تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 14:55
کد خبر : 59375

پیکار نوین با پیامدهای کلان اقتصادی پولشویی

پیکار نوین با پیامدهای کلان اقتصادی پولشویی

یکپارچگی بازار خدمات بانکی و مالی بستگی زیادی به این تصور دارد که در چهارچوب استانداردهای قانونی ، حرفه ای و اخلاقی عمل می کند. شهرت به صداقت شاید یکی از ارزشمندترین دارایی های یک سیستم و موسسه مالی باشد. بنابراین ، در سطح کلان ، پولشویی خطر اعتماد به سیستم مالی و موسسات آن

یکپارچگی بازار خدمات بانکی و مالی بستگی زیادی به این تصور دارد که در چهارچوب استانداردهای قانونی ، حرفه ای و اخلاقی عمل می کند. شهرت به صداقت شاید یکی از ارزشمندترین دارایی های یک سیستم و موسسه مالی باشد. بنابراین ، در سطح کلان ، پولشویی خطر اعتماد به سیستم مالی و موسسات آن را به همراه دارد. “سلامت و اعتماد به سیستم مالی به طور کلی می تواند به طور جدی به خطر بیفتد و در نتیجه اعتماد عموم مردم را از دست می دهد …” اگر سیستم مالی گرفتار پولشویی عواید جنایی شود (گوردون براون ، سخنرانی در مورد پولشویی). بانک انگلستان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که شهر لندن شهرت خود را به عنوان یک مرکز مالی “تمیز” حفظ می کند. با توجه به تأکید بر نام و شهرت در جذب و حفظ تجارت در دنیای مالی ، تصور اینکه یک مرکز مالی معتبر مترادف با پولشویی عواید جنایی باشد ، دشوار نخواهد بود. بنابراین ، اهمیت اطمینان و نیاز به شفافیت در سیستم مالی نباید نادیده گرفته شود ، به ویژه در مورد شهر لندن. این مساله سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) دارد.

سایر پیامدهای احتمالی کلان اقتصادی پولشویی کنترل نشده توسط صندوق بین المللی پول به عنوان تغییرات نامشخص در تقاضای پول، اثرات آلوده کننده بر معاملات مالی قانونی و افزایش بی ثباتی جریان سرمایه بین المللی و نرخ ارز ناشی از نقل و انتقالات غیرقابل پیش بینی دارایی نام برده شده است. نکته اخیر به ویژه مهم است و خطری بزرگ برای سیستم مالی اتحادیه اروپا ایجاد می کند زیرا پولشویی بر بازار ارز خارجی (FOREX) اقتصاد تأثیر مستقیم دارد. بازار فارکس به دلیل حجم نقدی که در معاملات درگیر است آسیب پذیر است. حرکت ظاهری صندوق ها، به ویژه از منابع غیرقانونی ، از یک حوزه قضایی به حوزه دیگر می تواند نوسانات نرخ ارز را تشدید کند. این امر می تواند ویرانگر باشد ، به ویژه زمانی که هیچ افزایش تولیدی وجود نداشته باشد. از این رو تأثیر دومینو بر تنظیم جریان نقدینگی و تورم قابل تصور است.

ششمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی

آخرین دستورالعمل ششم مبارزه با پولشویی (۶AMLD) که در دسامبر ۲۰۲۰ در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعمال شده است و بر کلیه نهادهای تحت نظارت تأثیر می گذارد ، آماده شده است.

تاثیر ۶AMLD چیست؟

ابهام نهادهای مالی مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی، با این کارکرد برطرف می شود. این دستورالعمل به مقامات موسسات مالی اجازه می دهد دامنه قانونگذاری را افزایش دهند ، مسئولیت کیفری و مجازات ها را افزایش داده و جزئیات قانونی خاصی را در چارچوب AML روشن کنند.

این دستورالعمل را می توان به چهار قسمت تقسیم کرد:
۱. گسترش دامنه مقررات
۲. بهبود هماهنگی
۳. همکاری بین کشورهای عضو
۴. مجازاتهای کیفری شدیدتر

۱. گسترش دامنه مقررات:
بر خلاف مقررات قبلی AML ، که فقط افراد و سازمانهایی را که مستقیماً از پولشویی سود می بردند تحت تعقیب قرار می داد ، ۶AMLD وضوح بیشتری در مورد جنایات تعریف شده به عنوان پولشویی یا تأمین مالی تروریسم ارائه می دهد. به عنوان مثال ، مجازات های کیفری در حال حاضر برای افراد محکوم و کسانی که در پولشویی یا فعالیت های تأمین مالی تروریسم به آنها کمک کرده اند ، یکسان است.
در حال حاضر وظیفه همه نهادهای تحت نظارت است که مسئولیت فردی را به عهده بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که سیاست ها ، رویه ها و کنترل های داخلی AML آنها به اندازه کافی برای تشخیص و جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم کافی است.

۲. بهبود هماهنگی:

هماهنگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بستن خلأها در قوانین داخلی ، ایجاد تعاریف قانونی استاندارد و اجرای چارچوب های AML ضروری است تا با افزایش مجازات های کیفری و تمرکز قانون هماهنگ شود. ۶AMLD وضوح بیشتری را با یک لیست قطعی از ۲۲جرم اصلی که از نظر قانونی به عنوان پولشویی تعریف شده اند، ارائه می دهد.
افزودن “جرایم سایبری” و “جنایات زیست محیطی” در زمینه مبارزه با پولشویی (AML) را دارای ارزش برجسته ای می کند: در ژوئن ۲۰۲۱ ، ۶AMLD موثرثر نمایان شد و همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از همسویی قوانین داخلی خود با قانون جدید و شامل ۲۲ جرم اصلی مربوط به جرایم مالی است ، پیروی کنند:

۱. مشارکت در گروه های جنایی سازمان یافته یا دست انداز ۲. فروش تروریسم ۴. قاچاق انسان و قاچاق مهاجران ۴. استثمار جنسی ۵. قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و روانگردان ۶. قاچاق غیرقانونی اسلحه ۷. قاچاق کالاهای مسروقه ۸. فساد ۹. کلاهبرداری ۱۰. تقلب در ارز ۱۱. جعل و دزدی دریایی محصولات ۱۲. جنایات زیست محیطی (اضافه شدن جدید) ۱۳. قتل و صدمات جسمانی سنگین ۱۴. آدم ربایی و گروگانگیری ۱۵. سرقت و سرقت ۱۶. قاچاق …

۳. همکاری بین کشورهای عضو
ارتباط بین پولشویی و جرایم مالی در حوزه های قضایی برای جلوگیری از ارتکاب جرایم در یک حوزه قضایی ضروری است ، در حالی که دستاوردهای سوء استفاده در حوزه دیگر پولشویی می شود. این دستورالعمل همسویی و همکاری بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تضمین می کند ، به طور خاص تضمین می کند که برخی جرایم در داخل کشور برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم جرم شناخته شده اند. افزایش همکاری های فرامرزی در کشورهای عضو به متمرکز کردن مراحل قانونی برای شناسایی و تعقیب مجرمان به جرم پولشویی ، تامین مالی تروریسم و ​​جرایم مالی کمک می کند. ۶AMLD برابری جامع را در سراسر اتحادیه اروپا برای انجام تحقیقات فراهم می آورد و اطمینان می دهد که مقامات قربانیان را کشور مبدا ، محل اقامت مجرمان و حوزه قضایی محل وقوع جنایات در نظر می گیرند.
 
۴. مجازاتهای کیفری شدیدتر
۶AMLD مسئولیت کیفری و مجازات های کیفری را برای
محکومیت به جرایم مالی افزایش داده است. مقررات جدید مسئولیت کیفری را افزایش می دهد ، زیرا می گوید “اشخاص حقوقی” مانند “شرکت ها” اکنون می توانند به دلیل دست داشتن در پولشویی یا تامین مالی تروریسم تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. این امر تنها به دلیل مجرم شناخته شدن در زمینه پولشویی یا تأمین مالی تروریسم متوقف نمی شود ، اما اکنون می توان شرکت ها را به دلیل کوتاهی در جلوگیری از نقض قوانین و مقررات مربوط به AML در سازمان خود مسئول دانست.
تیم های مدیریتی در سراسر سازمان ها در حال حاضر مسئولیت بیشتری برای اطمینان از مطابقت مشاغل خود با ۶AMLD ، و همچنین اجرای و مدیریت سیاست ها ، رویه ها و کنترل های داخلی کافی AML دارند. تغییر بزرگ بازی با ۶AMLD ، معرفی حداقل حبس برای پولشویی از یک سال به چهار سال است. حداقل مدت حبس در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برابری ایجاد می کند و با صدای بلند این پیام را ارسال می کند که اتحادیه اروپا کاملاً متعهد به اجرای دقیق مقررات پولشویی است.

پولشویی ، تامین مالی تروریسم و ​​جنایات مالی نشان می دهد؛ استانداردسازی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گسترش دامنه مقررات برای شناسایی ، تحقیق و تعقیب پولشویی در حوزه های قضایی بسیار مشهود و قانع کننده است.
اکنون بیش از هر زمان دیگری ، سازمان های تحت نظارت باید از مناسب بودن سیاست ها و رویه های AML خود اطمینان حاصل کنند ، از جمله اعمال کنترل های داخلی مبتنی بر ریسک برای نظارت مداوم و نظارت بر لیست داده های تحریم های رسمی و افراد در معرض سیاسی (PEPs) ، همه در حین بررسی دوره ای. و گزارش معاملات مربوط به مشتریان ، شرکا ، فروشندگان ، سرمایه گذاران و همکاران.
چشم انداز دائمی نظارتی در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم هرگز متوقف نمی شود ، عدم رعایت ۶AMLD می تواند منجر به اقدامات مجازاتی مانند جریمه های سنگین ، تعلیق و حبس شود. با تکامل تهاجمی پرداخت ها به راه حل های سریعتر و ابتکاری پرداخت داخلی و فرامرزی ، مقررات جدید و سختگیرانه اجتناب ناپذیر است. بنابراین ، برنامه ریزی استراتژیک برای اثبات قابلیت های کلاهبرداری و جرایم مالی شما در آینده بسیار ضروری است. باید دریابید که ۶AMLD چه تاثیری می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد و چگونه می توانیم به شما کمک کنیم در حال حاضر و در آینده سازگار باشید.

ح
 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....