تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1399 - 12:02
کد خبر : 23729

چرا بورس مجددا نزولی شد؟

چرا بورس مجددا نزولی شد؟

تاثیر تصمیمات داخلی بیشتر از انتخابات است در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بازار روند تقاضا مثبت بود اما با شروع معاملات بازار سهام عرضه به یکباره بیشتر و روند بازار سهام نزولی شد.  دیروز باراز سهام مثبت شد اما به گفته کارشناسان روند نزولی بازار سهام تغییر چندانی نکرد، دلیل منفی شدن بورس امروز

تاثیر تصمیمات داخلی بیشتر از انتخابات است

در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بازار روند تقاضا مثبت بود اما با شروع معاملات بازار سهام عرضه به یکباره بیشتر و روند بازار سهام نزولی شد.
 دیروز باراز سهام مثبت شد اما به گفته کارشناسان روند نزولی بازار سهام تغییر چندانی نکرد، دلیل منفی شدن بورس امروز بود؟
مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل روند نزولی بورس امروز گفت: دیروز با مثبت شدن شاخص کل روند نزولی بازار سهام تغییر محسوسی نکرد، دیروز با شروع معاملات بازار سهام تعداد صف‌های فروش کمتر از از صف‌های خرید بود اما در نیم ساعت پایانی معاملات صف‌های فروش بازار سهام بیشتر از صف‌های خرید بود.
  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، این کارشناس در رابطه با انتخابات آمریکا گفت: در رابطه با انتخابات آمریکا باید گفت بسیار بیشتر از آن چیزی که تاثیر می‌گذارد به آن وزن داده شده است، در هرصورت باید بگوییم راه سیاست ایران و آمریکا از یکدیگر جدا است و نمی‌توان انتظار روابط عادی این دو کشور را داشت و فقط می‌توان انتظار داشت وضعیت از این بدتر نشود. اما چیزی که بیشتر بر بازار سرمایه ما تاثیر گذاشته تصمیمات داخلی است تا متغییرهای خارجی.
سوری در رابطه با تصمیمات غیرکارشناسانه داخلی گفت: ابزارهای ETF دولتی و سهام عدالت کاملا مشکل دارد، به دلیل مختصات فسادزای سیستم اداری جامعه هر یارانه‌ای فقط در صورت واریز نقدی مشکل ایجاد نمی‌کند مثلا در رابطه با سهام عدالت دولت به مردم می‌گوید پول اضافه خود را به بورس بیاورید اما به دهدک‌های درآمدی هم سهام می‌دهد. با اقدامات غیرکارشناسی، بازار سهام از وضعیت استاندارد خارج شده و مهم‌ترین ویژگی خود که نقدشوندگی است را از دست داده و از طرفی نیز روند نزولی بازار سهام تغییری نکرده است.
او در پایان خاطرنشان کرد: جو هیجانی انتخابات آمریکا تاثیرات مقطعی خواهد داشت اما مانند دیروز در تغییر روند تاثیر چندانی ندارد.
ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....