تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 21:57
کد خبر : 13205

چرا مجلس نمی‌تواند ۸۰۰۰ میلیارد تومان را برای مناطق محروم جا به جا کند، ولی دولت راسا ۱۱ هزار میلیارد تومان خلق پول کرده و مصرف می‌کند؟

چرا مجلس نمی‌تواند ۸۰۰۰ میلیارد تومان را برای مناطق محروم جا به جا کند، ولی دولت راسا ۱۱ هزار میلیارد تومان خلق پول کرده و مصرف می‌کند؟

به گزارش اقتصاددان، شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: طرح اختصاص قیر رایگان به روستاها واکنشی به فشارهای مردم در مناطق محروم نسبت به ما نمایندگان بود. آنها به ما می گویند کشور با مشکل مواجه شده اما شما دست روی دست گذاشته اید. دو فوریت این طرح با مبلغ

به گزارش اقتصاددان، شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: طرح اختصاص قیر رایگان به روستاها واکنشی به فشارهای مردم در مناطق محروم نسبت به ما نمایندگان بود. آنها به ما می گویند کشور با مشکل مواجه شده اما شما دست روی دست گذاشته اید. دو فوریت این طرح با مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد تومان تصویب شد اما این میزان در کمیسیون و امروز در صحن به ۴۰۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. باید پرسید که علت چیست؟

وی بیان کرد: طبق اصل ۵۲ قانون اساسی روند تصویب بودجه و تغییرات آن بر عهده مجلس است اما ما وقتی می خواهیم ۸۰۰۰ میلیارد تومان را در بودجه جابجا کنیم مسئولان اصل ۵۲ قانون اساسی را به رخ ما می کشند ولی بعد در زمان ارائه گزارش در کمیسیون برنامه تازه مشخص می شود دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی را بدون مجوز صادر کرده و به مصرف بودجه جاری رسانده است. ما اینجا جمع شده ایم تا به استناد قانون اساسی کار کنیم که همین قانون هم حد و مرز فعالیت های دولت و مجلس را مشخص کرده است.

شمس الدین حسینی افزود: در کاغذی که اسناد خزانه در اختیار ما قرار داده بحث صدور ۱۱ هزار میلیارد تومان با مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا بوده است. این چه اختیاری است که ما نمی توانیم ۸۰۰۰ میلیارد تومان جابجا کنیم اما دولت راسا ۱۱ هزار میلیارد تومان پول خلق و مصرف می کند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....