تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 18:36
کد خبر : 52126

پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم تیر

پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم تیر

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به روند افزایشی طلا و سکه طی هفته گذشته بیان کرد: چنانچه نشانه‌های مثبتی در روند مذاکرات برجام دیده شود، قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه کاهش خواهد یافت. اقتصاددان؛ محمد کشتی‌آرای درباره روند بازار طلا و عوامل موثر بر آن طی هفته گذشته توضیح

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به روند افزایشی طلا و سکه طی هفته گذشته بیان کرد: چنانچه نشانه‌های مثبتی در روند مذاکرات برجام دیده شود، قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه کاهش خواهد یافت.

اقتصاددان؛ محمد کشتی‌آرای درباره روند بازار طلا و عوامل موثر بر آن طی هفته گذشته توضیح داد: درحالی‌که برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که اونس جهانی با توجه به تورم بالای جهانی روند صعودی خواهد داشت، اما طی چند روز گذشته ارزش فلز زرد تحت تاثیر نوسان رمز‌ارز‌ها بیش از ۱۰دلار تغییر نداشته؛ اما با تاثیر‌گذاری اخبار مربوط به مذاکرات برجام در بازار ارز و صعود دلار به کانال ۲۵هزار تومان شاهد افزایش قیمت طلا و همچنین رشد ۴۰۰هزار تومانی بهای سکه در هفته دوم تیر ماه بودیم.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: تا اوایل هفته پیش معاملات در بیشتر بازار‌ها همچنان تحت تاثیر انتخابات قفل شده بود، اما در چند روز اخیر داد‌و‌ستد‌ها در حد معمولی شروع شده است؛ ضمن اینکه اخیرا شاهد افزایش تقاضا‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه هستیم که همین موضوع باعث شده حباب سکه طی هفته پیش از حدود ۱۰۰هزار به ۴۰۰هزار تومان برسد.

او ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه تابستان فصل رونق اقتصادی است و همچنین ماه محرم را پیش‌رو داریم، طلا و سکه یکی از بازار‌هایی است که در این مدت می‌تواند دچار رونق و افزایش تقاضا شود.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت‌ها در روز‌های آینده اظهار کرد: فعالان بازار طلا توجه چندانی به اتفاقات سیاسی ندارند اما طبیعتا روند مذاکرات برجام نرخ ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به‌تبع آن قیمت طلا و سکه نیز دچار نوسان خواهد شد؛ بنابراین چنانچه نشانه‌های مثبتی در روند مذاکرات دیده شود، قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه کاهش خواهد یافت و با‌لعکس.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مناسبی برای خرید طلاست یا خیر؟ تاکید کرد: خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری در هر شرایطی توصیه می‌شود چرا که اولا این بازار تحت تاثیر نرخ تورم دچار نوسان نمی‌شود و دوما از گذشته تاکنون محل امنی برای حفظ ارزش داریی بوده؛ اما نکته مهم در این بازار بلند‌مدت بودن بازدهی آن است و احتمالا معامله در کوتاه‌مدت منجر به زیان خریداران و فروشندگان شود.

کشتی‌آرای در پایان توصیه کرد: بنابراین بهتر است مردم حتی سرمایه‌های خرد خود را به مصنوعات طلا تبدیل کنند چرا که علاوه بر جنبه زینتی و سود‌دهی، طلا و سکه به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا نسبت به سایر بازار‌ها مزیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....