تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 12:40
کد خبر : 515

چرا کشور ما برای توسعه به برند ملی نیاز دارد؟

چرا کشور ما برای توسعه به برند ملی نیاز دارد؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا؛ امیرحسن موسوی با اشاره به نقش فروشگاه‌های اینترنتی در کارآمدن کردن اقتصاد، اظهار کرد: فروشگاه‌های اینترنتی، خانه هزاران کسب‌وکار ایرانی هستند، از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها که در شهرهای بزرگ مشغول به کار هستند تا کوچک‌ترین کارگاه‌ها در روستاهای کوچک امروز که در این پلت‌فرم‌ها به‌صورت مستقیم به

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا؛ امیرحسن موسوی با اشاره به نقش فروشگاه‌های اینترنتی در کارآمدن کردن اقتصاد، اظهار کرد: فروشگاه‌های اینترنتی، خانه هزاران کسب‌وکار ایرانی هستند، از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها که در شهرهای بزرگ مشغول به کار هستند تا کوچک‌ترین کارگاه‌ها در روستاهای کوچک امروز که در این پلت‌فرم‌ها به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده نهایی متصل شدند؛ بدین‌ترتیب کالایی که دو سال پیش واسطه به قیمت پایین از تولیدکننده می‌خرید و با قیمت بالایی به مصرف‌کننده می‌داد، امروز خودش کالا را با قیمت کمتری از واسطه، به صورت مستقیم در این فروشگاه‌ها عرضه می‌کند، اتفاقی که موجب کارآمد شدن اقتصاد نیز می‌شود.

وی گفت: استارت‌آپ‌های آنلاین ما الان به این سمت و سو هستند. این اتفاقی که برای کسب‌وکارهای حمل و نقل رخ داده است، باید در حوزه توریسم و صنعت کشاورزی رخ دهد. باید فرصت دهیم برندهای ملی درست کنیم تا مردم کشور به این برندها افتخار کنند و این برندها میراث کشور شوند.

آینده‌ی دنیا در دست هوش مصنوعی است

موسوی با تاکید بر اهمیت نقش هوش مصنوعی گفت: بخشی از فروشگاه‌های آنلاین، به نوآوری و فناوری اختصاص دارد و هدفش این است که نیازهای آینده‌ی نزدیکمان را پوشش دهد. یکی از مهم‌ترین نیازهای ما، حوزه هوش مصنوعی است که در حوزه موتور جست‌وجو، صنعت لجستیک، قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین ما روی هر کسب‌وکاری که امسال در حوزه هوشمند ایده‌ای دارد، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و ایده‌ها، تجربه و دانشمان را به اشتراک می‌گذاریم.

وی ادامه داد: آینده دنیا، هوش مصنوعی است که مسیر بشریت را در چند سال آینده در حوزه‌های مختلف سلامت، گردشگری، موتور جست‌وجو و روباتیک تعییین می‌کند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیزی است که آینده دنیا به آن گره خورده و کشور ما باید هرچه سریع‌تر وارد این حوزه شود. البته در بعضی بخش ها هم وارد این حوزه‌ها شده اما هیچ کدام تبدیل به تجارت نشدند.

او همچنین خاطرنشان کرد: بخش نوآوری ما تلاش می‌کند با قدرتمند کردن و سرمایه‌گذاری روی این استارت‌آپ‌ها آن‌ها را تبدیل به تجارت کند که بتوانند در سطح وسیعی در بخش‌های مختلف کشور از کشاورزی، گردشگری، خرده‌فروشی و حمل و نقل، خدمات عرضه کنند. هوش مصنوعی می‌تواند همه این موارد را متحول کند و اگر دیر بجنبیم ممکن است در مقایسه با کشورهای دیگری که سرمایه‌گذاری های وسیعی در این حوزه انجام می‌دهند، عقب‌ماندگی‌ جبران‌ناپذیری برایمان ایجاد شود.

چرا به توسعه برند ملی نیاز داریم؟

موسوی با طرح این سوال که چرا کشور ما برای توسعه به برند ملی نیاز دارد، گفت: سیاست‌گذاران سایت‌ها باید به این فکر کنند که چطور می‌توانند بنز و بی‌ام‌و و ال‌جی و سامسونگ ایران را بسازند. باید برنامه‌ریزی کنیم ذهنیت نسبت به برندهای ایرانی را تغییر دهیم. قرار شده بود رادیو و تلویزیون ۱۰۰ برند ایرانی را انتخاب و ۴۰ دقیقه محتوای رایگان برایشان تولید کند که اسمشان هم بیاید؛ این نشان می‌دهد باید تلاش کنیم به عنوان بازی‌کنندگان رسانه در کشور، این ذهنیت را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه باید برندهایی در کشور وجود داشته باشد که مردم دوستش داشته و احساس تعلق به آن داشته باشند، افزود: باید احساس کنند این برند ملی، میراث کشور است که متعلق به یک شخص یا سهامدار نیست، اتفاقی که در آلمان یا در کره جنوبی رخ داده است. وقتی از بچه‌های کره جنوبی پرسیدند دوست دارید کجا کار کنید، رویای ۷۰ درصدشان این بود که در ال‌جی یا سامسونگ کار کنند، این یعنی برند ملی کره جنوبی. یعنی برندهایی که بچه‌های آن کشور آرزوی کار کردن در آن را داشته باشند.

موسوی با بیان این‌که برند ملی برای کشور، خلق ارزش می‌کند، گفت: این ذهنیت که اسم آمازون و ایلان ماسک و جف بزوس و استیو جابز را بیاوریم اما اسم کارآفرینان و برندهای خود را نیاوریم، نوعی خیانت به کشور است. رسانه‌های آن کشورها بخش مهمی از هویت این برندها را ساختند و رسانه‌های ما هم باید درگیر شوند تا بتوانیم برندهای ملی قابل افتخار بسازیم. بچه‌هایمان به جای اینکه آرزوی پذیرش برای خارج از کشور را داشته باشند، آرزو کنند در برندهای داخلی حضور داشته باشند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....