تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مهر 1399 - 10:57
کد خبر : 20423

چهار عامل اصلی برای سرمایه‌گذاری در بورس

چهار عامل اصلی برای سرمایه‌گذاری در بورس

شاخص بورس با حمایت‌های مناسب دیروز در کف قیمتی نمادهای مهم به کانال ۱.۵ میلیونی بازگشت اما در این میان، اثر چهار عامل می‌تواند سهامداران حقوقی و حقیقی‌ها را به خرید تشویق کند. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: دیروز حمایت‌های مناسبی

شاخص بورس با حمایت‌های مناسب دیروز در کف قیمتی نمادهای مهم به کانال ۱.۵ میلیونی بازگشت اما در این میان، اثر چهار عامل می‌تواند سهامداران حقوقی و حقیقی‌ها را به خرید تشویق کند.

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: دیروز حمایت‌های مناسبی در کف قیمتی نمادهای مهم انجام شد و به دنبال آن در معاملات امروز شاهد سبز پوشی شاخص کل و بازگشت آن به کانال ۱.۵ میلیون واحد بودیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورس پرس، از یک طرف اصلاح سنگین بسیاری از نمادها، جذاب شدن قیمت‌ها و گزارشات خوب شرکت‌ها به ویژه کامودیتی محورها و از طرف دیگر فروکش کردن تب بازارهای رقیب از عواملی هستند که می‌توانند سهامداران حقوقی و حقیقی‌ها را به خرید تشویق کند. لکن ذکر این نکته ضروری است که ترس سهامداران از موج‌های عرضه که به دفعات مختلف در زمان معاملات ایجاد می‌شود، همچنان پابرجا است و برای بازگشت اعتماد آنها باید حمایت‌ها از بازار تداوم یابد.

در این بین یکی از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد بازار سرمایه، مسائل سیاسی و مهم‌ترین آن انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا است که نتیجه این انتخابات در تحلیل ۶ ماه دوم اقتصاد ایران به‌خصوص بازار سهام اثرگذار است و معامله گران تحلیل‌های متفاوتی در خصوص انتخاب مجدد ترامپ یا پیروزی بایدن و اثرگذاری آن بر قیمت‌های جهانی و بازار سرمایه ایران دارند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۱۰ هزار و ۴۶۸ واحدی به کانال یک میلیون و ۵۰۳ هزارتایی و شاخص هم وزن با کاهش ۸۲۱ واحدی به کانال ۳۹۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسیدند. نماد‌های ” فولاد، کگل، تاپیکو” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس ۹.۷ و ۳.۶ هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات خرد متعلق به نماد ” شپنا” به مبلغ ۸۵۴ میلیارد تومان بود. در دو نماد “وبملت، تاپیکو” نیز معاملات بلوکی انجام شد که ارزش هر یک در محدوده ۱۰۸۱ میلیارد تومان بود.

در گروه بانکی نمادهای “وبملت، وتجارت” متعادل و با قیمت‌های پایانی مثبت ۱.۵ و یک درصد به کار پایان دادند. نماد “وبصادر” نیز پر نوسان و پر حجم ظاهر شد و با قیمت پایانی منفی ۲ درصد به کار پایان داد. در گروه فلزات، نمادهای” فولاد، فملی ” مورد توجه اهالی بازار قرار گرفتند و با قیمت پایانی مثبت ۲.۴ و ۱.۹ درصد معاملات آنها پایان یافت.

در گروه خودرویی هر دو نماد “خودرو، خساپا” با حجم معاملات بالا ظاهر شدند و آخرین معاملات آنها در مثبت ۳.۵۷ و منفی ۱.۳۷ درصد خاتمه یافت. معاملات خودرو با صف خرید با پایان رسید.

امروز نمادهای گروه پالایشی نیز در غیاب “شتران ” در نهایت مورد توجه معامله گران قرار گرفتند. گرچه که قیمت پایانی نمادهای “شپنا، شبندر، شبریز” منفی بود لکن آخرین قیمت معاملاتی آنها سبز رنگ و مثبت ظاهر شد.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب:

سومین روز هفته میلادی در بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها نوسانات منفی و اندک داشتند. مس در محدوده ۶۵۷۵ دلار، روی ۲۳۹۵ دلار و هر انس طلا به ۱۸۸۷ دلار رسید. هر بشکه نفت برنت با کاهش یک درصدی به ۴۱.۰۶ دلار و نفت خام WTI نیز به ۳۸.۹ دلار در هر بشکه رسیده است.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می­ دهد نرخ هر دلار امریکا در محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود. قیمت سکه نیز حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان گزارش شده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....