تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 20:43
کد خبر : 113709

چندسوال ساده ازمسئولان محترم نظام

چندسوال ساده ازمسئولان محترم نظام

بعنوان یک شهروند عادی از مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی چند  سوال ساده دارم . ۱-اگر بجای اداره و مدیریت کشوربزرگ و ثروتمندی مثل ایران ، یک بنگاه اقتصادی شخصی مثلا یک کارخانه یا یک فروشگاه داشتید ،برای اداره آن بنگاه اقتصادی از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده می کردید یا به دنبال رفیق بازی

بعنوان یک شهروند عادی از مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی چند  سوال ساده دارم .

۱-اگر بجای اداره و مدیریت کشوربزرگ و ثروتمندی مثل ایران ، یک بنگاه اقتصادی شخصی مثلا یک کارخانه یا یک فروشگاه داشتید ،برای اداره آن بنگاه اقتصادی از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده می کردید یا به دنبال رفیق بازی بودید و به جای افراد شایسته رفقای ناشایست را به کار می گرفتید ؟

۲-اگر در آن بنگاه شخصی چهار نیروی عاقل و متخصص داشتید اما همفکر شما نبودند، آنها را قلع و قم می کردید و از نیروهای ناتوان و بعضاً ناسالمی که همفکرتان بودند استفاده می کردید ؟

۳-اگر می دید آن بنگاه اقتصادی بخاطر بی کفایتی نیروها ، مدیریت نادرست تصمیمات غلط هرروز ویرانه تر می شود و زیان ده شده !باز به مسیر غلط خود ادامه می دادید یا در نحوه مدیریت  تجدید نظر می کردید؟

۴-اگر زیان دهی،بنگاه اقتصادی آنقدر زیاد می شد که معشیت خانواده به خطر می افتاد چنانکه توان خرید غذا و دارو هم نداشته باشند ! از درآمد ناچیز بنگاه که حاصل ازفروش سرمایه اصلی است نه سود !  حق خانواده خودتان است ،نه غریب ها !بازهم  حاتم بخشی می کردید وبه در و همسایه می بخشیدید ؟

۵-اگر خانواده بخاطر سختی و مشکلات صدایشان در می آمد و گلایه می کردند  با تضرع و التماس طلب بخشش کرده قول می دادید اشتباهاتان را جبران کنید ؟ یا نه ،همانگونه که با مردم برخورد می کنید با آنها هم برخورد می کردید ؟

۶-اگر برای رونق بنگاه اقتصادی لازم بود با یک بنگاه اقتصادی بزرگتر همکاری کنید؟به جای  همکاری و تعامل با بنگاه  هر روز فحش و ناسزا نثار مدیرانش می کردید ؟ برایش در محله موی دماغ می شدید ؟ و…

شک نداریم که هیچ عاقلی با اموال شخصی خود چنین نمی کند ! مگر مال باد آورده باشد !
حال که مردم در یک زمانی به هر دلیل به شماها اعتماد کردند و سرنوشت خود و کشورشان را به دستتان دادند  با اموال و سرنوشت آنها چنین نکنید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....