درحال‌حاضر توزیع یارانه عادلانه نیست. بهترین کار این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده بود، آرام آرام حذف شود و مستقیم در قالب سبد کالا به مردم پرداخت شود. دولت قبل تخلف قانونی و آشکار در این حوزه انجام داده و ارز ۴۲۰۰ تمام نظام اقتصادی کشور را آلوده کرده است.

چه افرادی کارت اعتباری یارانه می‌گیرند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افراد کم‌درآمد در اولویت دریافت کارت اعتباری هستند. چنانچه قرار شد به افراد دیگر هم پرداخت شود در دو سطح انجام می‌شود. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاهای اساسی با نرخ ارز نیمایی وارد می‌شود.
وی افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که به جای ارز برای واردات، سرانه مصرف برای مردم در نظر گرفته شود. یعنی شبیه به مدل کارت سوختی که اکنون است. نرخ ارز ترجیحی برای هر فرد است و ما به التفاوت هم بر اساس نرخ بازار محاسبه می‌شود.
پورابراهیمی گفت: بنابراین مجلس کارت اعتباری را پیشنهاد داده است که بتواند بر اساس سرانه مصرف با قیمت‌های ترجیحی در اختیار مردم قرار بگیرد تا در مسیر مصرفی بتوانند با قیمت‌های ترجیحی کالاهایشان را خریداری کنند.

شوک ارزی در کشور باعث تورم شده است

امین دلیری کارشناس مسائل اقتصادی از ۵ شوک ارزی در دوران انقلاب و تاثیرات آن یاد کرد و گفت: ارز رسمی بین ارز ترجیحی و ارز بازار آزاد است. در سال ۷۴ نزدیک به ۵۰ درصد تورم از شوک ارزی ایجاد شد. اشکال کار ارز ۴۲۰۰ تومانی به هرکسی که متقاضی بوده است پرداخت شده است.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تورم بعد از مدتی قدرت خرید ایجاد شده برای مردم از قبال یارانه‌ها را خواهد بلعید. سیاست‌های اعلامی دولت در خصوص مقابله با تورم و گرانی با حذف ارز یارانه‌ای منافات دارد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....