تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 19:56
کد خبر : 92845

چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

در اقدامی عجیب و سئوال برانگیز مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان از سوی هیات مدیره این مجموعه برکنار شد، آنچه که این سئوال را مطرح می کند، چه موضوع دلیل این امر بوده است؟ به گزارش اقتصاددان به نقل از نقد دولت، هیات مدیره شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان در اقدامی غیر قانونی اقدام به عزل

در اقدامی عجیب و سئوال برانگیز مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان از سوی هیات مدیره این مجموعه برکنار شد، آنچه که این سئوال را مطرح می کند، چه موضوع دلیل این امر بوده است؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از نقد دولت، هیات مدیره شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان در اقدامی غیر قانونی اقدام به عزل سعید آتشباری، مدیر عامل این مجموعه کرده است، اقدامی که به نظر می‌رسد؛ دلیل آن مربوط به برخی معاملات و دست‌های پشت پرده در برخی مسائل مالی بوده است.
ماجرا از این قرار است که حدود ۴۰ روز قبل به واسطه مشکلات مدیریتی که مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان داشت، آتشباری به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه انتخاب شد تا مشکلات موجود را حل و فصل کند.
وی در این ایام به طور مستمر پیگیر رفع مشکلات موجود برای ساماندهی به امور این مجتمع بزرگ پتروشیمی بوده است.
نکته جالب در این زمینه چنین بوده که در زمان انتصاب وی گفته شده بود؛ آتشباری نباید دخالتی در عزل و نصب در مجموعه داشته باشد، همچنین فروش نیز مقوله ای بود که وی اجازه فعالیت در آن را نداشت.
به این ترتیب تنها باید پای اوراق مربوط به فروش را که دیگران انجام می دادند، امضاء می کرد و به طور عملی مسئولیت اقدامات دیگران را بدون هیچ امکان دخل و تصرفی بر عهده می گرفت.

 چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

در ادامه این روند به شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان اعلام شد؛ این مجموعه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه گاز به شرکت ملی گاز بدهکار است. بر این اساس اگر بدهی مذکور پرداخت نشود، گاز مجموعه قطع خواهد شد.
برای رفع این مشکل که می توانست، ادامه کار پتروشیمی مسجد سلیمان را به طور جدی مختل کند، به درخواست آتشباری کمیته فروش تشکیل و در آن مصوب شد تا میزان ۱۵۰ هزار تن کود شیمیایی اوره به مبلغ هر تن ۴۷۰ به یکی از شرکت های بازرگانی زیرمجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان فروخته تا هزینه مورد نیاز تامین شود.
این در حالی بود که در جلسه کمیته فروش، میثم مرید شوشتری که به تازگی به سمت رئیس هیات مدیره مصوب شده بود، حاضر نشد.
عدم حضوری که با توجه به اقدام وی در مواجهه با این مصوبه شبهه برانگیز است، چرا که مرید شوشتری به سرعت این مصوبه را باطل اعلام و کود شیمیایی اوره را به قیمت جدید هر تن ۴۱۰ تا ۴۲۰ دلار برای فروش ارزش گذاری کرد.
آن هم در شرایطی که با یک حساب و کتاب ساده متوجه می شویم، تفاوت دو رقم اشاره شده عددی در حدود ۲۶۲ میلیارد تومان است.

 چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

 چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

با این وجود رئیس هیات مدیره در اقدامی غیر قانونی مصوبه کمیته فروش را ابطال کرد تا اوره را به رقم مدنظر خود به فروش برساند! آنچه بسیار تامل برانگیز است.
به این ترتیب آتشباری تصمیم می گیرد، در این موضوع دخالت کند، اینکه چرا باید اوره پایین تر از رقم مرسوم در بازار به عبارتی هر تن حدود ۵۰ دلار پایین‌تر از قیمت به تصویب رسیده در کمیته مذکور به فروش برسد.
پیگیری که به سود مجموعه بود، ولی متاسفانه هیات مدیره در مقابل این امر به صورت غیر قانونی وی را از سمت مدیرعاملی برکنار کرد.
اشاره به این موضع ضرورت دارد که اقدام به عزل یکباره وی جدا از آنچه بیان شد، در شرایطی صورت گرفت که بنا بر اعلام محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست کنونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا تعیین وزیر جدید اجازه جابجایی مدیران وجود ندارد، اما شنیده ها حاکی از این است که رئیس صندوق بازنشستگی اصرار بر این تغییر داشته است.
این در حالی بوده که سوابق درخشانی در کارنامه کاری خود دارد، به طور نمونه می توان به مدیریت شرکت ره گستر نفت، شرکت بازرگانی ایران ترانسفو و شرکت کارخانجات تولیدی تهران اشاره کرد، همچنین معاونت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و ریاست هیات مدیره شرکت صانیر و شرکت صانیر اینترنشنال نیز از دیگر سوابق مدیریتی آتشباری به شمار می رود.

 چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

 چرا آتشبار از مدیرعاملی پتروشیمی کنار گذاشته شد؟ + اسناد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....