تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 20:51
کد خبر : 119077

چانه زنی برای تعیین حقوق کارگران ادامه دارد

چانه زنی برای تعیین حقوق کارگران ادامه دارد

جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام است و هنوز نتیجه‌ای از این نشست بیرون نیامده است. جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام بوده و بر اساس هنوز رقم سبد معیشت مشخص نشده است؛ هر چند برخی رسانه‌ها رقم سبد معیشت کارگران حدود ۱۳ میلیون تومان

جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام است و هنوز نتیجه‌ای از این نشست بیرون نیامده است.

جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام بوده و بر اساس هنوز رقم سبد معیشت مشخص نشده است؛ هر چند برخی رسانه‌ها رقم سبد معیشت کارگران حدود ۱۳ میلیون تومان اعلام کرده‌اند اما اعضای شورای عالی کار این رقم را نیز تأیید نکرده‌اند.

برخی فعالان حوزه کارگری عنوان می‌کند، نمایندگان کارگری باید برای عدد ۱۰ میلیون تومان در شورای عالی کار چانه زنی کنند. آنها معتقدند با توجه به روند تورمی که رو به افزایش است و در پایان بهمن نزدیک به ۵۰ درصد اعلام شد و همچنین شاخص خط فقر که بنا بر گزارش دو ماه قبل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۱۵ میلیون تومان اعلام شد حداقل دستمزد برای کارگران و مشمولان تأمین اجتماعی که عمدتاً حداقل بگیر جامعه هستند نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان تعیین شود.

هرچند اخبار غیر رسمی حکایت از حداقل حقوق ۸ میلیون تومان دارد اما ظاهراً چانه زنی‌ها هنوز بر روی سبد معیشت ادامه دارد و این موضوع موجب شده تا تعیین حداقل حقوق به تعویق بیافتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم امروز اعلام کرد حقوق کارگران موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است و باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و افراد ید بتوانند همراه با تورم زندگی خود را اداره کنند.

بنا به پیگیری‌هایی که از شورای عالی کار داشت گفته شده جلسه تا ساعات پایانی روز جاری ادامه دارد و احتمالاً چانه زنی برای تعیین دستمزد به فردا موکول شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....