تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1399 - 15:17
کد خبر : 27097

پیش بینی نفت ۴۵ دلاری برنت در سال ۲۰۲۱

پیش بینی نفت ۴۵ دلاری برنت در سال ۲۰۲۱

موسسه اعتبارسنجی فیچ در پی توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید ماهانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۵ دلار در هر بشکه می رسد. دیمیتری مارین شنکو، مدیر ارشد فیچ به شبکه سی ان بی سی گفت: ما انتظار

موسسه اعتبارسنجی فیچ در پی توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید ماهانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۵ دلار در هر بشکه می رسد.

دیمیتری مارین شنکو، مدیر ارشد فیچ به شبکه سی ان بی سی گفت: ما انتظار داریم سال آینده قیمتها به طور میانگین ۴۵ دلار برای نفت برنت باشد. این پیش بینی بر مبنای این فرض است که تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال آینده ضعیف می ماند زیرا پیشرفت توزیع انبوه واکسن کووید ۱۹ احتمالا خیلی سریع نخواهد بود.

به گزارش اقتصاددان  به نقل از ایسنا، انتشار اخبار مربوط به واکسن کووید ۱۹، قیمتهای نفت را ماه پیش بالاتر برد و این حقیقت که اوپک پلاس پس از یک مذاکرات طولانی موفق شد درباره گام بعدی توافق کاهش تولید به توافق دست پیدا کند، کمک کرد قیمتها در هفته گذشته به سطح بالاتری صعود کنند.با این حال با توجه به چالشهای پیرامون توزیع واکسن و این حقیقت که سال آینده نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس به بازار روانه می شود، روند قیمتها ممکن است به زودی تغییر کند و این بدون در نظر گرفتن لیبی خواهد بود که از مشارکت در توافق اوپک پلاس معاف است و به افزایش تولیدش ادامه می دهد.مارین شنکو برخلاف انتظارات گسترده ای که برای تقویت تقاضا برای نفت پس از دسترس پذیر شدن وسیع واکسن کووید ۱۹ وجود دارد، به سی ان بی سی گفت: واکسنها بعید است روی قیمتها تاثیر قابل توجهی داشته باشند.شرکت فایزر اوایل هفته گذشته اعلام کرد به دلیل مشکلات زنجیره تامین، تنها نیمی از دوز واکسنهایی که برای امسال برنامه ریزی کرده بود را توزیع خواهد کرد. این خبر گواه آن است که توزیع انبوه واکسن به آن سادگی که بسیاری مایلند تصور کنند، نیست.بر اساس گزارش اویل پرایس، مارین شنکو گفت: با در نظر گرفتن تقاضای ضعیف و تلاش اوپک برای مدیریت عرضه و جلوگیری از اشباع یا کمبود عرضه در بازار، موسسه فیچ انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال آینده ۴۵ دلار باشد.فیچ دو هفته پیش در گزارش “استراتژی کالاهای جهانی” به احتمال قوی تایید اضطراری واکسن کووید ۱۹ به عنوان عامل مهم در احیای تقاضای جهانی برای نفت اشاره و پیش بینی کرده بود میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۸ دلار و در سال ۲۰۲۲ به ۵۰ دلار می رسد. برآورد مذکور در مقایسه با پیش بینی قبلی قیمت ۵۱ دلار نفت برنت در سال ۲۰۲۱ و ۵۳ دلار در سال ۲۰۲۲ نزول داشت.

نفت در یک قدمی مرز ۵۰ دلار ماند

نفت برنت روز جمعه تحت تاثیر انتظارات برای تصویب یک بسته کمک اقتصادی دولت آمریکا و احتمال افزایش توزیع واکسن کووید ۱۹ بیش از یک درصد صعود کرد اما پایین مرز ۵۰ دلار ماند. براساس این گزارش، نفت برنت با ۵۴ سنت معادل ۱.۱۱ درصد افزایش، در ۴۹ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه بسته شد. برنت در اواسط معاملات جمعه تا مرز ۴۹ دلار و ۹۲ سنت پیش رفت که بالاترین قیمت از مارس بود.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۲ سنت افزایش، در ۴۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بسته شد.نفت برنت در هفته گذشته ۱.۷ درصد و شاخص نفت آمریکا ۱.۹ درصد رشد داشت که پنجمین رشد هفتگی متوالی بود.باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو در نیویورک اظهار کرد: با وجود رویدادهای فوق العاده منفی بهای معاملات تحت تاثیر چشم انداز بسته کمک مالی جدید صعود کرده است و ممکن است بزودی توافقی امضا شود.بسته کمک مالی ۹۰۸ میلیارد دلاری که از حمایت هر دو حزب حاکم در آمریکا برخوردار است، در کنگره در دست بررسی قرار دارد.برخی از تحلیلگران می گویند حتی با وجود افزایش عرضه اوپک پلاس، بازار همچنان کمبود عرضه خواهد داشت اما برخی دیگر پیش بینی می کنند که بازار دچار اشباع عرضه می شود. به عنوان مثال تحلیلگران وود مک کنزی انتظار دارند که افزایش تولید تا مارس باعث اشباع عرضه ۱.۶ میلیون بشکه در روز در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ شود.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....