تاریخ انتشار : جمعه 27 دی 1398 - 19:28
کد خبر : 4617

چشم‌انداز تجارت چین و آمریکا/ کسری تجاری آمریکا در برابر چین کاهش یافت

چشم‌انداز تجارت چین و آمریکا/ کسری تجاری آمریکا در برابر چین کاهش یافت

به گزارش اقتصادانن به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ پس از ماه‌ها مذاکره میان واشنگتن و پکن، سرانجام ایالات متحده و چین، در خصوص مرحله نخست تجارت، در ماه دسامبر به توافق رسیدند و در روز چهارشنبه آن را امضا کردند. طبق این توافق‌نامه، چین متعهد شده که ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از کالاهای آمریکایی

به گزارش اقتصادانن به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ پس از ماه‌ها مذاکره میان واشنگتن و پکن، سرانجام ایالات متحده و چین، در خصوص مرحله نخست تجارت، در ماه دسامبر به توافق رسیدند و در روز چهارشنبه آن را امضا کردند.

طبق این توافق‌نامه، چین متعهد شده که ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از کالاهای آمریکایی را خریداری کند (در مقایسه با میزان سال ۲۰۱۷) و در عوض، آمریکا نیز از اعمال تعرفه‌های جدید بر ۱۵۶ میلیارد دلار از کالاهای چینی خودداری کند و همچنین تعرفه‌های ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای این کشور را کاهش دهد.

طبق گفته‌ها، تخفیف در تعرفه‌های باقی‌مانده، به میزان انطباق چین با توافقنامه فاز یک بستگی دارد اما دبیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که معامله مرحله اول شامل مسیری نیست که چین بتواند از تخفیف‌های اضافی در تعرفه‌ها استفاده کند.

از سویی، قابل ذکر است با اینکه رویکرد ترامپ به سیاست‌های تجاری بسیار بحث‌برانگیز بوده، اما موفق شد که میزان کسری تجاری آمریکا در برابر چین را اندکی در سال گذشته کاهش دهد.

بر اساس آمار ارائه شده، میزان کسری تجاری آمریکا با چین، در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹، ۳۲۰.۸ میلیارد دلار اعلام شد، در حالی که در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸، مقدار آن ۳۸۲.۷ میلیارد دلار بوده است.

در نمودار ارائه شده، روند تجارت کالاهای آمریکا با چین از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید؛

چشم‌انداز تجارت چین و آمریکا/ کسری تجاری آمریکا در برابر چین کاهش یافت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....