تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 11:45
کد خبر : 61956

چهار سیگنال مهم برای صعود دوباره بورس چیست؟

چهار سیگنال مهم برای صعود دوباره بورس چیست؟

بورس روز چهارشنبه دوباره در مدار نزولی قرار گرفت و با وجود افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار، در نهایت تا حدی منفی بسته شد. به طوری که در پایان بازار شاخص کل بورس با افت ۴۸۰۰ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی ۱.۴ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد

بورس روز چهارشنبه دوباره در مدار نزولی قرار گرفت و با وجود افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار، در نهایت تا حدی منفی بسته شد. به طوری که در پایان بازار شاخص کل بورس با افت ۴۸۰۰ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی ۱.۴ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد با رشدی قابل توجه به ۸۷۵۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات اساسی، خودروسازان و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی و در بین نمادها هم فسبزوار، فجهان و کالا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها روز چهارشنبه هم در سمت فروش سهام فعال‌تر بودند و خروج پول ۶۲۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنعت هتل و رستوران و نمادهای سمگا و حآفرین بود. حقوقی ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و شیمیایی و نمادهای فجهان و برکت داشتند.

در پایان بازار روز چهارشنبه ۵۹ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۱۹ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۶۳۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل هم ۱۰ واحد درصد نمادها صف خریدهایی به ارزش ۴۶۰ میلیارد تومان داشتند.

در روز کاری قبلی بورس تهران صف خرید دو عرضه اولیه جدید و بزرگ بورس تهران یعنی فجهان و فسبزوار عرضه شد. این دو نماد بیشترین ارزش معاملات روز چهارشنبه را داشتند.

دهقان دهنوی: وزیر اقتصاد در جلسه کمیته تامین منابع با افزایش هرچند اندک نرخ سود در مقطع فعلی مخالفت کردند و این دیدگاه که با افزایش نرخ سود، اوراق به فروش برسد مطرح نیست.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،   دهنوی: وزارت نفت در تعیین نرخ خوراک ملاحظات لازم برای سودآوری پالایشگاه ها را در نظر دارد. بنابراین درست است که قیمت «دیر» می رسد اما «خوب» می رسد .

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز درباره مصوبه آزادسازی واردات خودرو واکنش نشان داد و اعلام کرد که در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نیاورده و با آن مخالفت شده است.

فاطمی امین: دولت تلاش می‌کند تا ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل در کشور ایجاد کند که از این میزان ۲ میلیون شغل در حوزه صنعت و بر عهده وزارت صمت است.

بانک تجارت هم لیست املاک خود را منتشر کرد.

وزیر صمت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی ۶ ماهه دوم سال جاری پنج میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته به کشور‌های خارجی صادر خواهد شد.

پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد این بانک پیش‌بینی می‌کند اگر اقتصاد در مسیر رشد باقی بماند اواسط سال بعد خرید دارایی تمام شده باشد. او همچنین وعده داد در نشست بعدی فد (۳ نوامبر) ممکن است آغاز سیاست تیپرینگ را اعلام کنند. این خبر منجر به جهش شاخص دلار شد.

بازار جهانی در روزهای پایانی هفته صعودی تند را تجربه کرد. به طوری که نفت برنت به ۷۸ دلار، مس به ۹۳۶۰ دلار، آلومینیوم به ۲۹۳۰ دلار و روی هم به ۳۱۱۰ دلار رسیده است.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی آخر هفته گذشته با رشد ۱۵۰ تومانی به ۲۷۶۳۰ تومان رسید. دلار سقف ۲۷۷۵۰ تومان که طی ۱۰ روز پیشین بی‌سابقه بود را نیز تجربه کرد .

واشنگتن فری بیکن: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا چندین طرح‌ ضد ایرانی را برای اضافه شدن به عنوان متمم به متن لایحه بودجه دفاعی آمریکا پیشنهاد کردند که این طرح‌ها در این مجلس به تصویب درآمدند.

امیرعبداللهیان: دولت آمریکا با حفظ تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید نشانه منفی ارسال می‌کند.

وزیر امور خارجه: در حال انجام بررسی‌ها برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای فرانسوی: در جدیت دولت بایدن برای بازگشت به برجام تردید داریم.

وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس نشستی درباره ایران برگزار کردند. منابعی مدعی شدند که حاضران در نشست درخصوص مزایای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران از طریق بازگشت آمریکا به برجام توافق کردند اما درباره امتیازاتی که ایران باید درصورت بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای دریافت کند، به اجماع نرسیدند.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود نوشت دولت این کشور در حال تدوین برنامه‌هایی برای حالتی است که ایران به مذاکرات برجام بازنگردد.

خطیب زاده: نشانه‎های جدی از آب شدن یخ روابط بین ایران و عربستان دیده می‎شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران آماده بازگشت به برجام است وجود ندارد.

بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره دیدار با امیرعبداللهیان گفت: وزیر خارجه ایران به وضوح تمایل خود را برای اینکه مذاکرات وین به زودی آغاز شود، نشان داد. از نظر من این ابراز تمایل، صادقانه، معتبر و قابل اعتماد بود. او تنها ۲۸ روز است که کار خود را در این سمت آغاز کرده است و باید به وی کمی بیشتر وقت داد؛ اما گمان می‌کنم که مذاکرات وین به زودی آغاز می‌شود.

المیادین به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی مدعی شد: بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت.

نرخ تورم سالانه شهریور ١۴٠٠ به ۴۵.٨ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....