تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 22:24
کد خبر : 112448

چرخش بورس به سمت پالایشی‌ها

چرخش بورس به سمت پالایشی‌ها

امروز نمادهای میدکو، شتران، وامید، شپنا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. نمادهای پالایشی با تقاضای حقیقی مواجه بودند و بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. اقتصاددان: امروز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۹۵ واحدی نسبت به

امروز نمادهای میدکو، شتران، وامید، شپنا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. نمادهای پالایشی با تقاضای حقیقی مواجه بودند و بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

اقتصاددان: امروز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۹۵ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۴۳ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۵۳۹ واحدی در رقم ۵۲۶ هزار و ۱۸۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با صعود ۶۷ واحدی در سطح ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۸۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۶۱ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای میدکو، شتران، وامید، شپنا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای خودرو، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، وهور و کوثر بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، آریا و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شتران بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شپنا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۶ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان بود که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۱۱ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۹ هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۱۳۵ نماد صف خرید داشتند و ۱۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد ۱۲ درصدی به ۶۷۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش ۳۱ درصد کاهش یافت و ۲۵۸ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فروژ (شرکت صنایع فروآلیاژ ایران) با صف‌ خرید ۱۹۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فروژ، نمادهای وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و قثابت (شرکت قند ثابت خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد انرژی۱ اختصاص داشت و پس از انرژی۱، نمادهای کویر، فماک، پلاسک و واعتبار بیشترین صف فروش را داشتند.

 چرخش بورس به سمت پالایشی‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....