تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 15:09
کد خبر : 31082

پیش بینی قیمت طلا با تکیه بر سقوط اونس جهانی

پیش بینی قیمت طلا با تکیه بر سقوط اونس جهانی

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: در راستای این روند نزولی بهای سکه نسبت به هفته گذشته یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان ارزان‌تر شده است. اقتصاددان؛ محمد کشتی‌آرای با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: با کاهش

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: در راستای این روند نزولی بهای سکه نسبت به هفته گذشته یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان ارزان‌تر شده است.

اقتصاددان؛ محمد کشتی‌آرای با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: با کاهش تنش‌های سیاسی در آمریکا و کوچ سرمایه‌ها از بازار طلا به بازار سرمایه و ارز‌های دیجیتال، ارزش اونس جهانی نسبت به هفته گذشته ۱۰۵دلار کاهش یافته که اتفاق بی‌سابقه‌ای بوده، ضمن اینکه در بازار ارز هم شاهد افت نرخ دلار و یورو هستیم که این دو، عامل کاهش قیمت طلا و سکه بوده است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: این کاهش قیمت درحالی رخ داده که تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییر نکرده و درمقابل تعداد فروشندگان افزایش یافته و باعث شده حباب سکه به پایین‌ترین رقم یکسال گذشته یعنی ۲۸۰هزار تومان برسد.

به گفته این فعال بازار طلا، بهای سکه نسبت به اوج قیمت‌های هفته گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار و طلا ۷۰هزار تومان ارزان‌تر شده که با ادامه روند نزولی اونس جهانی و نرخ ارز، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه نیز همچنان کاهش یابد.

سکه در آستانه بازگشت به کانال ۱۰میلیون
کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۳:۳۰) معاملات امروز شنبه ۲۰دی ماه، قیمت هر قطعه سکه طرح امامی به ۱۱میلیون و ۱۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون تومان رسیده که همین کاهش فاصله قیمت دو سکه، یکی دیگر از اتفاقات کم‌سابقه در بازار طلای امروز بوده است.

او در ادامه گفت: نیم سکه با قیمت شش میلیون، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ ضمن اینکه قیمت هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۷۶۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۰۲هزار تومان کاهش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....