تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 11:20
کد خبر : 35459

پیغام اصلاح به قیمت دلار

پیغام اصلاح به قیمت دلار

در بازار ارز سه اتفاق افتاد؛ قیمت دلار از کانال ۲۶ هزار تومان عقب نشست، مرز مهم ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دلار در معاملات پشت خطی شکست، فاصله قیمت صرافی بانکی و بازار موجب برگشت صف ها شد. به گزارش اقتصاددان «وقت اصلاح قیمت دلار فرا رسیده است». پیام مهمی که معامله گران

در بازار ارز سه اتفاق افتاد؛ قیمت دلار از کانال ۲۶ هزار تومان عقب نشست، مرز مهم ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دلار در معاملات پشت خطی شکست، فاصله قیمت صرافی بانکی و بازار موجب برگشت صف ها شد.

به گزارش اقتصاددان «وقت اصلاح قیمت دلار فرا رسیده است». پیام مهمی که معامله گران بزرگ پشت خطی یک شنبه شب به سایر فعالان بازار ارز مخابره کردند. بررسی روند قیمتی در معاملات پشت خطی نشان می دهد که اسکناس آمریکایی نه تنها مرز ۲۶ هزار تومان را از دست داد، بلکه به یکباره تا محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی پایین رفت.

به گفته برخی فعالان، رشد شدید قیمت دلار در بهمن ماه نیاز به یک اصلاح داشت؛ به نظر می رسد، ناکامی برای شکست مقاومت ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی موجب شد که معامله گران بزرگ، به یکباره و با استفاده از قانون غافلگیری، در موقعیت فروش قرار بگیرند. دلار در هفته جاری به کانال ۲۶ هزار تومان رفت، ولی هرگز نتوانست، مانند هفته گذشته با قدرت از سوی خریداران حمایت شود.

پیغام اصلاح به قیمت دلار

نرخ حواله درهم نیز روز یک شنبه نتوانست بالای سد ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی خود را تثبیت کند؛ سیگنال دیگری که احتمال کاهش قیمت را افزایش می داد. عدد طلایی درهم نیز برای روز جاری با کاهش ۲۰ تومانی از سوی تحلیل گران، ۷ هزار و۱۹۰ تومان تعیین شد. اگر قیمت زیر این عدد نوسان کند، احتمال نزول تا مرز ۷ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

صف های نگران کننده در بازار ارز
در هفته های اخیر، بازارساز نوع قیمت گذاری صرافی های بانکی را تغییر داده است؛ در حالی که بازارساز مدت ها توانسته بود با کاهش فاصله قیمتی صرافی های بانکی و بازار آزاد مانع از شکل گیری صف های ارزی شود، در روزهای گذشته به یکباره این فاصله قیمتی به شکل معناداری زیاد شد. دیروز بین قیمت دلار در خیایان فردوسی وصرافی های بانکی حاضر در آن، اختلاف قیمت هزار تومانی ایجاد شد. این موضوع موجب شده بود که عده زیادی برای کسب سود از این فاصله وارد بازار شوند. در واقع اگر قیمت صرافی های بانکی و بازار به هم نزدیک بود، چنین تقاضایی اساسا به وجود نمی آمد که فضای بازار را تحت تاثیر قرار دهد. البته اندازه صف های ارزی قابل مقایسه با انتهای سال ۹۶ نبود، ولی در شرایط فعلی و حداقل با توجه به گسترش ویروس کرونا، لزومی به عرضه ارزان در بازار نیست؛ عرضه ارز ارزانی که خاصیتی جز ایجاد رانت ندارد و هیچ گاه نیز زمینه ساز مدیریت قیمت ها نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....