تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 20:13
کد خبر : 31750

چرا هیچ کدام از ساختار های حاکمیتی درست عمل نمیکنند؟

چرا هیچ کدام از ساختار های حاکمیتی درست عمل نمیکنند؟

*چرا هیچ کدام از ساختار های حاکمیتی درست عمل نمیکنند؟* همیشه مجموعه‌ای از مشکلات در کنار همدیگر هستند که تبدیل به یک چالش یا یک بحران می شوند آن چیزی که اکنون در کشور ما وجود دارد مجموعه ‌ای از مشکلات است اما به جرأت می‌توان گفت که از میان این مجموعه مشکلات یک یا

*چرا هیچ کدام از ساختار های حاکمیتی درست عمل نمیکنند؟*

همیشه مجموعه‌ای از مشکلات در کنار همدیگر هستند که تبدیل به یک چالش یا یک بحران می شوند آن چیزی که اکنون در کشور ما وجود دارد مجموعه ‌ای از مشکلات است اما به جرأت می‌توان گفت که از میان این مجموعه مشکلات یک یا دو مورد هست که لولا و پاشنه آشیل همه مشکلات است. یعنی بقیه مشکلات از آن یک مشکل یا دو مشکل نشأت می گیرند و آنچه که مسلم است این است که در حال حاضر کشور ما از نظر فرهنگی در جایگاه بسیار نازلی هست و این جایگاه پایین فرهنگی و بستر شکل گیری و رشد و نمو مشکلات دیگر است. اگر به کشورهای جهان پیشرفته نگاه کنید می بینید که بیشترین درآمد سرانه و بیشترین هزینه ها در بخش فرهنگ صرف می‌شود . شما نباید انتظار داشته باشید در کشوری که بیست و پنج صدم درصد تولید ناخالص داخلی آن صرف تحقیق و پژوهش می شود و کمتراز۳ درصد تولید ناخالص کشور صرف آموزش می شود انتظار معجزه داشت.
این در حالی است که این میانگین درکشورهای توسعه یافته از تولید ناخالص داخلی برای آموزش و فرهنگ بین ۷ و ۸ درصد است جای تاسف این است که سهم آموزش و فرهنگ ازGDP کشور از سال ۵۶ که ۶ درصد بوده به دو و نیم درصد در سالهای اخیر رسیده است.با این وجود سهم کشورهای توسعه یافته و متوسط به بالا از جی دی پی در بخش فرهنگ ۷الی۸ درصد است با این وضعیت آیا می توان انتظار داشت که فرهنگ و آموزش که بستر توسعه یک کشور است بتواند زمین مناسبی برای جوانه زدن بذر توسعه باشد?

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....